| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Willems Advocaten & Rechtsanwalte
Willems Advocaten & Rechtsanwalte
Vandaag heb ik een brief binnen gekregen van Willems Advocaten & Rechtsanwalte. Volgens hen heb ik een factuur van 08-05-2008 niet betaald bij KPN B.V.
Volgens de brief zijn er meerdere betalingsherinnering verstuurd maar die heb ik nooit ontvangen. Er staat heel weinig informatie in de brief. Ze vermelden alleen een dossiernummer, de factuurdatum en uiteraard het absurd hoge bedrag van 387.40 euro. Ik moet ook rente betalen vanaf de factuurdatum t/m 01-12-2009. Ik kan volgens de brief alleen informatie bij hen inwinnen door te mailen naar [email protected], terwijl er op de website van het bedrijf het woord of de naam cannock niet voorkomt en de brief ondertekent is met de naam M. Sanchez.
Voor de zekerheid heb ik met KPN en Hi gebeld e verzorgt informatie over mij op te zoeken. Volgens hen is er absoluut geen sprake van een betalingsachterstand en hebben zij nog nooit van het advocatenkantoor gehoord.
Ik heb het advocatenkantoor een mail gestuurd met de resultaten van mijn gesprekken met KPN en HI en heb daarbij ook vermeld dat als zij nog een brief sturen welke wederom argwaan wekt ik melding maak bij de politie.
Mijn vraag is wat ik hier het beste mee kan doen?
Moet ik het verder maar afwachten of direct werk van maken?
Zijn er meerdere mensen die dit probleem hebben?
Ik hoor het graag!
Volgens de brief zijn er meerdere betalingsherinnering verstuurd maar die heb ik nooit ontvangen. Er staat heel weinig informatie in de brief. Ze vermelden alleen een dossiernummer, de factuurdatum en uiteraard het absurd hoge bedrag van 387.40 euro. Ik moet ook rente betalen vanaf de factuurdatum t/m 01-12-2009. Ik kan volgens de brief alleen informatie bij hen inwinnen door te mailen naar [email protected], terwijl er op de website van het bedrijf het woord of de naam cannock niet voorkomt en de brief ondertekent is met de naam M. Sanchez.
Voor de zekerheid heb ik met KPN en Hi gebeld e verzorgt informatie over mij op te zoeken. Volgens hen is er absoluut geen sprake van een betalingsachterstand en hebben zij nog nooit van het advocatenkantoor gehoord.
Ik heb het advocatenkantoor een mail gestuurd met de resultaten van mijn gesprekken met KPN en HI en heb daarbij ook vermeld dat als zij nog een brief sturen welke wederom argwaan wekt ik melding maak bij de politie.
Mijn vraag is wat ik hier het beste mee kan doen?
Moet ik het verder maar afwachten of direct werk van maken?
Zijn er meerdere mensen die dit probleem hebben?
Ik hoor het graag!
-
renegade66
Re: Willems Advocaten & Rechtsanwalte
zouden ze ingehuurd zijn door incassobureau cannock chase?
gezien het email-adres [email protected].
wel raar eigenlijk, een vordering die uit handen wordt gegeven aan een advocatenbureau!!!
gezien het email-adres [email protected].
wel raar eigenlijk, een vordering die uit handen wordt gegeven aan een advocatenbureau!!!
vraak aan kpn een bevesteging dat je inderdaat geen achterstand heb sta je sterker in je schoenen en ja kpn zeg wel zo veel maar aan de mail te zien is het van canokcece of ook wel vesting fnace
-
Guardian72
Bij zoiets altijd eerst de 'website' nalopen.
http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,43,,,, ... &zoek.y=13
Deze lijkt legitiem - staat op naam van een advocatenkantoor in elk geval.
Ook de registratie datum is van 1997 - te oud dus om een oplichter te zijn.
Aangezien jij bij KPN hebt uitgezocht dat er geen achterstand is (en Hi had je allang afgesloten als het zo was) zou het kunnen dat er ergens een fout is gemaakt.
Dus - vraag de facturen op, omdat jij geen achterstallige betalingen open hebt, ook niet volgens KPN. Mogelijk is er een persoonsverwisseling opgetreden ergens.
Bewaar wel alles, en noteer ook datum / tijd / naam van je gesprek met KPN - gewoon voor de bewijsvoering.
Het zou nog kunnen dat een oplichter toegang heeft gekregen (hacken) tot de website / systeem van de echte advocaat - en aldaar een e-mail adres heeft aangemaakt.
Er is nog een testje te doen - op basis van het email adres;
http://www.coveryourasp.com/ValidateEmail.asp - al zegt dit niet alles.
Het email adres is geldig en actief.
Je zou dus een antwoord moeten krijgen.
Hou je ons op de hoogte?
http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,43,,,, ... &zoek.y=13
Deze lijkt legitiem - staat op naam van een advocatenkantoor in elk geval.
Ook de registratie datum is van 1997 - te oud dus om een oplichter te zijn.
