LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Visa-card belt werkgever
-
Visa-card belt werkgever
Hallo allemaal,
Ik heb een creditcard bij ICS-cards cards.
Nu loop ik een termijnbetaling achter.
Ik heb vandaag contact met ze opgenomen en nu blijkt dat zij contact hebben opgenomen met mijn werkgever, en dan met name met de locatie waar ik werk.
Volgens hen omdat ik niet snel genoeg reageerde (ze hebben me twee dagen geleden geprobeerd te bellen.)
Ik ben hier behoorlijk van geschrokken. Mijn collega's en werkgever hoeven niet op de hoogte te zijn van mijn financiën en nu moet ik het op mijn werk gaan uitleggen.
Mijn vraag is: mag de Visa dit zomaar doen?
Ik heb vandaag contact met ze opgenomen en nu blijkt dat zij contact hebben opgenomen met mijn werkgever, en dan met name met de locatie waar ik werk.
Volgens hen omdat ik niet snel genoeg reageerde (ze hebben me twee dagen geleden geprobeerd te bellen.)
Ik ben hier behoorlijk van geschrokken. Mijn collega's en werkgever hoeven niet op de hoogte te zijn van mijn financiën en nu moet ik het op mijn werk gaan uitleggen.
Re: Visa-card belt werkgever
Heb zo het idee dat hier een deel van het verhaal mist. Waarom loop je een termijn achter, en heb je hierover contact opgenomen met Visa?charlotte890 schreef:Hallo allemaal,
Het lijkt me niet dat VISA dit mag doen. Als het om grote bedragen gaat kunnen ze loonbeslag leggen maar dit gaat altijd via een deurwaarder.
Zelfs als er iets mist in het verhaal mag VISA dit niet. Onder geen enkele voorwaarde.Tenzij jij zélf daar toestemming voor hebt gegeven, bijvoorbeeld in de vorm van een cessie op je loon of iets dergelijks.
Hoe weet ics nou waar jij werkt? Heb je dat nummer dan zelf opgegeven?
Of misschien is er wel een deurwaarder ingeschakeld en gaat het om loonbeslag. Dat weten we niet, dus we kunnen ook niet veel zinnigs zeggen zonder meer informatie.Moneyman schreef:Zelfs als er iets mist in het verhaal mag VISA dit niet. Onder geen enkele voorwaarde.Tenzij jij zélf daar toestemming voor hebt gegeven, bijvoorbeeld in de vorm van een cessie op je loon of iets dergelijks.
Nou, dat vraag ik me dan ook af want uiteraard mag ICS dit niet. Of helft van verhaal ontbreekt.kokka schreef:Hoe weet ics nou waar jij werkt? Heb je dat nummer dan zelf opgegeven?
of het schending van haar privacy is ,ligt er natuurlijk een beetje aan wat ICS gevraagd heeft aan de werkgever.
als TS een behoorlijke achterstand heeft, en ook nog een niet reageert op aanmaningen en telefoontjes hebben ze misschien alleen geprobeerd te verifiëren of TS daar ook daadwerkelijk werkt, zodat ze later loonbeslag kunnen leggen
als TS een behoorlijke achterstand heeft, en ook nog een niet reageert op aanmaningen en telefoontjes hebben ze misschien alleen geprobeerd te verifiëren of TS daar ook daadwerkelijk werkt, zodat ze later loonbeslag kunnen leggen
Bij de aanvraag van een CC wordt er nogal eens een laatste loonstrook gevraagd, daar zal ICS het telnr wel van hebben.
-
Het gaat om een bedrag van €100,-, niet noemenswaardig veel dus.
Ze hebben me via sms benaderd op 4 april, waar ik niet op reageerde omdat ik op reis was.
6 april hebben ze mijn werkgever gebeld.
Ik werk binnen een grote stichting met meerdere locaties, ze hebben specifiek de locatie gebeld waar ik werk. Ik heb inderdaad een loonstrookje moeten aanleveren maar daarop staat alleen het adres en telefoonnummer van de hoofdlocatie van de Stichting. Hoe ze aan het nummer van mijn locatie komen, weet ik dus niet.
Ik heb ze gevraagd waarom ze mijn werk belden. Volgens hen was dat omdat ze mij niet te pakken kregen, dus hebben ze mijn werk maar gebeld. Het gaat niet eens om loonbeslag oid.
Ik vind het echt erg dat ze dit gedaan hebben. Nu moet ik met een verhaal naar mijn collega's komen, ik schaam me er behoorlijk voor!
Ze hebben me via sms benaderd op 4 april, waar ik niet op reageerde omdat ik op reis was.
6 april hebben ze mijn werkgever gebeld.
Ik werk binnen een grote stichting met meerdere locaties, ze hebben specifiek de locatie gebeld waar ik werk. Ik heb inderdaad een loonstrookje moeten aanleveren maar daarop staat alleen het adres en telefoonnummer van de hoofdlocatie van de Stichting. Hoe ze aan het nummer van mijn locatie komen, weet ik dus niet.
