LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat kunnen ze me maken?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Becca

Wat kunnen ze me maken?

Ongelezen bericht door Becca »

Misschien zit ik hier niet in het juiste groepje te schrijven, maar mijn probleem is als volgt:

Ik probeer mijn abonnement op te zeggen bij provider Tiscali ivm mijn verhuizing naar een plaasts waar geen Tiscali leverbaar is.
Ik heb ze vele mooie brieven geschreven, waaronder uiteraard een aangetekende brief met een vraag om een schriftelijke bevestiging binnen een termijn van 2 weken. Inmiddels zijn we al een tijdje verder,maar nog geen reactie van Tiscali.

Met ingang van 1 april (indien nog geen antwoord van hun) wil ik de automatische incasso stopzetten.
Wat kan Tiscali mij dan maken? Wordt er meteen met een incassoburo gegooid en hoe sterk sta ik dan?

Ik heb een handtekening retour van Tiscali, ik heb een kopie van de aangetekende brief waarin staat dat ik er van uit kan gaan dat alles stopt op 1 april indien ik niks van ze hoor. Daarna heb ik weer een brief gestuurd met de mededeling dat ik teleurgesteld ben in de gang van zaken en alsnog antwoord verwacht. Blijven ze weer in gebreken , dan ga ik er weer van uit dat 1 april het abonnement is ogezegd.

Is er iemand die me kan uitleggen hoe het in z'n werk gaat?
Alvast bedankt!

r1chard

Re: Wat kunnen ze me maken?

Ongelezen bericht door r1chard »

Beste "Becca",

Wanneer je in je aangetekende brief hebt aangegeven dat het contract moet worden beëindigd en je ook rekening hebt gehouden met de door Tiscali gehanteerde opzegtermijn is er mijns insziens niets aan de hand.

Het risico bestaat echter wel dat er een incassobureau wordt ingeschakeld. Dit hoeft in jou geval totaal geen probleem te zijn omdat je kunt aantonen dat de opzegging op tijd is gedaan en daar een reactie op is gekomen.

De tip die wij meegeven aan dit soort "debiteuren" is bewaar alle correspondentie heel goed en langer dan een jaar (gezien de vele achterstanden bij vele internetaanbieders, telefoon providers en incassobureau's).

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Becca

Re: Wat kunnen ze me maken?

Ongelezen bericht door Becca »

Dank je wel voor je antwoord!

Alleen mijn vraag is nu nog wel:

Ik ben per oktober lid geworden van Tiscali en "moet" een jaar lid blijven voor ik mag opzeggen. Ik zit nu nog binnen dat jaar en moet officieel dus nog tot oktober lid blijven.
Wel heb ik uit een voorgaande emailreactie van Tiscali bevestigd gekregen ,dat ze dan kosteloos het abonnement kunnen abonneren. (ivm verhuizing naar een gebied waar geen Tiscali is)
Ben ik nog steeds "veilig" of verandert dat nu toch de zaak?

Gesloten