LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie betaalt het kortgeding?????

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Flex

Wie betaalt het kortgeding?????

Ongelezen bericht door Flex »

Ik vroeg me af wie er bij een rechtzaak over een onterecht incasso in de kosten wordt veroordeeld.

Het zit zo, de rekening is al betaald en alle bescheiden zijn al eens naar het bedrijf gegaan. Deze heeft om onverklaarbare redenen toch een incasso bureau ingeschakeld.

Het incasso bureau beweert dat hoe dan ook ik in de kosten zal worden veroordeeld als het aankomt op een rechtzaak (lijkt me sterk, maar ik weet het niet helemaal zeker). Ik ben het spuugzat om constant brieven en rekeningen nogmaals op te sturen, dus dat doe ik ook niet meer. Temeer daar het incasso bureau mij te onbeschoft behandeld heeft.

Tot slot vroeg ik me af tot hoever mijn "zorgplicht" gaat als anderen hun administratie niet op orde hebben.

Guusje

Re: Wie betaalt het kortgeding?????

Ongelezen bericht door Guusje »

als zij je gaan dagvaarden moet je sowieso naar de zitting gaan en je bewijsstukken meenemen. maak je bezwaar tegen de vordering én de kosten, vraag zelfs een vergoeding voor de door jou gemaakte kosten nu ze je zonder gronden hebben gedagvaard.
jouw kostentoewijzing zal niet zo heel snel worden toegewezen, maar als je er wat uit krijgt is dat mooi meegenomen, maar de wederpartij zal in ieder geval dan de kosten van de procedure moeten betalen.

mr T.

Ongelezen bericht door mr T. »

Het incasso bureau beweert dat hoe dan ook ik in de kosten zal worden veroordeeld als het aankomt op een rechtzaak (lijkt me sterk, maar ik weet het niet helemaal zeker
Lijkt me een geval van druk willen zetten want wie er uiteindelijk voor zal opdraaien is geen zaak voor de het incassobureau, maar voor de rechter. Wel is het zo in de eerste plaats kosten moeten worden gemaakt voor griffierechten en voor rechtshulp. Hiervoor kan, indien geeist, een door de rechter toegekende kostenvergoeding volgen. In dat geval werkt de rechter met gestandaardiseerde tarieven. (en die zijn met betrekking meestal lager dan de werkelijke kosten).
Laatst gewijzigd door mr T. op 17 sep 2006 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

In dat geval zal werkt de rechter met gestandaardiseerde tarieven. (en die zijn met betrekking meestal lager dan de werkelijke kosten).
Maar daar betalen we dan ook met zijn allen belastingen voor.

mr T.

Ongelezen bericht door mr T. »

Maar daar betalen we dan ook met zijn allen belastingen voor.
Het gaat hier over kostenvergoeding voor een procespartij. Die komen niet ten laste van de belastingbetaler.

Gesloten