LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voor de 3de keer een deurwaarder voor dezelfde vordering

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
SOULTY

Voor de 3de keer een deurwaarder voor dezelfde vordering

Ongelezen bericht door SOULTY »

Geachte mensen,

Sinds 2000/2001 zou er volgens de IB Groep een vordering open moeten staan van het lesgeld, dit naar onze(mijn vader en ik) mening niet kan. Na diverse correspondentie (via mijn vader) met deze "instantie" kregen wij in eind 2001 te maken met de eerste deurwaarder (J. Wats ). Na diverse correspondentie (ongeveer 2 jaar lang ) met deze deurwaarder en het opsturen van een betaalbewijs hebben zij het dossier gesloten onder geen verhaal. Geen idee waarom, want er was destijds genoeg correspondentie geweest.
Na een jaar tussenpauze, kregen wij te maken met de 2de deurwaarder (Maasland). Hierbij heeft mij vader ook diverse correspondentie gevoerd met deze deurwaarder met een verwijzing naar de vorige deurwaarder dat daar ook al brieven heen gestuurd zijn en een betaalbewijs. Deze correspondentie heeft ongeveer een jaartje geduurd en hebben wij eigenlijk niks vernomen wanneer of waarom het dossier gesloten is.
Nou hebben wij sinds eind 2006 weer te maken met de 3de deurwaarder(Bazuin) voor dezelfde vordering, en is mijn vader het eigenlijk een beetje zat. Het dossier is nu ongeveer 100 brieven dik( gestuurde ) en ongeveer 150 aan ontvangen brieven. Als mijn vader de IB groep belt dan verwijzen ze ons naar de deurwaarder en deze laatste deurwaarder houdt vast aan de deurwaarder waar het eerste keer het dossier heeft gelopen dat het dossier is gesloten zonder verhaal .
Nou verwijzen wij elke keer naar een betaalbewijs die wij hebben gestuurd naar de eerste deurwaarder, maar daar heeft deze 3de denk ik een beetje schijt aan want die verwijst ons telkens naar de afrekening van de eerste deurwaarder(gesloten zonder verhaal)

Nou was ten tijde van deze vordering 19 jaar en was mijn vader en moeder verzorger van mij. Nou weet ik dat destijds op de onderwijskaart heb ingevuld dat mijn ouders/verzorger het lesgeld zouden betalen, dus waarom wordt ik dan eigenlijk aangeschreven? En wat kan mijn vader doen om een einde te maken een deze misere ? Want een dossier van +- 250 brieven dik slaat natuurlijk helemaal nergens op en mijn vader heeft geen zin meer om eigenlijk ergens op te reageren. En moet een deurwaarder eigenlijk alle vorige correspondentie/betaalbewijzen ook in zijn dossier hebben?

Voor vragen kan je gewoon hier reageren.

mvw1975

Re: Voor de 3de keer een deurwaarder voor dezelfde vordering

Ongelezen bericht door mvw1975 »

Als jullie kunnen bewijzen dat er betaald is niks van je laten horen. Laat het maar voorkomen bij de rechter en dan het bewijs leveren, zodat er een uitspraak komt. Dan ben je er voor altijd vanaf

SOULTY

Ongelezen bericht door SOULTY »

Ze hebben al een dwangbevel/beschikking

marcotvm

Ongelezen bericht door marcotvm »

Moe zou je van die gasten worden...

Ik zou de boel eens omdraaien, en

a) zelf een gepeperde rekening sturen van alle tijd (=kosten) en overige kosten die je gemaakt hebt om te bewijzen dat je al betaald hebt

b) of zelfs het gewoon het kantongerecht (via (rechtsbijstand) advocaat) inschakelen om voor eens en altijd genoegdoening te halen en je kosten te verhalen.

Misschien gaat er dan eens een kwartje vallen.

Ik ben de IBG ook meer dan beu. Heb al zoveel geneuzel met ze gehad (bijv. diverse verzoeken tot meting die gewoon elke keer verdwijnen enz).

Royalflush

Ongelezen bericht door Royalflush »

Betaal helemaal niets. Als de IB-groep of de deurwaarder beweert geld van jou of je ouders tegoed te hebben, laat ze het dan maar bewijzen. Stuur de deurwaarder een brief waarin je de vordering betwist en dat je bewijs wilt zien dat er sprake is van een vordering. Stel een termijn van 14 dagen binnen welke de deurwaarder dient te reageren en dat wanneer zij dit niet doet, jij de zaak als gesloten beschouwt.

Dien ook een schriftelijke klacht in bij de IB-groep dat je deze gang van zaken zeer kwalijk en ontoelaatbaar vindt.

'k Heb zelf ook in het verleden een deurwaarder op de stoep gehad namens de IB-groep. Men meende nog geld van mij te krijgen voor een te laat ingeleverde OV-kaart. Was al lang betaald en kon dat ook bewijzen. Heb uiteindelijk dus ook geen cent hoeven te betalen.

Gesloten