Ik heb ze gevraagd waarom ze mijn werk belden. Volgens hen was dat omdat ze mij niet te pakken kregen, dus hebben ze mijn werk maar gebeld. Het gaat niet eens om loonbeslag oid.
Ik vind het echt erg dat ze dit gedaan hebben. Nu moet ik met een verhaal naar mijn collega's komen, ik schaam me er behoorlijk voor!
Schaam je je voor het feit dat je een betaling achterloopt of dat je collega's dat nu weten?
Ja, zo zit het, straal vergeten. Toen ik card aanvroeg was ik 65, moest alleen de SVB en de pensioenen opsturen en "kreeg" de card. Dus als TS achterloopt, tja. Maar vind het wel ietwat ver gaan dat men het "waar ze werkt" nu ook weten. Waarom de TS in haar ogen tekst en uitleg moet geven op haar werk zie ik niet zo. Wat ik trouwens wel "gek" vind is dat de benaderde persoon op het werk dit dan zou hebben gedeeld met andere medewerkers. Lekker privacy daar, zeg.bprosman schreef:Bij de aanvraag van een CC wordt er nogal eens een laatste loonstrook gevraagd, daar zal ICS het telnr wel van hebben.
-
Ik denk niet dat het bellen naar je werk een probleem is als ze proberen met jouw in contact te komen. Zodra ze echter vragen gaan stellen is er wel een probleem. Ik zou ze nu echter wel laten weten dat je ze geen toestemming meer geeft om jouw te bellen. Laat ze alles maarschriftelijk doen.
-
Wat doet dat er nou weer toekokka schreef:Schaam je je voor het feit dat je een betaling achterloopt of dat je collega's dat nu weten?
Als ze een brief hadden gestuurd had je een punt gehad, maar met een mobiele telefoon ben je overal bereikbaar.charlotte890 schreef: Ze hebben me via sms benaderd op 4 april, waar ik niet op reageerde omdat ik op reis was.
Het is TS die een achterstand heeft. Dan heb je niet zoveel te willen lijkt me. Andersom zou het ook niet geaccepteerd worden. Stel je voor dat je bij je werkgever vriendelijk en schriftelijk moet gaan vragen of hij alsjeblieft je salaris zou willen betalen....sacredfour schreef:Ik denk niet dat het bellen naar je werk een probleem is als ze proberen met jouw in contact te komen. Zodra ze echter vragen gaan stellen is er wel een probleem. Ik zou ze nu echter wel laten weten dat je ze geen toestemming meer geeft om jouw te bellen. Laat ze alles maarschriftelijk doen.
nou ik vind het gewoon verwonderlijk dat mensen er blijkbaar weinig problemen mee hebben als ze achter raken met het betalen van hun schulden, maar het wel naar vinden dat anderen dat weten.sweet-devil schreef:Wat doet dat er nou weer toekokka schreef:Schaam je je voor het feit dat je een betaling achterloopt of dat je collega's dat nu weten?
wat mij betreft is TS niet het slachtoffer, maar ICS. nu is ICS een grote partij, maar als je geld leent moet je zorgen dat je op tijd je schuld inlost.
@kokka, ICS mag dan 'slachtoffer' zijn; ze zijn ook wel in staat op dit soort zaken zonder werkgever af te handelen. Wat zou er, hypothetisch gezien, gebeuren als b.v. Wehkamp al zijn klanten per werkgever zou 'afwerken'; reken maar dat er heel veel rekeningen niet op tijd of niet betaald worden. Misschien effectief voor Wehkamp, maar zo werkt men normaal gesproken niet. Vakantie, mobiel bereikbaar, doet niet ter zake: brief of email, binnen 14 dagen te beantwoorden, voldoet ook.
@tenormin,
ik vind het ook wel een rare manier van werken van ICS, en aangezien je dat nooit hoort zal er wel iets achter zitten wat TS niet verteld heeft.
ik vind het ook wel een rare manier van werken van ICS, en aangezien je dat nooit hoort zal er wel iets achter zitten wat TS niet verteld heeft.
Je weet niet of TS er geen probleem mee heeft dat ze achter is met betalen.kokka schreef:nou ik vind het gewoon verwonderlijk dat mensen er blijkbaar weinig problemen mee hebben als ze achter raken met het betalen van hun schulden, maar het wel naar vinden dat anderen dat weten.sweet-devil schreef:Wat doet dat er nou weer toekokka schreef:Schaam je je voor het feit dat je een betaling achterloopt of dat je collega's dat nu weten?
wat mij betreft is TS niet het slachtoffer, maar ICS. nu is ICS een grote partij, maar als je geld leent moet je zorgen dat je op tijd je schuld inlost.
Ze wil het hebben over een probleem met ICS en jij wilt het over haar als persoon hebben.