Hallo allemaal,
Ik heb even een vraag met betrekking tot Vesting Finance.
Ik heb in 2008 en een klein deel van 2009 bij de Stadsbank gelopen ivm schulden door scheiding.
Nu krijg ik ineens 2 weken geleden een brief van Vesting Finance met daarin een openstaande schuld van de SNS Bank. Dit zou kunnen kloppen, maar ik heb nooit eerder brieven of aanmaningen gehad. Niet van de SNS Bank en ook niet van Vesting Finance.
Nu heb ik hun gebeld, en gezegd dat ik geen fortuin op de bank heb. Ik woon samen met mijn vriend en onze 2 kinderen van 5 en 2. Ik ben huismoeder en mijn vriend werkt op de vrachtwagen.
Ik vind het niet reeel dat mijn vriend nu voor kosten moet gaan opdraaien die al bijna 5 jaar oud zijn.
Ik heb een voorstel gedaan om 50 euro per maand te betalen, maar dit werd niet geaccepteerd. Ik kreeg een formulier thuis gestuurd waar ik alle inkomsten, uitgaven en schulden op moet zetten.
Het gaat trouwens om een bedrag van 740,94 als hoofdsom en met rente incassokosten en btw 899,02.
Heeft iemand hier ervaring mee en wat kan ik het beste doen??
Mvg Melanie
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vesting Finance
Re: Vesting Finance
Als je in de tussenliggende tijd niet van adres bent veranderd zou je inderdaad een brief hebben moeten gehad. De 5 jaren van "niets horen" zijn in deze niet van toepassing kwijtschelden schuld. Misschien kunnen zij je een kopie van een brief tonen die je verzoekt het openstaande bedrag te betalen. Het kan natuurlijk zijn dat dit aan je aandacht is ontsnapt en/of de brief wel verzonden maar niet in je brievenbus terecht is gekomen. (Zie klachten levering Post.nl). Ik bedoel dus eerst een brief, daarna een aanmaning. Er moet dus wel betaald worden maar misschien dat de rente kan worden kwijtgescholden als je aannemelijk kan maken geen schrijven te hebben ontvangen.
-
familieharbers
Bedankt voor de reactie. Ik ben wel verhuisd in 2010. Maar ook nooit iets ontvangen van de SNS bank.
Voor alle duidelijkheid: de SNS bank c.q. Vesting Finance had/heeft uw nieuwe adres?familieharbers schreef:Bedankt voor de reactie. Ik ben wel verhuisd in 2010. Maar ook nooit iets ontvangen van de SNS bank.
-
familieharbers
Naar mijn weten wel. Hebben overal adreswijzigingen heengedaan.