LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voorbeeld conclusie van antwoord bij verjaring

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
OEPS!

Voorbeeld conclusie van antwoord bij verjaring

Ongelezen bericht door OEPS! »

Kan iemand mij aub helpen met een voorbeeld van een zgn. 'conclusie van antwoord' ?!

Het betreft een rekening van T-mobile uit 2003, deze is opgekocht door Purchase en inmiddels naar een deurwaarder verstuurd met als gevolg een dagvaarding.

Ik begrijp eruit dat een rekening van 5 jaar en langer valt onder verjaring, zij beweren echter dat de verjaring (ge/ver)stuit is door het sturen van aanmaningen....die ik niet heb gehad...tevens ben ik in de tussentijd al 2 keer verhuisd.

Kan iemand mij aub helpen hoe ik de 'conclusie van antwoord' moet omschrijven ???

vriendelijke dank

rene117

Re: Voorbeeld conclusie van antwoord bij verjaring

Ongelezen bericht door rene117 »

helaas ik denk dat ze dan echt pech hebben het is meer dan vijf jaar maar ik weet niet hoe het zit met verhuising maar dat is volgens mijn hun probleem van lindoff als ik het goed heb
maar het is een zooi daat ik lig al jaren in de knel met hun er zelf al een uit spraak geweest in het voordeel van mijn nu is men ook bezig met een zaak tegen lindorff en mg de jong
en dan hebben ze nog het lef om te bellen dat ik moet betalen mooi he dit bedrijf
lees ook eens op lindorff topics hier en kan je zeggen als mevrouw bos een antword geeft
geef hiier geen antwoord zij zal zeggen ja uw moet betalen

Royalflush

Ongelezen bericht door Royalflush »

Een voorbeeldbrief:
Geachte heer, mevrouw,

Ik heb uw schrijven in goede orde doch met verbazing ontvangen. Bij deze betwist ik de vordering.

De vordering is reeds 6 jaar oud, en daarmee verjaard (art 3:307 BW). Aangezien ik niets van de schuldeiser heb ontvangen gelden eventuele mededelingen zijnerzijds als niet gedaan en wordt de verjaring niet gestuit. De schuldeiser zal hiermede niet slechts het bestaan van eventuele mededelingen, facturen en aanmaningen moeten aantonen, maar ook de ontvangst hiervoor door mij, aangezien het Nederlands civiel recht van de ontvangsttheorie uitgaat.

In rechte valt daarom betaling niet af te dwingen. Bovendien zal ik me verweren en eventueel gemaakte kosten op u verhalen. Ik raad u daarom aan de zaak te laten rusten om uzelf en uw cliënt verdere kosten te besparen.

Hoogachtend,

X
Let wel, er is al een dagvaarding de deur uit, dus ik weet niet of het nog effect heeft en men alsnog de gerechtelijke procedure door zal zetten. Het kan ook zijn dat de deurwaarder alsnog de zaak laat rusten na ontvangst van jouw brief. Belangrijk: voer altijd verweer bij de rechtbank. Stuur een kopie van je schriftelijke verweer naar de griffie van de rechtbank in kwestie of voer persoonlijk verweer tijdens de zitting. Voer je geen verweer, dan ben je hoe dan ook de klos.

Handel snel. Doe de brieven vandaag of morgen nog de deur uit.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Aanvulling bij Royalflush alles in tweevoud naar de griffier +Copie voorblad dagvaarding ook in tweevoud

OEPS!

Ongelezen bericht door OEPS! »

Bedankt voor de response....

De brief die je als voorbeeld hebt gegeven, een vergelijkbare heb ik al naar de deurwaarder verstuurd...de reactie was dat ik ben gedagvaard en mijn verweer bij de rechtbank moest neerleggen.

Het gaat er bij mij nu om hoe zo'n verweer eruit ziet, wat zet ik in de conclusie van antwoord die ik naar de rechtbank verstuur ?

mvrgr

Royalflush

Ongelezen bericht door Royalflush »

Probeer het kernachtig en formeel te verwoorden. Het moet helder en duidelijk zijn waarom jij de vordering betwist. Wat dat betreft vat de betreffende omschrijving uit de voorbeeldbrief het mijns inziens wel behoorlijk samen:
De vordering is reeds 6 jaar oud, en daarmee verjaard (art 3:307 BW). Aangezien ik niets van de schuldeiser heb ontvangen gelden eventuele mededelingen zijnerzijds als niet gedaan en wordt de verjaring niet gestuit. De schuldeiser zal hiermede niet slechts het bestaan van eventuele mededelingen, facturen en aanmaningen moeten aantonen, maar ook de ontvangst hiervoor door mij, aangezien het Nederlands civiel recht van de ontvangsttheorie uitgaat.
Hiermee leg je het balletje helder, duidelijk en direct bij de eisende partij neer. Die zal nu moeten aantonen dat de vordering binnen de verjaringstermijn gestuit is.

Stap twee zal zijn om je gemaakte kosten te verhalen op de eiser.

Je hoeft geen ellenlange brief te sturen naar de rechtbank. De rechter zal de zaak puur inhoudelijk beoordelen. Kern van de zaak is dat de vordering is verjaard en niet is gestuit. Veel meer woorden hoef je er niet aan te spenderen.

Succes!

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

De gemaakte kosten moet je gelijk meesturen bij je verweer,als je dat later doet krijg je niets ,weet ik uit ervaring.Hun kunnen wel zeggen je moet eerst het vonnis afwachten,zeiden ze bij mij ook.Dat is niet zo,als er een vonnis is kun je geen schadevergoeding meer vragen.
  • Dus gelijk je schadevergoeding indienen,gelijk met je verweer.

Gesloten