LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie moet ik binnen laten bij een beslaglegging

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
schilderr

Wie moet ik binnen laten bij een beslaglegging

Ongelezen bericht door schilderr »

Morgen komt er een een deurwaarder bij mij beslag leggen met een politiefunctionaris en sleutelmaker.

Dat dit zo ver is gekomen is mijn eigen schuld. Daar is geen discussie over mogelijk.

Mijn vraag is: wie ben ik verplicht binnen te laten. Alleen de deurwaarder, of ook de politiefunctionaris en de sleutelmaker. Ik ben namelijk wel thuis morgen maar wil zo min mogelijk vreemde mensen binnen hebben. Ik ben ook gewoon benieuwd wat mijn rechten zijn.

Hoop dat iemand het antwoord weet. Alvast bedankt.

Chocomelk

Re: Wie moet ik binnen laten bij een beslaglegging

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Zelf zou ik denken de deurwaarder en de politie, sleutelmaker is niet nodig
als je thuis bent en gewoon de deur open maakt.
Politie zal oa mee komen ter bescherming voor de deurwaarder en voor het openen van de deur.

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Als je de deurwaarder gewoon zakelijk bejegent en binnenlaat zal hij geen politie of slotenmaker nodig hebben. De man doet dan gewoon zijn werk, legt het beslag, en gaat weer weg.

schilderr

Graag even een reactie van iemand die kan lezen en weet waar hij het over heeft.

Er komt morgen een deurwaarder met politiefunctionaris en sloten/sleutelmaker. Wie ben ik verplicht binnen te laten?

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

De beide mensen die gereageerd hebben WETEN waar ze het over hebben.

schilderr

Dan kunnen ze blijkbaar niet lezen en jij ook niet.

Even on topic: er komt morgen een deurwaarder met politiefunctionaris en sloten/sleutelmaker. Wie ben ik verplicht binnen te laten?

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Doe wel snel open, want ze gaan snel over tot forceren.

De slotenmaker hoef je iig niet binnen te laten.

schilderr

Ok de slotenmaker daar was ik al een beetje van uit gegaan. Echter politie hoef je normaal gesproken ook niet altijd binnen te laten. Hier is een huiszoekingsbevel voor nodig.

Weet je toevallig ook of mijn rechten m.b.t. dit onderwerp ook ergens op het internet staan?

bij voorbaat dank

puma73

Hier is een huiszoekingsbevel voor nodig.
De politieman die meekomt is hulpofficier van justitie en is gemachtigd om een huiszoekingsbevel te tekenen. Hij bepaalt zelf aan de hand van de situatie hoe hij optreedt en kan altijd binnenkomen als hij dat nodig acht.

Emmy75

Politieman weet ik niet, maar wat puma zegt klinkt me wel bekend.
Stel je vraag anders ook eens op rechtenforum.nl

schilderr

Ik was via google toevallig net terecht gekomen op het rechtenforum. Bedankt voor jullie hulp.

Emmy75

laat wel aub nog even weten wat daar gezegd wordt?

schilderr

vogels schreef:
Deurwaarder en politie moet je binnen laten, slotenmaker is er alleen om een ander slot op de deur te zetten, hoeft hij niet voor naar binnen (tenzij je natuurlijk allerlei binnendeuren hebt vergrendeld).
Ik dacht dat de slotenmaker er ook voor was om de deur te openen.

Maakt ook niet uit want ik ben morgen thuis en doe de deur ook gewoon open. Waarvoor moet ik volgens jou de politie agent binnen laten?

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

waarom is dat allemaal zo belangrijk voor je???? wie er binnen mag en wie niet, die beslaglegging gaat toch wel door . dan kun je toch beter gewoon meewerken en je energie in de belangrijkere dingen stoppen, verder wens ik je veel succes en wijsheid toe en dat je maar weer snel je zaken op orde mag krijgen.

puma73

Waarvoor moet ik volgens jou de politie agent binnen laten?
Die politieman bepaald zelf of hij binnenkomt of niet, dat is medeafhankelijk van je gedrag.
Allereerst is die politieman hulpofficier van justitie die indien nodig de slotenmaker opdracht geeft om deuren te ontsluiten die voor het leggen van het beslag open moeten.(niet alleen de voordeur, maar ook afgesloten binnendeuren)
Daarnaast zal hij in aktie komen als de situatie daartoe aanleiding geeft. Als ik jouw berichten lees zo dat zomaar kunnen gebeuren.

schilderr

manondoris schreef:waarom is dat allemaal zo belangrijk voor je???? wie er binnen mag en wie niet, die beslaglegging gaat toch wel door . dan kun je toch beter gewoon meewerken en je energie in de belangrijkere dingen stoppen, verder wens ik je veel succes en wijsheid toe en dat je maar weer snel je zaken op orde mag krijgen.
Bedankt voor je goede wensen. Ik hoop voor jou dat je ook iets nuttigs vindt om je energie in te steken.

