LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vordering sauna bij niet nakomen afspraak

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
nicolie123

Vordering sauna bij niet nakomen afspraak

Ongelezen bericht door nicolie123 »

Afgelopen maand hebben mijn vriend en ik een reservering geplaatst bij een sauna. Door privéomstandigheden konden wij die dag niet onze reservering nakomen. We hebben ze telefonisch proberen te bereiken om onze reservering te annuleren, dit lukte niet.

In de algemene voorwaarden staat dat bij het 'niet komen opdagen' de helft van het oorspronkelijke bedrag in rekening wordt gebracht. In de AV staat niet dat je verplicht 48, 24 of 12 uur of überhaupt een bepaalde tijd van te voren moet annuleren.. Aangezien wij geen contact kregen, is het ons niet gelukt om de reservering te annuleren. Die zelfde dag zijn wij nog gebeld waarom wij niet kwamen opdagen - waarop wij het bovengenoemde verhaal uitlegden. Ze zei dat we toch moesten betalen, omdat wij geen contact gezocht hebben, dit hebben wij dus wel gedaan.

Nu ontvangen wij e- mails waarin ze met een incassobureau dreigen. Moeten wij deze rekening nu alsnog betalen? Want ik heb geen idee wie er nu in zijn recht staat.

Alvast bedankt!

mahadma

Re: Vordering sauna bij niet nakomen afspraak

Ongelezen bericht door mahadma »

Heeft die sauna alleen een telefoon? En geen internet, email of andere bereikbaarheid, of was die zo ver weg dat u niet in persoon kon afmelden? Lijkt mij wat vreemd in deze tijd. Desnoods een brief per tante pos versturen, als unieke optie. Nu staat de sauna m.i. in haar recht.

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Was dat voor een behandeling of alleen een saunabezoek? Als wij reserveren voor alleen saunabezoek moeten we van te voren betalen dus als we niet gaan is het ons probleem, zijn wij het geld kwijt. Als u echter behandelingen heeft gereserveerd, is daar personeel voor ingezet en ja, dan zult u moeten betalen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

nicolie123 schreef:Afgelopen maand hebben mijn vriend en ik een reservering geplaatst bij een sauna. Door privéomstandigheden konden wij die dag niet onze reservering nakomen. We hebben ze telefonisch proberen te bereiken om onze reservering te annuleren, dit lukte niet.

In de algemene voorwaarden staat dat bij het 'niet komen opdagen' de helft van het oorspronkelijke bedrag in rekening wordt gebracht. In de AV staat niet dat je verplicht 48, 24 of 12 uur of überhaupt een bepaalde tijd van te voren moet annuleren.. Aangezien wij geen contact kregen, is het ons niet gelukt om de reservering te annuleren. Die zelfde dag zijn wij nog gebeld waarom wij niet kwamen opdagen - waarop wij het bovengenoemde verhaal uitlegden. Ze zei dat we toch moesten betalen, omdat wij geen contact gezocht hebben, dit hebben wij dus wel gedaan.

Nu ontvangen wij e- mails waarin ze met een incassobureau dreigen. Moeten wij deze rekening nu alsnog betalen? Want ik heb geen idee wie er nu in zijn recht staat.

Alvast bedankt!
Als jij niet kunt bewijzen dat je wilde annuleren, heb je een probleem.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

nicolie123 schreef:Afgelopen maand hebben mijn vriend en ik een reservering geplaatst bij een sauna. Door privéomstandigheden konden wij die dag niet onze reservering nakomen. We hebben ze telefonisch proberen te bereiken om onze reservering te annuleren, dit lukte niet.

Alvast bedankt!
Als u alleen saunabezoek had gepland heeft een reservering géén ander nut dan te voorkomen dat de sauna overvol raakt en gelden er bij annulering géén bijzondere voorwaarden. Soms is het druk en kan een telefoontje wel eens niet doorkomen bij de receptie, dan kan een emailtje uitkomst bieden. Als men toch betaling van u verlangt, zal dat op basis van een afgesproken behandeling zijn - als u wat meer info kunt geven, helpt dat misschien.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

nicolie123 schreef:We hebben ze telefonisch proberen te bereiken om onze reservering te annuleren, dit lukte niet.
In de AV staat niet dat je verplicht 48, 24 of 12 uur of überhaupt een bepaalde tijd van te voren moet annuleren.
Die zelfde dag zijn wij nog gebeld waarom wij niet kwamen opdagen - waarop wij het bovengenoemde verhaal uitlegden.
Een paar vragen om het verhaal wat duidelijker te krijgen:
- hoe vaak heb je geprobeerd te bellen?
- hoe lang van tevoren heb je geprobeerd te bellen?
- was mailen geen optie?

