Wie heeft dit weleens meegemaakt?
Ik krijg op 10 januari een brief van een gerechtsdeurwaarder dat ik een bedrag van 442 voor 5 februari moet betalen. Ik doe dat op 31 januari.
Op 30 januari gooien ze een brief in de bus dat ik biinen 2 dgn een bedrag van 524 euro moet betalen. Op mijn vraag in de brieven waarom dat is krijg ik alleen maar het antwoordt het is terecht.
nu willen ze beslag leggen op spullen die ik in bruikleen heb. Ik heb ze per brief laten weten dat ik aankoopbonnen heb om te bewijzen dat die spullen niet van mij zijn. Ze zeggen alleen dat de beslaglegging terecht is. wat kan ik doen?? want volgens de brief van 10 januari heb ik aan mijn betalingsverplichting voldaan!
Alvast bedankt!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vraagje
Re: Vraagje
Om wat voor schuld gaat het? Ook een gerechtsdeurwaarder kan niet zomaar beslag leggen op spullen. Daar moet eerst een uitspraak van een rechter zijn dat de vordering terecht is. Uitzonderingen hierop zijn schulden, die door de overheid geclaimd worden, zoals belasting, onterechte bijstand, waterschapslasten etc. Daarvoor is geen gerechtelijke uitspraak nodig.
Vladja
Vladja
Beste vladja, bedankt voor je reactie
Het betreft een huurschuld van afgelopen jaar over 1 mnd achterstand die ontstaan was door nalatigheid van de belastingdienst. Ik ben al vanaf 3 dec 06 bezig brieven te verzenden naar deze gerechtsdeurwaarder. Ik heb nooit antwoord gehad. Om verdere problemen te voorkomen heb ik de volledige schuld voor 5 februari aan hun betaald.
Nu dreigen ze met beslaglegging met slotenmaker en politie. De rechtszitting was op 4 januari. Ik had ook gevraag om het vonnis te mogen inzien, hebben ze niet gezonden.
Het betreft een huurschuld van afgelopen jaar over 1 mnd achterstand die ontstaan was door nalatigheid van de belastingdienst. Ik ben al vanaf 3 dec 06 bezig brieven te verzenden naar deze gerechtsdeurwaarder. Ik heb nooit antwoord gehad. Om verdere problemen te voorkomen heb ik de volledige schuld voor 5 februari aan hun betaald.
Nu dreigen ze met beslaglegging met slotenmaker en politie. De rechtszitting was op 4 januari. Ik had ook gevraag om het vonnis te mogen inzien, hebben ze niet gezonden.
Als het om huurschuld gaat word het huurcontract ontbonden en moet je dus het huis uit. Heb je wel een dagvaarding van de deurwaarder gehad, ben je wel naar de zitting geweest??? Ik denk dat het bedrag hoger is geworden omdat de kosten van de zitting voor jouw rekening zijn.
Als men een bericht krijgt van een gerechtsdeurwaarder dat je het voor de 5 februarie moet betalen,en je heeft dat op de 31 januarie gedaan dan kan hij nooit een brief sturen op de 30 januarie, ik zal daar geen reactie over doen.
Je moet een copy sturen dat je het geld op 31 Jan: overgemaakt heeft.
Als de gerechtsdeurwaarder toch je laat voor komen dan moet je er heen gaan, ze hebben gewoon ongelijk, je heb betaald voor de 5 febr.
Als men een huur achterstand heeft van een maand kan je nooit ontbonden worden, of beslag leggen op loon of op inboedel.
Laat je niets wijsmaken door die gerechtsdeurwaaders.
Je moet een copy sturen dat je het geld op 31 Jan: overgemaakt heeft.
Als de gerechtsdeurwaarder toch je laat voor komen dan moet je er heen gaan, ze hebben gewoon ongelijk, je heb betaald voor de 5 febr.
Als men een huur achterstand heeft van een maand kan je nooit ontbonden worden, of beslag leggen op loon of op inboedel.
Laat je niets wijsmaken door die gerechtsdeurwaaders.
De zitting is al geweest pieterm. Ze oefenen druk uit om zo het bedrag te krijgen anders gaan ze tot beslaglegging en dergelijke. Als ze het volledige bedrag al betaald heeft moet ze even een kopie naar hun opsturen.De rechtszitting was op 4 januari. Ik had ook gevraag om het vonnis te mogen inzien, hebben ze niet gezonden.
Als men voor het gerecht moet komen dan krijg je van de gerechtsdeurwaarder en brief dat je voor moet komen,mits je het bedrag dat je moet betalen voor een dag voor de zitting alsnog kan voldoen.
Als je niet op de zitting komt dan wordt je op verstek veroordeeld.
Na de zitting krijgt men altijd van de gerechtsdeurwaarder het vonnis.
Is het een tehoog bedrag dan kan je een regeling treffen met de gerechtsdeurwaarder.
Ze kunnen nooit beslag leggen op inboedel of loonbeslag mits je met hun een betalings regeling heeft gestoffen. (ondertekening )
Als je niet op de zitting komt dan wordt je op verstek veroordeeld.
Na de zitting krijgt men altijd van de gerechtsdeurwaarder het vonnis.
Is het een tehoog bedrag dan kan je een regeling treffen met de gerechtsdeurwaarder.
Ze kunnen nooit beslag leggen op inboedel of loonbeslag mits je met hun een betalings regeling heeft gestoffen. (ondertekening )