Aangezien jij bij KPN hebt uitgezocht dat er geen achterstand is (en Hi had je allang afgesloten als het zo was) zou het kunnen dat er ergens een fout is gemaakt.
Dus - vraag de facturen op, omdat jij geen achterstallige betalingen open hebt, ook niet volgens KPN. Mogelijk is er een persoonsverwisseling opgetreden ergens.
Bewaar wel alles, en noteer ook datum / tijd / naam van je gesprek met KPN - gewoon voor de bewijsvoering.
Het zou nog kunnen dat een oplichter toegang heeft gekregen (hacken) tot de website / systeem van de echte advocaat - en aldaar een e-mail adres heeft aangemaakt.
Er is nog een testje te doen - op basis van het email adres;
http://www.coveryourasp.com/ValidateEmail.asp - al zegt dit niet alles.
Het email adres is geldig en actief.
Je zou dus een antwoord moeten krijgen.
Hou je ons op de hoogte?
Ik heb ze een mail gestuurd en heb een automatisch gegenereerd bericht gekregen dat ze op dit moment niet bereikbaar zijn. Waarschijnlijk omdat het net buiten kantooruren viel.
Ik heb geen naam genoteerd van degene waarmee ik het gesprek heb gehad. Ik bel morgen nogmaals om een schriftelijke bevestiging aan te vragen welke ik eventueel kan kopiëren en naar het advocaten kantoor kan sturen. Mocht het op een rechtszaak uitlopen kan ik dan ook schriftelijk bewijs overleggen dat er geen sprake is van een achterstand.
Ik zal vanaf nu alle gegevens noteren van gesprekken en brieven. Mijn factuurspecificaties staan allemaal online via Hi.nl dus ik kan deze makkelijk bekijken en zijn dan ook terug te zien in mijn bankafschriften welke ook online staan bij ABNAMRO waardoor het ook gemakkelijk terug te vinden is.
Ik laat alles via automatisch incasso gaan als het om telefoonkosten gaat en kan geen afschrijving vinden van de zogenaamde achterstand.
Is er geen geldigheidslimiet bij rekeningen? Ik vind het erg vreemd dat ik een rekening moet betalen die anderhalf jaar oud is.. Zeker wanneer ik daar ook nog eens rente over moet betalen.
Ik hou iedereen op de hoogte wanneer ik nieuwe informatie heb.
Bedankt voor de reacties!!
Ik heb geen naam genoteerd van degene waarmee ik het gesprek heb gehad. Ik bel morgen nogmaals om een schriftelijke bevestiging aan te vragen welke ik eventueel kan kopiëren en naar het advocaten kantoor kan sturen. Mocht het op een rechtszaak uitlopen kan ik dan ook schriftelijk bewijs overleggen dat er geen sprake is van een achterstand.
Ik zal vanaf nu alle gegevens noteren van gesprekken en brieven. Mijn factuurspecificaties staan allemaal online via Hi.nl dus ik kan deze makkelijk bekijken en zijn dan ook terug te zien in mijn bankafschriften welke ook online staan bij ABNAMRO waardoor het ook gemakkelijk terug te vinden is.
Ik laat alles via automatisch incasso gaan als het om telefoonkosten gaat en kan geen afschrijving vinden van de zogenaamde achterstand.
Is er geen geldigheidslimiet bij rekeningen? Ik vind het erg vreemd dat ik een rekening moet betalen die anderhalf jaar oud is.. Zeker wanneer ik daar ook nog eens rente over moet betalen.
Ik hou iedereen op de hoogte wanneer ik nieuwe informatie heb.
Bedankt voor de reacties!!
-
LordThalion
Wij hebben ook zo'n brief gehad, dit keer zogenaamd van Debitel.
Daar hebben wij nog nooit iets van gekocht, laat staan een rekening gekregen.
Wij gaan morgen maar eens even bellen met Debitel.
Typisch trouwens.. volgens advocatenoverzicht.nl is degene die de brief ondertekend heeft in ieder geval geen advocaat bij dat kantoor.
Ik heb de indruk dat hierop op zijn minst een luchtje aan zit.
Zijn bankrekeningen te checken?
Daar hebben wij nog nooit iets van gekocht, laat staan een rekening gekregen.
Wij gaan morgen maar eens even bellen met Debitel.
Typisch trouwens.. volgens advocatenoverzicht.nl is degene die de brief ondertekend heeft in ieder geval geen advocaat bij dat kantoor.
Ik heb de indruk dat hierop op zijn minst een luchtje aan zit.
Zijn bankrekeningen te checken?
Naar mijn weten zijn rekeningnummers door particulieren niet te controleren.
Ik heb ook naar de naam gekeken en de naam staat inderdaad niet tussen de advocaten maar op de brief staat dat de vrouw werkzaam is bij het incasso onderdeel en daar staat niets over vermeld op de website.
Ik heb ook naar de naam gekeken en de naam staat inderdaad niet tussen de advocaten maar op de brief staat dat de vrouw werkzaam is bij het incasso onderdeel en daar staat niets over vermeld op de website.