Maar ook hierin staat dat de rente toekomt aan de opdrachtgever van Webcasso en dat ben ik, dus is Webcasso helemaal niet gerechtigd om zich de rente toe te eigenen. Hoe kan ik dit conflict oplossen ?Afrekening
'De opdrachtgever' heeft aanspraak op de door webcasso, ter zake van de overgedragen vordering, ontvangen aflossingen op hoofdsommen en renten, verminderd met de verschotten en de aan webcasso toekomende vergoedingen. Betalingen door de debiteuren verricht aan webcasso dan wel aan 'de opdrachtgever' strekken eerst ter dekking van de door of namens webcasso gemaakte kosten en/of verschotten en komen als zodanig direct toe aan webcasso.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Webcasso eigent zich rente toe
Webcasso eigent zich rente toe
In 2008 heb ik Webcasso ingeschakeld om een vordering van 918 euro te incasseren. Op basis van een vonnis van een slordige 1900 euro heeft Webcasso een deurwaarder in de arm genomen die tot op heden 2116 euro heeft losgepeuterd. In het vonnis heeft de rechter benoemd dat 734 euro aan rente was vervallen. Zowel deze rente als de rente tot aan de dag der algehele voldoening is volgens het vonnis verschuldigd aan de eiser (dat ben ik). Nu eigent Webcasso zich echter alle vervallen rente zelf toe (tot op heden 783 euro). Ik heb hierover geprotesteerd bij Webcasso, maar die beroepen zich op hun algemene voorwaarden waarin dat zo geregeld zou zijn:
Laatst gewijzigd door PeterJG op 04 jul 2012 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Webcasso eigent zich rente toe
Een incassobureau inschakelen ?PeterJG schreef:Hoe kan ik dit conflict oplossen ?
Het zou niet gek zijn dat rente ten gunste van het incassobureau zou komen. Dat motiveert het incassobureau om er maar zo lang mogelijk over te doen om het geld te incasseren.
De rente is voor u. En de kosten voor incasso is voor het incassobureau.