LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vordering zonder notitie vooraf

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
RinoMV

vordering zonder notitie vooraf

Ongelezen bericht door RinoMV »

Verleden jaar heb ik een rekening ontvangen van het ziekenhuis voor een
sterilisatie € 539,-
In november heb ik contact gezocht met hen om een betalings regeling te
treffen waar men mee akkoord ging. Deze heb ik schriftelijk getekend en
opgestuurd. Dat zou bestaan elke maand € 50,- en de laatste een bedrag van
€ 89,-.
In December heb ik de eerste € 50,- overgemaakt.
Gisteren kreeg ik een vordering van een incasso (€ 175,- er bovenop)
Echter nu is gebleken dat de mijn automatische overboeking voor de maanden
jan t/m april niet zijn gebeurd, dit door een instelling.
Uiteraard heb ik voorgesteld om deze achterstand per direct over te maken.
Maar het ziekenhuis verwijst me naar het incassoburo.
In hoeverre is dit terecht als het ziekenhuis en ik een betalings
overeenkomst zijn aangegaan en dan zonder notitie vooraf alsnog een incasso in te schakelen. Immers betalingstermijn loopt pas af in September.

wie heeft daar een nuttig antwoord op ?

Athoz

Re: vordering zonder notitie vooraf

Ongelezen bericht door Athoz »

Als ik het goed lees heb je in December zelf 50 euro overgemaakt, de rest zou automatisch verlopen? Hoe kan het dan dat u er nu 4 maanden later pas achter komt? Op het moment dat je regeling stukloopt op wanbetaling (want zo word dat gezien) schuiven veel bedrijven/instellingen het direct door naar een extern bedrijf, zeker als u al die tijd niets heeft laten horen. Het is dus in de ogen van het ziekenhuis nalatigheid van uw kant, ongeacht de situatie of omstandigheden..

Als ze de vordering uit handen hebben gegeven aan een incassobureau en u heeft nog geen brief ontvangen van ze, zou ik nog even vragen aan het ziekenhuis welk incassobureau dat is, ze bellen en dezelfde regeling voorstellen, namelijk dat je in ieder geval dus de gemiste perioden per direct overmaakt en de rest via automatische incasso/vaste periodieke overboeking zoals u afgesproken had met het ziekenhuis. Vaak gaan incassobureaus daar wel mee akkoord, maar u krijgt wel de incassokosten erbij.

Mocht ik ernaast zitten of iets fout begrepen hebben hoor ik dat ook graag natuurlijk, maar zoals ik het nu lees is de regeling na de eerste betaling al fout gelopen, dat heeft 3 of 4 maanden geduurt en het ziekenhuis heeft niets gehoord. Het is enigzins logisch dat ze het dus doorsturen naar een incassobureau.

elmo43

Ongelezen bericht door elmo43 »

Verleden jaar heb ik een rekening ontvangen van het ziekenhuis voor een
sterilisatie € 539,-
Ben je hier niet voor verzekerd dan, ziekenhuis rekeningen worden toch gewoon door getsuurd naar de verzekeringsmaatschappij??

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

Ik denk dat Athoz u al het juiste antwoord heeft gegeven. U zult inderdaad contact op moeten nemen met het incassobureau om daar een betalingsregeling mee trachten te treffen. Het ziekenhuis staat in zijn recht om bij het niet nakomen van de betalingsregeling het verschuldigde bedrag direct op te eisen, daarom is het logisch dat het ziekenhuis een incassobureau inschakelt.

Het ziekenhuis had u misschien wel schriftelijk op de hoogte kunnen stellen van verdere invorderingsmaatregelen, bij de constatering dat de betalingsregeling niet werd nagekomen, dat zou misschien wel netter zijn geweest. Maar dat was dan zowieso al te laat geweest.

Gesloten