| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vesting Finance; te hoge incassokosten?
-
Mevrouw I.
Vesting Finance; te hoge incassokosten?
Hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen, maar ik heb onlangs een vordering gekregen van het incassobureau Vesting Finance en als ik zo kijk naar de vaste normbedragen die wettelijk zijn vastgesteld, zijn de incassokosten volgens mij te hoog?
De hoofdsom is €70,32, de wettelijke rente is €0,71 en de incassokosten €62,00? Maar vooraleer ik er een bezwaar tegenin wil dienen, wil ik het wel met alle zekerheid weten..
De hoofdsom is €70,32, de wettelijke rente is €0,71 en de incassokosten €62,00? Maar vooraleer ik er een bezwaar tegenin wil dienen, wil ik het wel met alle zekerheid weten..
-
renegade66
Re: Vesting Finance; te hoge incassokosten?
die kosten zijn €25 te hoog.
vesting finance is een beetje hardleers, zij rekenen namelijk standaard dit bedrag aan administratie/dossierkosten bij de incassokosten in.
je kunt dus gewoon een bezwaar indienen aangezien die €25 niet bij de incassokosten inberekend behoren te zijn.
ze zullen gaan zeggen dat zij aangesloten zijn bij de NVI en dit dan wel is toegestaan.
niks van aantrekken, jij hebt niks met de NVI te maken maar met hun en de schuldeiser.
maximale kosten zijn dus €37,-
vesting finance is een beetje hardleers, zij rekenen namelijk standaard dit bedrag aan administratie/dossierkosten bij de incassokosten in.
je kunt dus gewoon een bezwaar indienen aangezien die €25 niet bij de incassokosten inberekend behoren te zijn.
ze zullen gaan zeggen dat zij aangesloten zijn bij de NVI en dit dan wel is toegestaan.
niks van aantrekken, jij hebt niks met de NVI te maken maar met hun en de schuldeiser.
maximale kosten zijn dus €37,-
Het is toegestaan om dergelijke incassokosten te rekenen, op deze zaak is de nieuwe wetgeving immers niet van toepassing. Maar zoals regelmatig is aangegeven: waarschijnlijk zijn hogere incassokosten dan de door renegade66 genoemde € 37,- excl. BTW onredelijk. Stel hen €37+ € 71,03 voor per e-mail.
-
Mevrouw I.
@ArneLH: waarom is op deze zaak de nieuwe wetgeving niet van toepassing?
Bedankt voor de reacties. Zal hen iig 37 euro voorstellen, 's kijken hoe ze daarop reageren!
Bedankt voor de reacties. Zal hen iig 37 euro voorstellen, 's kijken hoe ze daarop reageren!
Die gaat in per 1 juli en is dan van toepassing op zaken die op die dag of daarna 'ontstaan'. In dit geval mag men dus 'redelijke en billijke' kosten in rekening brengen.Mevrouw I. schreef:@ArneLH: waarom is op deze zaak de nieuwe wetgeving niet van toepassing?
Ik neem aan dat ze daar negatief op gaan reageren. Dan gewoon toch het bedrag met €37 overmaken en aangeven dat ze voor de rest maar moeten dagvaarden want daar ben je het niet mee eens. Dagvaarden zullen ze niet doen.Mevrouw I. schreef:Bedankt voor de reacties. Zal hen iig 37 euro voorstellen, 's kijken hoe ze daarop reageren!
-
renegade66
ja het mag, maar worden door een rechter nooit toegewezen.Die gaat in per 1 juli en is dan van toepassing op zaken die op die dag of daarna 'ontstaan'. In dit geval mag men dus 'redelijke en billijke' kosten in rekening brengen.