LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vordering restantbedrag GGN / HOIST Kredit AB

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Ischouten3

Vordering restantbedrag GGN / HOIST Kredit AB

Ongelezen bericht door Ischouten3 »

Beste Radar Panel,

Ik heb sinds vorige week 3 maal een brief gekregen van GGN (deurwaarders) in opdracht van Hoist Kredit AB. Het betreft een bedrag wat ik moet betalen wat al gebeurt is in 2010 of 2011. Ik heb helaas de correspondentie niet meer omdat het bedrag destijds voldaan was.

Nu word ik gesommeerd om zo snel mogelijk te betalen anders moet ik voor de rechter komen.

Ik heb gisteravond het internet gecheckt omdat ik dit hele gebeuren zo vreemd vind. Daar kwam ik allerlei informatie tegen over dit hele gebeuren dat ik een beetje bang ben geworden en niet goed weet hoe ik dit moet aanpakken. Ik neem contact op met een sociaal raadslid van de gemeente maar dat duurt meestal een paar weken. Ik ben bang dat deze mensen straks voor mijn deur staan.

Kan iemand mij advies geven?

Met vriendelijke groet,

Ingrid Schouten

vroem

Re: Vordering restantbedrag GGN / HOIST Kredit AB

Ongelezen bericht door vroem »

erg weinig info om een oordeel te geven. Maar wanneer het in 2011 voldaan is , en er sindsdien van alle partijen radiostilte is geweest , is het naar alle waarschijnlijkheid verjaard. (voor zover een niet bestaande vordering kan verjaren....ervan uitgaande dat het klopt dat het volledig (dus inclusief eventuele extra kosten) voldaan is toen....

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

3x per week lijkt op oplichting....

Verder kun je bewijzen vragen voor hoever het nog niet is afgelost.

Ook kun je dit incasso bedrijf vragen naar bewijs van post bezorgen dat het nog niet verjaard is.

Jou bank kan ook nog gegevens leveren van zowel 2010 als 2011 maar dan moet je datum weten om niet duur hele jaar opgave te verkrijgen.
Laat hun eerst maar eens aanvullende bewijzen leveren en betaal niets.

Een rechtszaak mag en kan altijd en is meestal dreigen met.. en nog geen datum.
Laat je niet gek maken en vooral die erg opdringerige 3x in week sturen is twijfelachtig.
Normaal is 1x per maand voldoende.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ischouten3 schreef:Beste Radar Panel,

Ik heb sinds vorige week 3 maal een brief gekregen van GGN (deurwaarders) in opdracht van Hoist Kredit AB. Het betreft een bedrag wat ik moet betalen wat al gebeurt is in 2010 of 2011. Ik heb helaas de correspondentie niet meer omdat het bedrag destijds voldaan was.

Nu word ik gesommeerd om zo snel mogelijk te betalen anders moet ik voor de rechter komen.

Ik heb gisteravond het internet gecheckt omdat ik dit hele gebeuren zo vreemd vind. Daar kwam ik allerlei informatie tegen over dit hele gebeuren dat ik een beetje bang ben geworden en niet goed weet hoe ik dit moet aanpakken. Ik neem contact op met een sociaal raadslid van de gemeente maar dat duurt meestal een paar weken. Ik ben bang dat deze mensen straks voor mijn deur staan.

Kan iemand mij advies geven?

Met vriendelijke groet,

Ingrid Schouten
Neem gewoon even contact met GGN op en vraag naar een onderbouwing van de vordering. Vraag gelijk om bewijzen van de vordering en vraag moet onderbouwen waarom de vordering niet verjaard is.

Gesloten