LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanneer mag een incasso bureau worden ingeschakeld?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
cknaflew

Wanneer mag een incasso bureau worden ingeschakeld?

Ongelezen bericht door cknaflew »

Ik heb van incasso bureau Classic incasso een vordering ontvangen van Wegener Dagbladen, over mijn abonnementsgeld over de maand april 2009, betreffende abonnement dagblad De Stem. Blijkbaar is een automatische betaling in deze maand niet goed verlopen, ik ben hierover niet ingelicht door Wegener/BN De Stem! In september 2009 heb ik geen krant meer ontvangen, naar een weeklang dit gemeld te hebben zonder reactie, kreeg na een boze email pas een reactie dat mijn abonnementsgeld van april niet betaald was. Ik heb niet meer gereageerd, mijn abonnement van september was wel betaald dus ik verwachte dat we het hiermee gelijk hadden getrokken. Toch ontvang ik nu een vordering van een incasso bureau over het te vorderen abonnementsgeld. Ik heb dus welgeteld 1 melding ontvangen en dat kan ik nieteens een aanmanning noemen daar ik zelf een mail gestuurd heb, over het niet bezorgen van de krant. Ik neem aan dat het aanmanen van een betaling toch de eerste stap is om iemand te verzoeken tot betalen? Hoevaak moet iemand ingelicht worden over een betalingachterstand alvorens een incassobureau ingeschakeld kan worden?

Pavlova

Re: Wanneer mag een incasso bureau worden ingeschakeld?

Ongelezen bericht door Pavlova »

Wegener heeft je medegedeeld kennelijk dat er een achterstand was. Aangezien je hier niet meer op gereageerd hebt of tot betaling bent overgegaan ben je in gebreke gebleven en is het inschakelen van een incassobureau gerechtvaardigd.

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste

Aanmanen is niet verplicht.

En je had in september toch gewoon dubbel kunnen betalen ? Case closed

wat een zeur topic zeg

Royalflush

Ongelezen bericht door Royalflush »

Betaal gewoon het abonnementsgeld aan Wegener en negeer het incassobureau. Case closed.

Gesloten