@puma en vogels: bedankt voor jullie reacties. Ik heb er echter niet veel aan dus ik stop hier verder met reageren. Ik hoop dat er toch een goed antwoord uit komt voor mensen die net als ik willen weten wat hun recht is op dit punt.

Ciao!

Guusje61
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guusje61 »

@schilderr
de slotenmaker hoef je niet binnen te laten.
de deurwaarder en de hulpofficier wel.
zie ook
http://trudyevers.wordpress.com/2011/03 ... getroffen/
de deurwaarder heeft zijn titel en functie en mag daarom naar binnen.
de hulpofficier is hier niet bij voor huiszoeking, hij doet bij beslaglegging geen huiszoeking, daar is dan ook geen bevel voor aanwezig / nodig.
bij aanwezigheid van de bewoner is hij er ter ondersteuning van de deurwaarder. Tevens geeft hij vervangende toestemming om kasten en kamers te openen als de bewoner niet mee wil werken.

als er niemand thuis is dan wordt zo nodig ook het slot vervangen. de bewoner kan dan de nieuwe sleutels ophalen, ik geef ze altijd af aan de hulpofficier, de sleutels gaan dan naar het dichtstbijzijnde politiebureau zodat de bewoner ook na kantoortijd de sleutels kan ophalen. er zijn ook deurwaarders die de bewoner naar hun kantoor laten komen.

TK Dw RMH

Ongelezen bericht door TK Dw RMH »

Al heb je een hele vriendelijke manier om iets te vragen/reageren:

Artikel 444

1.De deurwaarder heeft ter inbeslagneming toegang tot elke plaats, voor zover dat redelijkerwijs voor de vervulling van zijn taak nodig is.

2.Indien de deuren gesloten zijn, of de opening daarvan geweigerd wordt, gelijk mede indien geweigerd wordt enige kamer of stuk huisraad te openen, alsmede wanneer bij niet-tegenwoordigheid van de geëxecuteerde er niemand gevonden wordt om hem te vertegenwoordigen, zal de deurwaarder zich vervoegen bij de burgemeester der gemeente in wiens tegenwoordigheid de opening van de deuren en van het huisraad zal worden gedaan voor zover dat redelijkerwijs nodig is. De burgemeester kan zich doen vertegenwoordigen door een ambtenaar van politie die tevens hulpofficier van justitie is. Van de tegenwoordigheid van deze ambtenaar en van hetgeen in zijn bijzijn, uit kracht van dit en de volgende drie artikelen, is verricht, zal melding gemaakt worden in het proces-verbaal van beslag.

3.Bij het binnentreden in een woning zonder toestemming van de bewoner zijn de artikelen 10 en 11, tweede lid, van de Algemene wet op het binnentreden op het proces-verbaal van beslag van overeenkomstige toepassing. Deze artikelen gelden eveneens in het geval dat na het binnentreden geen beslag wordt gelegd.

http://www.st-ab.nl/wetten/0032_Algemen ... treden.htm

Guusje61
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guusje61 »

Niet te vergeten:
Artikel 440
lid 2. De deurwaarder kan zich doen bijstaan door een of twee getuigen, wier naam en woonplaats hij in dat geval in het proces-verbaal zal vermelden en die dat stuk mede zullen tekenen.

inekevanvliet

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

schilderr schreef:
manondoris schreef:waarom is dat allemaal zo belangrijk voor je???? wie er binnen mag en wie niet, die beslaglegging gaat toch wel door . dan kun je toch beter gewoon meewerken en je energie in de belangrijkere dingen stoppen, verder wens ik je veel succes en wijsheid toe en dat je maar weer snel je zaken op orde mag krijgen.
Bedankt voor je goede wensen. Ik hoop voor jou dat je ook iets nuttigs vindt om je energie in te steken.

@puma en vogels: bedankt voor jullie reacties. Ik heb er echter niet veel aan dus ik stop hier verder met reageren. Ik hoop dat er toch een goed antwoord uit komt voor mensen die net als ik willen weten wat hun recht is op dit punt.

Ciao!
wat een reactie zeg :x !!!

Gesloten