LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wat vinden jullie van deze INKASSO UNIE affaire??

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
tarik

wat vinden jullie van deze INKASSO UNIE affaire??

Ongelezen bericht door tarik »

Dit schrijven is wederom een reactie op uw schrijven van 27 oktober 2006 waarin u ingaat op mijn bezwaar om 301, euro te betalen.

Ik heb inmiddels jullie ook geprobeerd duidelijk te maken dat ik heb uitgezocht dat ik inderdaad 211 ,20 euro teveel gelden heb ontvangen en dat ik dat terugboek . Immers het is onterecht bij mij bijgeschreven dat , het is mij alleen pas duidelijk geworden nadat jullie als incassobureau al ingeschakeld waren.

Jullie incassoprocedure correspondeerde ook alleen maar over een maandpremie januari Toen het contact rechtstreeks met Agis liep heb ik meerdere malen met Agis gebeld om te vertellen dat ik geen premie van januari meer aan hen verschuldigd ben omdat ik niet meer ingeschreven ben als verzekerde. Dat klopte volgens Agis ook, en ik hoefde dan ook niet te betalen. Vervolgens kreeg ik weer een rekening en ga zo maar door. Steeds werd er bij het corresponderen melding gemaakt van een achterstallige maandpremie. ( januari ) En Agis bewe erd e doodleuk dat ik geen contact met hen heb opgenomen . Terwijl ik ze meerdere malen heb gesproken en dat ze mij hebben verteld dat ik inderdaad was uitgeschreven en niet hoefde de betalen. Van jullie kant begrijp ik ook dat jullie winst willen maken voor het innen van geld. Maar natuurlijk niet wegens grove nalatigheid van Agis en de incasso-unie. Jullie medewerkers Saly vertelde me dat ik niets hoefde te betalen, Dunya wist me wel te vertellen wat het bedrag nu werkelijk inhield en toen ik het wilde betalen vertelde de zeer onvriendelijke Patricia me dat ik ook de incassokosten maar moest betalen.

Het probleem is kortgezegd:

Ik wist niks van een maandpremie ( januari, ben sinds januari 2006 niet meer verzekerd. bij Agis ) In april

begint Agis de maandpremie te claimen d.mv. acceptgiro's. Agis doet voegt daarbij incassokosten bij

Ik neem contact en zeg en schrijf dat ik niet meer verzekerd ben. Agis zoekt het uit en Agis zegt dat ik inderdaad ben uitgeschreven. Na het zoveelste gesprek en schrijven reageer ik niet meer op de acceptgiro's. Want ik ben immers niet meer verzekerd via Agis dan ga ik toch zeker niet zomaar voor niks de verzekering betalen.

Agis schakelt het incassobureau " inkasso-unie "" in . Agis en de Inkasso-unie hebben het "onterechte uitgekeerde bedrag"" al opgevoerd van 211,20 naar 301, 97 cent. Dat is snel verdiend. Ik neem contact op met inkasso-unie. Inkasso-unie vraagt mij om bewijzen van uitschrijving. Ik stuur de bewijzen op. Dan pas worden ze wakker bij Agis en de Inkasso-unie. Ik hoef geen maandpremie te betalen. MAAR er is ten onrechte een bedrag van 211, 20 uitgekeerd op mijn rekeningnummer. We leven dat al in augustus van het jaar 2006. Ik stel voor om het bedrag van 211,20 terug te betalen. Maar nu wil inkasso-unie niet akkoord gaan, want die wil ook geld zien. Ik moet niet 211,20 betalen maar 301,97. Ik dacht nog dat is precies een""ook dat nog"/radar/ verhaal.

Dus de fouten( onjuist vermelden van wat en waarom er nu precies geïnd moet worden ) worden door de bedrijven gemaakt en de consument moet gewoon maar betalen. Dat is mijn bezwaar.

Nu zal ik direct per internetbanieren 211,20 overmaken op jullie rekeningnummer 4018113 , dossier en dit schrijven zal ik per mail en per brief aan jullie versturen en ben van mening dar ik aan alle voorwaarden heb voldaan en hoop dan ook van dit probleem af te zijn. ( zeker weten doe ik het natuurlijk niet )

sisisi

Re: wat vinden jullie van deze INKASSO UNIE affaire??

Ongelezen bericht door sisisi »

Wij hebben hetzelfde meegemaakt met Agis, na onze overstap naar een andere zorgverzekeraar heeft Agis ons nog maanden bestookt met brieven dat we maanden achterstand hadden.
Zelf een copie en bewijs dat we aangetekend de beeindiging per brief hebben gedaan kregen we nog steeds rekeningen.
We hebben niet meer gereageerd, nu krijgen we weer brieven maar met een hele andere toon of we aub weer gebruik willen maken van hun instelling. Daar reageren we uiteraard ook niet meer op.

Gesloten