Ik heb regeling met deurwaarder(s) omdat ik kleine beetje aan meerdere deurwaarders betaalde heb ik ze aangeschreven om ze tijdelijk de boel willen bevriezen.Dit heb ik ook gemeld bij de deurwaarder waarvan de openstaande post nog 266,67 euro is. Hun gingen hiermee dat ik de rest netje kon vragen om het tijdelijk tebevriezen dus mocht 1 maand overslaan en mijn betaling van 50 euro per maand kon vervolgen deze maand .Nu stond dus de deurwaarder op de stoep met de brief voor de verkoop die nu gepland staat voor volgende maand. Met dus weer bijna 160 euro kosten die ik moet betalen terwijl ze wisten dat ik bezig was en de betaling al 2 dagen bij hun binnen is. Nu is het zo dat hun niet als eerste beslag hebben gelegd op de huisraad en hun volgens mij de verkoop niet mogen doen maar deurwaarder 1.Ze weten dat het niks opbrengt en heel eerlijk mij maakt het niet zoveel uit ik vind wel leuke spullen bij de grofvuil ofzo want mijn huidige huisraad is ook maar 3e hands
Kan ik naar de voorzieningsrechter toegaan dat ze je op deze manier alleen maar op extra kosten brengen terwijl ze weten dat het helemaal niks op gaat brengen of is dit stukje macht die nog hebben en moet ik er maar gewoon om lachen.Ik weet dat ze dit gebruiken als oneindig druk leggen op ga er beetje moedeloos van worden
Ik ben inmiddels als zover dat ik echt zoiets heb van verkoop de boel maar want op deze manier verhogen ze telkens weer de openstaande post en kom ik echt niet vanaf.De tv die heb ik in bruikleen dat is eigenlijk het enigste wat niet 3e hands is.
Als die deurwaarder al wist dat er eerder beslag was gelegd dan had hij dat beslag bekend moeten maken aan de eerste deurwaarder.
Artikel 457
1. Op de in beslag genomen zaken kan tot op het tijdstip van de verkoop opnieuw beslag worden gelegd. De beslaglegger is verplicht een zodanig beslag onverwijld te betekenen aan de deurwaarder die het eerdere beslag heeft gelegd en, zo deze er is, aan de gerechtelijke bewaarder, met vermelding van de aard van de vordering en van het beloop van het bedrag waarvoor het nieuwe beslag is gelegd of, indien de vordering nog niet is vereffend, van het geschatte bedrag.
Als die deurwaarder dan alsnog zelf de verkoop wilt doen dan moet hij dat bij de eerste deurwaarder en bij jou aanzeggen.
Artikel 458
1. Indien op de zaak meer beslagen zijn gelegd, wordt zij verkocht door de beslaglegger die het oudste executoriale beslag heeft gelegd.
Artikel 459
1. Indien de executant in gebreke blijft om binnen vier weken na afloop van de in artikel 462 bedoelde termijn de verkoop tot stand te brengen, kan iedere beslaglegger die een executoriale titel heeft, de executie van de door hem in beslag genomen zaken overnemen door zulks bij exploit aan de executant en de geëxecuteerde aan te zeggen.
als hij dat allemaal niet gedaan heeft dan heeft hij jou onnodige kosten in rekening gebracht.
Je kan hiervoor een klacht indienen bij die deurwaarder. Reageert hij hier niet op of wijst hij je klacht af dan kan je alsnog een klacht indienen bij de KBvG. http://www.kbvg.nl/index.php?id=134
Toen deze deurwaarder kwam in december 2009 heb ik meteen ( ik weet even de naam niet meer) die officiële papieren laten zien van de andere 2 deurwaarders die beslag hadden gelegd, wat zei mij toen vertelde is dat ze daar niks mee temaken hadden. In maart was mijn uitkering vertraagd door fout in het systeem dus kreeg iedereen later pas geld beide deurwaarders gingen akkoord dat de maandelijkse betaling later kwam. Maar deze dw was er ook al meteen bij met openbare verkoop en dus 160 euro extra kosten waren ze toen niet gekomen dan was alles afbetaald maar ze maken telkens in mijn ogen onnodige kosten het ging toen niet door omdat als ik 100 euro betaalde de verkoop niet door ging Maar is het gewoon al 2 x 160 euro die ik nu al extra moet betalen en ze weten al vanaf de dag dat ze hier binnen kwamen dat ze nummer 3 zijn. Toen ze de vorige keer de boel wouden verkopen heb ik ook contact gehad met de andere deurwaarder die hebben toen mij brief gestuurd waarin stond dat hun beslag hadden gelegd van hun hadden ze nooit iets gehoord dat ze ook beslag hadden gedaan
Ik ga zeker klacht indienen bij de kbvg en wacht wel af of ik bericht krijg van deurwaarder 1 of ze iets horen van de openbare verkoop in Oktober.
En wat is de volgende stap die de deurwaarder kan nemen mochten ze doorgaan met verkoop.Want ik ben wel beetje klaar met dit kantoor en dan ga ik eerst de rest afbetalen met de maandelijkse 50 euro die normaal naar hun ging.Want met de andere 2 deurwaarders kan ik afspraken maken en hebben nooit onnodige extra kosten gemaakt