LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat is het een fout? Oplichting?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Henk67

Wat is het een fout? Oplichting?

Ongelezen bericht door Henk67 »

Hallo,
Een kennis van ons heeft onlangs een incassodreigbrief ontvangen namens Oxxio. Volgens deze brief zou zij nog ruim 800 euro aan schuld hebben bij Oxxio.
Zij heeft gedurende het kalenderjaar 2006 energie afgenomen bij Oxxio daarna is zij overgestapt. Nu ontvangt zij dreigbrieven van een door Oxxio ingeschakeld incassobureau. Zij heeft thuis gezocht of zij de afschriften nog had van de bank. Zij blijkt er vier van de zes nog te hebben. Bovendien heeft zij de brief van Oxxio nog inzake de eindafrekening. Daarin staat dat zij meer aan voorschot heeft betaald dan zij aan energiekosten heeft verbruikt. Zij kreeg volgens die brief dus geld terug. Met deze gegevens heeft zij contact opgenomen met Oxxio en het incassobureau. Oxxio beweert niets meer te kunnen doen omdat de zaak in handen is van het incassobureau. Dit bureau zegt niets met die bankafschriften te kunnen doen want het geld kan later zijn teruggehaald. Ook aan de brief over de eindafrekening wordt volledig voorbij gegaan. Het wordt nog vreemder wanneer hetzelfde incassobureau over hetzelfde jaar een andere dreigbrief stuurt met een ander bedrag dat nog open zou staan.

Ik weet niet hoe dergelijke praktijken genoemd mogen worden en weet eveneens niet hoe die instanties kunnen worden aangepakt. Is het bewust gedaan? Is het een fout? Waarom volharden ze, ook nadat zij de bewijsstukken die het tegendeel aantonen, hebben ontvangen?
Bovendien lijkt het mij dat de hele zaak al lang verjaard is.
Naar mijn beste weten staat voor energienota's een verjaringstermijn van 2 jaren en geen zes!
Zijn er meer mensen die ervaring hebben met dit soort praktijken? Hoe hebben die het opgelost?

Jolijn

Re: Wat is het een fout? Oplichting?

Ongelezen bericht door Jolijn »

Bovendien lijkt het mij dat de hele zaak al lang verjaard is.
Naar mijn beste weten staat voor energienota's een verjaringstermijn van 2 jaren en geen zes!

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2401
http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=61
http://www.consuwijzer.nl/Consumententhema_s/Verjaring

Wat voor documentatie heeft het incassobureau bijgevoegd waaruit zou moeten blijken dat Oxxio nog geld tegoed heeft?

Vorderingen (al dan niet terecht) worden soms na verloop van enige tijd, door de oorspronkelijke eiser verkocht aan incassobureaus.

wiseger

Ongelezen bericht door wiseger »

Als je kan bewijzen dat je alles hebt betaald, kan je het met een gerust hart laten voorkomen. Je kan dit verder gewoon schriftelijk afhandelen bij de rechtbank.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

Ik zou het incassobureau e-mailen dat ze maar moeten dagvaarden en verder afwachten. Mochten ze dagvaarden dan kun je bij de conclusie van antwoord als tegenvordering het teveel betaalde voorschot volgens die eindafrekening opeisen, als je dat tenminste niet hebt terugbetaald gekregen.

deoxxiomedewerker
Contacteer:

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Henk67,

Uw bericht maakt duidelijk dat uw kennis een brief van een incassobureau heeft ontvangen.

Graag zou ik voor uw kennis willen uitzoeken waar deze vordering op is gebaseerd. Wilt u zo vriendelijk zijn om alle gegevens te e-mailen naar [email protected]

Met vriendelijke groet,

Samantha
De Oxxiomedewerker

lozevisser

Ongelezen bericht door lozevisser »

deoxxiomedewerker schreef:Beste Henk67,

Uw bericht maakt duidelijk dat uw kennis een brief van een incassobureau heeft ontvangen.

Graag zou ik voor uw kennis willen uitzoeken waar deze vordering op is gebaseerd. Wilt u zo vriendelijk zijn om alle gegevens te e-mailen naar [email protected]

Met vriendelijke groet,

Samantha
De Oxxiomedewerker
En daar zijn we weer....

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

deoxxiomedewerker schreef:Beste Henk67,

Met vriendelijke groet,

Samantha
De Oxxiomedewerker
Oxxio beweert niets meer te kunnen doen omdat de zaak in handen is van het incassobureau.
En jullie kunnen dat nu in een keer wel?? beetje late reactie en proberen goede sier te maken.

Gesloten