Verder denk ik dat je gewoon zult moeten betalen.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Op basis van de informatie die u geeft klinkt het inderdaad alsof de sauna in haar recht staat en u moet betalen.

De schade van het niet opdagen valt voor uw eigen risico, aangezien u niet tijdig heeft geannuleerd.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

In de algemene voorwaarden staat dat bij het ' niet komen opdagen ' de helft van het oorspronkelijke bedrag in rekening wordt gebracht In de AV staat niet dat je verplicht 48, 24 of 12 uur of überhaupt een bepaalde tijd van te voren moet annuleren.. Aangezien wij geen contact kregen, is het ons niet gelukt om de reservering te annuleren. Die zelfde dag zijn wij nog gebeld waarom wij niet kwamen opdagen - waarop wij het bovengenoemde verhaal uitlegden. Ze zei dat we toch moesten betalen, omdat wij geen contact gezocht hebben, dit hebben wij dus wel gedaan.

Alvast bedankt!
Als ik dit zo lees , het vet gedrukte, moet u de helft van het oorspronkelijke bedrag betalen en niet het hele bedrag.
Dit valt dan toch terug te koppelen naar hen? Ook omdat , zoals u zegt , er nergens staat dat u minimaal 12-24-48 uur van te voren moet annuleren.
U zou met hen in gesprek moeten kunnen gaan en hun eigen voorwaarden bespreken en hen hieraan houden.
De helft betalen en meer niet, toch?

Tenzij er nog extra behandelingen waren afgesproken , maar dat lees ik niet in uw post.

witte angora

moederslink schreef:Als ik dit zo lees , het vet gedrukte, moet u de helft van het oorspronkelijke bedrag betalen en niet het hele bedrag.
Dit valt dan toch terug te koppelen naar hen? Ook omdat , zoals u zegt , er nergens staat dat u minimaal 12-24-48 uur van te voren moet annuleren.
Daarom vermoed ik dat niet het hele verhaal verteld wordt. :wink:

nicolie123

Ongelezen bericht door nicolie123 »

We hadden geen behandeling/massage of wat dan ook gereserveerd. Het gaat om een privé sauna in België. Vandaar dat we niet in persoon langs konden gaan.

Dankjewel voor de reacties.

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma »

Het gaat om een privé sauna in België.
Maar ook geen email adres dan? Dan heb je te maken met Belgisch recht. Kan duur worden.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

nicolie123 schreef:We hadden geen behandeling/massage of wat dan ook gereserveerd. Het gaat om een privé sauna in België. Vandaar dat we niet in persoon langs konden gaan.

Ok, ....... nou dan kunt u ze toch wijzen op hun voorwaarden : bij " no show " gewoon de helft betalen....lijkt mij.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij geen tijd is het meestal 24 uren, zo ook mijn huisarts en tandarts.... maar bij meerdere pogingen en niet bereikbaar is het hun probleem.
Was het in gesprek, en nogmaals gebeld of niet opgenomen....
Als zij niet de telefoon opnemen of niet aanwezig zijn en je ook geen mail adres hebt... is het overmacht en een rechtszaak om jou te laten betalen + nog ander land is dat erg duur en ik vermoed dat je niets meer van zult horen.

Bij meerdere bel pogingen op hun normale openingstijden dus niet vannacht tussen 2.00 en 5.00 uur proberen en dan zou je vrij uit gaan...

witte angora

nicolie123 schreef:We hadden geen behandeling/massage of wat dan ook gereserveerd. Het gaat om een privé sauna in België. Vandaar dat we niet in persoon langs konden gaan.

Dan snap ik het wel. Een privé sauna reserveer je voor jezelf en huisgenoten/familie/vrienden, anderen zijn er dan niet bij. Als je niet op komt dagen, dan worden er wel kosten gemaakt voor het klaarzetten en opwarmen van het geheel, terwijl er geen inkomsten tegenover staan. Maar wel opvallend dat je mijn vragen (zie onderstaand) niet beantwoord hebt. Geeft alweer te denken.
witte angora schreef: Een paar vragen om het verhaal wat duidelijker te krijgen:
- hoe vaak heb je geprobeerd te bellen?
- hoe lang van tevoren heb je geprobeerd te bellen?
- was mailen geen optie?

Verder denk ik dat je gewoon zult moeten betalen.

Gesloten