LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie kan mij helpen?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
whitehawk

Wie kan mij helpen?

Ongelezen bericht door whitehawk »

Hallo wie kan mij helpen?
Het gaat namelijk in april kreeg ik een deurwaarder aan aan de deur met een dwangbevel ik heb toen contact opgenomen dat ik een WIA aanvraag heb ingediend en dat het als het goed wordt gekeurd dat ik over 13 weken inkomsten krijg.
Verder heb ik niks gehoord en eind juli een brief geschreven met dat ook ontslag heb gekregen van mijn werkgever omdat ik langer dan twee jaar ziek ben en mijn WIA aanvraag en mijn relatie op een laag pitje is gekomen ben ik vanaf juli bij mijn moeder ben , dus vanaf juni GEEN inkomsten heb en op de zak van mijn moeders pensoeintje leef ik heb wel een auto en die als onderpand getekend om van haar loon te leven.
Nu krijg ik zaterdag dat binnen 3 dagen moet betalen anders beslag komen leggen, ik weet echt niet meer wat ik moet doen????
Nu heb ik ook een brief gekregen van het UWV dat ik GEEN WIA uitkering krijg!!!
Wat moet ik nu doen astublieft wie weet raad??

Cesar

Re: Wie kan mij helpen?

Ongelezen bericht door Cesar »

Whitehawk,

Geen paniek en ga naar je Gemeente. De Gemeente kan helpen.
Vervolgens is het in Nederland altijd nog zo dat je minimaal een bijstanduitkering zult ontvangen minus eventueel een bedrag daar je weer bij je moeder woont.

Zo slecht is de wereld nou ook weer niet.

Hou moed.

whitehawk

ja maar ze komen wel als ik dit bedrag niet betaal om beslag te leggen en dat ik wordt ondersteund totdat ik inkomsten heb moest ik wel mijn auto als onderpand geven aan mijn moeder dit is/was nog wat ik voor waarde heb en dadelijk zeggen ze tegen me moeder we leggen beslag op de auto en dan?
Laatst gewijzigd door whitehawk op 01 okt 2006 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Cesar

Ongelezen bericht door Cesar »

Het enige dat je kunt doen is morgen een afspraak maken met de Gemeentelijke Kredietbank

rene112

Ongelezen bericht door rene112 »

is er een uitspraak geweest van de rechtbank zo niet mogen ze geen donder doen ik snap je probleem maar laat je niet gek maken
ik ben het wel eens met de andere steling ga naar de gemeente toe
zij zijn verpicht om je te helpen

sterkte rene

whitehawk

er is nog niet geweest van een vonnis,maar als beslag willen leggen moet dat dan eerst weer naar de rechter en hoe zit het met mijn moeders onderpand?

Guusje

Ongelezen bericht door Guusje »

@rene112,
er is sprake van een dwangbevel, daar komt geen rechter aan te pas. de deurwaarder heeft hiermee zijn bevoegdheden.

@whitehawk,
geef aan de deurwaarder nogmaals door dat je inwonend ben bij je ouders.
meldt je zo snel mogelijk bij de Gemeentelijke Sociale Dienst voor een bijstandsuitkering, vraag bij hen tevens naar hun afdeling schuldhulpverlening en maak een afspraak om je schulden te regelen.

een gerechtsdeurwaarder zal alleen beslag leggen op jouw bezittingen,
met uitzondering van de wettelijke beperkingen (art 447 Rv):
bed, beddegoed, kleding die je aanhebt, voorraad spijs en drank voor een maand. Het is wel belangrijk dat jij je eigen kamer hebt en dat jouw spulletjes daar staan. zo wordt het voor de deurwaarder duidelijker wat dan van je moeder is.

als het echter een belastingdeurwaarder is dan mag hij ook op de spullen van je moeder beslag leggen (bodembeslag)

Guusje

Gesloten