LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone/Intrum Justitia, dringend advies nodig

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Modigliani

Vodafone/Intrum Justitia, dringend advies nodig

Ongelezen bericht door Modigliani »

Beste forumleden,

Ik was klant van vodafone, altijd netjes betaald. Ik had net me contract met twee jaar verlend en belde één maand veel naar het buitenland.

Halverwege de maand kreeg ik een bericht van vodafone: "412 euro voor vrijdag 12 uur overmaken anders blokkade".

Ik bellen met vodafone. Blijkt dat zij (klopt inderdaad) een artikel in hun voorwaadren hebben staan dat als zij als zij vermoeden dat de rekening niet betaald gaat worden zij een 'door vodafone te bepalen bedrag'mogen eisen en dat gedurende een half jaar vast te houden.

Volgens de medewerker waren zij dus redelijk dat het alleen het tot nu toe verbelde bedrag was.

Ik al twee jaar lang klant voelde niets voor deze 'prepaid' manier van bellen en wilde demonstratief wachten tot ik netjes me factuur kreeg om hem te betalen.

Aldus werd ik op vrijdag om 12 uur afgesloten. Zij hebben direct mijn contract EENZIJDIG opgezegd.
Mijn factuur doorgestuurd naar intrum justitia.

Nu begrijp ik dat ik mijn factuur bedrag moet betalen en ben ik blij dat ik van die onbeschofte gasten af ben. Maar nu eisenzij, naast de nota, dus alle abonnementstermijnen voor de oorspronkelijk duur van het contract op 24 x € 50,00 maar zij leveren helemaal geen diensten meer aan mij omdat het contract eenzijdig door hun is opgezegd!

Mag dit??

puma73

Re: Vodafone/Intrum Justitia, dringend advies nodig

Ongelezen bericht door puma73 »

@Modigliani

Volgens het gestelde in artikel 11 lid 1 en en lid 15 lid 1 onder c mag vodafone dit doen

Zie https://www.vodafone.nl/Vodafone/Attach ... 02006).pdf

Modigliani

Bedankt voor je reactie!

Dat ze die zaken mogen begrijp ik.

Maar mogen zij ok 24 maanden abonnementsgeld eisen terwijl zij hiervoor geen diensten leveren?

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Vodafone doet dit omdat dit in de voorwaarden staat.

Maar dat was de vraag van de topic-opener denk ik niet. Voor zover ik het eruit kan halen, bedoelt Modigliani of dit een redelijke voorwaarde is.

En nee, in dat geval zeg ik: ze hebben het weliswaar in hun voorwaarden staan, maar of dit redelijk en billijk is, dat waag ik te betwijfelen.

Modigliani

Bedankt voor je reactie.

In de zojuist aangehaalde artikelen door puma staat niet dat ze het geld van de resterende contractstermijn kunnen opeisen indien zij deze eenzijdig opzeggen.

Ik wil dus alleen weten of dit mag:

Vodafone zegt eenzijdig mijn contract op door reden X, het contract was nog voor 24 maanden. Mogen zij wettelijk gezien van mij de abonnementskosten voor die 24 maanden eisen?

iniki

Ongelezen bericht door iniki »

Ja ik ben bang dat je de resterende abb.periode zult moeten betalen.. eenzijdig opzeggen kan ondermeer om redenen van, het niet nakomen van de contractvoorwaarden waar je voor getekend hebt.. je hebt waarschijnlijk te laat betaald en dan stellen ze je in gebreke.

Je zou kunnen vragen of je de resterende maanden die je nog moet betalen in de vorm van prepai kaarten zou kunnen ontvangen.

Dit aangezien je niet meer van je abb. gebruik mag maken lijkt mij dit de meest coulante oplossing.

Succes

Gesloten