LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vesting Finance incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Verwijderd200818

Vesting Finance incasso

Ongelezen bericht door Verwijderd200818 »

Zoals ik al las zijn er vaak problemen met Vesting Finance dus?

Ook ik ben er al over gestruikeld.

Ik ben klant bij Eneco Energie, maandelijks krijg ik mijn elektriciteit én gas via deze 'firma'. Elke maand sturen zij mij netjes een rekening van +- €137-., die vervolgens ook ALTIJD netjes betaald werd. Totdat ik een keer (afgelopen maart) een financiële tegenvaller kreeg waardoor ik de betaling van de maand maart moest opschorten.

Na een herinnering te hebben gekregen van de rekening (meteen na een paar dagen al) heeft Eneco een bedrag van €50 aan aanmaningskosten gerekend, van de zotte dus. Hierop heb ik een reactie gegeven van : Dit kan echt NIET!
Echter doet Eneco hier niks op uit en heeft besloten de zaak (€137-.+ €50-.) uit handen te doen naar Vesting Finance te Almere.

Leuk en aardig, eenmaal hun brief te hebben gekregen begonnen mijn oren te klapperen. Zij berekenden over een bedrag van €187-. maar liefst €119-. incassokosten. Dat is tov het oorspronkelijke bedrag 87% aan buitengerechtelijke incassokosten. Plus bovendien nog eens snel de maand april erbovenop te gooien (terwijl de maand nog niet om was).
Iets wat volgens mij echt niet kan én mag. Dus wel, na vandaag bij een advocaat te zijn blijkt dat ik niet sterk in mijn schoenen sta. In Nederland mag dus iedereen zóveel van je vragen als hij zelf maar wil, of het nou 200, 300 of 400% van het totaalbedrag is. In Nederland zijn hier nog geen regels toe.
Net las ik een stuk van minister Hirsch Balin dat hij binnen nu en een korte tijdsbestek gaat kijken of er het één en ander aan te doen is. Lees:

http://www.investing.nl/files/pdf/nieuw ... %20aan.pdf

Echter zal hij er ook niet veel aan kunnen doen denk ik, aangezien hij het aansluiten bij de NVI ook als oplossing ziet. Dit terwijl de NVI er helemaal niks op uit doet qua regelgeving. Incassobureau's kunnen in Nederland momenteel gewoon hun gang gaan én mocht je het zelf tot een rechtzaak willen komen wordt er pas gebruik gemaakt van de staffel. De staffel zoals ie op rechtspraak.nl staat zou voor ons uitpakken met een toewijzing van 15% incassokosten tov het totaalbedrag, beduidend minder als wat er nu gevraagd wordt. Het grootste nadeel is dat IK in gebreke ben gebleven met betalen én dus ook de proceskosten achter mijn kont aan krijg. Winnen zullen we het nooit van zulke bedrijven.

Heeft iemand hier ervaring mee en weet wat hieraan gedaan kan worden?
Ik betaald Vesting Finance namelijk geen CENT aan incassokosten; ik ga deze week alleen mijn 2 openstaande maanden van maart en april voldoen. Kijken wat ze dan zeggen....

rainyday

Re: Vesting Finance incasso

Ongelezen bericht door rainyday »

Ik heb hetzelfde gehad bij nuon, al jaren op tijd betaalt maar tijdens verhuizing is het misgegaan, rekeningen kwamen door elkaar omdat ze gas en elek. apart rekenden plus de laaste termijn van ons oude huis. ik heb ze gewoon gebeld en gezegd dat de openstaande bedragen deze week nog betaald worden en dat was prima, vaak helpt het als je even belt, ze maken dan denk ik een notitie en krijg je iedergeval geen aanmaning. een incassobureau mag maar zoveel % rekenen, hoeveel weet ik niet precies maar in jouw geval lijkt het me extreem veel.

Gesloten