LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VERSCHILLENDE TIJDSTIPPEN

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.

In de laatste week automatisch afschrijven?

meeeens, wel zo makkelijk
3
33%
maakt mij niet uit
6
67%

Totaal aantal stemmen: 9

dvsweg159

VERSCHILLENDE TIJDSTIPPEN

Ongelezen bericht door dvsweg159 »

Mij valt het steeds meer op dat alle bedrijven die automatisch afschrijven dit op verschillende tijdstippen in de maand doen.

Kan er geen actie komen dat deze bedrijven dat in de laatste week van de maand doen, zodat je de eerste week van de maand weet wat je overhoudt. Wel zo makkelijk toch?

Bosjesman

Re: VERSCHILLENDE TIJDSTIPPEN

Ongelezen bericht door Bosjesman »

Ikvind het wel handig, die verschillende data, mijn loon komt de 15e,van mijn vrouw de 23e, alser geld komt, de vaste lasten gelijk weg, anders moeten we een week wachten, met het risico dat we het uitgeven.

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Oneens.
Je hebt ook nog een eigen verantwoordelijkheid. De overheid hoeft niet alles voor ons voor te kauwen.

dvsweg159

Het gaat niet puur om de overheid, maar ook om de nutsbedrijven, telecombedrijven, internetbedrijven, enz, enz....

Walter van V

Ongelezen bericht door Walter van V »

je weet toch welke bedragen afgeschreven gaan worden? en meestal doen ze het dus wel op vaste punten in de maand.

gewoon zelf in de gaten houden lijkt mij..

dvsweg159

Ja, dat weet je wel, maar het zou toch veel gemakkelijker zijn als ze dat de laatste week van de maand doen, want dan krijg je ook je salaris en dan weet je precies wat je de 1e week van de maand wat je overhoudt!

Gemak dient de mens!

Maarschalk

Wat v oor jou gemak is, betekent voor deze bedrijven een heleboel werk om dit intern allemaal te veranderen.
Wie gaat dat betalen?
De klant.
Nog steeds oneens dus.

dvsweg159

Dat is dan maar 1 keer... waarom niet meteen aan het begin gedaan als men ergens klant wordt?

Kwestie van service... of vragen aan de klant wat hij/zij wil!

Cesar

Ongelezen bericht door Cesar »

Ik stel voor de eerste week van het jaar alles betalen dan weten we precies wat we de rest van het jaar kunnen besteden.
Voel je hem?
Gewoon opletten wat je uitgeeft. Je weet toch wat je moet betalen!

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

maar het zou toch veel gemakkelijker zijn als ze dat de laatste week van de maand doen, want dan krijg je ook je salaris
niet heel nederland krijgt "de laatste week van de maand" z'n salaris, in sommige sectoren is betaling per 4 weken gebruikelijk; dat houdt dus in dat je nooit op een vast tijdstip per maand je salaris krijgt, hetgeen sowieso lastiger afstemmen is m.b.t. automatische incasso's. Vandaar dat ik dus ook tegen gedwongen automatische incasso's ben.

dvsweg159

KORTOM: Als al die organisaties, waarbij je aan automatische afschriften doe nu eens aan hun klanten vragen wanneer zij dit afgeschreven willen hebben dan zou dit getuigen van klantvriendelijkheid!

Jonjo

Ongelezen bericht door Jonjo »

Dan zou ik vragen twee jaar later.

Maarschalk

@dvsweg159, jij noemt dat klantvriendelijk? Dus de bedrijven moeten er maar voor zorgen omdat jij je administratie niet bijhoudt?
Heb je enig idee hoeveel dat kost?
Ga je daarna klagen dat de kosten voor een dergelijke operatie worden doorberekend?

dvsweg159

Mij hoor je niet klagen, dit gewoon een dienstverlening die iedere organisatie dient te willen doen. Bij Eneco kan jezelfs online je betaaldatum muteren!

Gesloten