LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wisseborn gerechtsdeurwaarders staat boven het WSNP recht(?)

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
PapaZeeland

Wisseborn gerechtsdeurwaarders staat boven het WSNP recht(?)

Ongelezen bericht door PapaZeeland »

Al weken krijg ik brieven en telefoontjes van gerechtsdeurwaarder Jongejan Wisseborn te Hardewijk .

Volgens deze gerechtsdeurwaarder hebben zij de mogelijk om oude vorderingen van ruim voor aanvang WSNP, buiten de WSNP te houden. Na beëindiging van het WSNP, met of zonder schone lei, kunnen zij gewoon doorgaan met vorderen van oude schulden. Het secretariaat van Wisseborn claimt dat elk NL bewind hiervan op de hoogte is en dat elk factuur in samenspraak altijd buiten de WSNP gehouden kan worden. Er is mij nooit iets gemeld, mijn ex bewindvoerder weet ook van niets.
Ik heb het WSNP goed doorgelopen en heb al jaren een schone lei.

Op dit moment heeft Wisseborn mijn schuld met € 2100,- verhoogt, basis factuur was € 800,-
Ik moet nu betalen en inzicht geven in mijn inkomsten anders volgt er beslag op bank en boedel.

Mijn vraag aan u is of dit wel allemaal naar goed recht verloopt. Ik ben heel erg geschrokken van de manier waarop ik word aangepakt en de hoogte van het bedrag.

Ik hoop op een spoedig respons.

Groet,

PapaZeeland

thecure

Re: Wisseborn gerechtsdeurwaarders staat boven het WSNP recht(?)

Ongelezen bericht door thecure »

Hoe oud is de vordering, waar is deze van en is deze ook gestuit?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

PapaZeeland schreef:Al weken krijg ik brieven en telefoontjes van gerechtsdeurwaarder Jongejan Wisseborn te Hardewijk .

Volgens deze gerechtsdeurwaarder hebben zij de mogelijk om oude vorderingen van ruim voor aanvang WSNP, buiten de WSNP te houden. Na beëindiging van het WSNP, met of zonder schone lei, kunnen zij gewoon doorgaan met vorderen van oude schulden. Het secretariaat van Wisseborn claimt dat elk NL bewind hiervan op de hoogte is en dat elk factuur in samenspraak altijd buiten de WSNP gehouden kan worden. Er is mij nooit iets gemeld, mijn ex bewindvoerder weet ook van niets.
Ik heb het WSNP goed doorgelopen en heb al jaren een schone lei.

Op dit moment heeft Wisseborn mijn schuld met € 2100,- verhoogt, basis factuur was € 800,-
Ik moet nu betalen en inzicht geven in mijn inkomsten anders volgt er beslag op bank en boedel.

Mijn vraag aan u is of dit wel allemaal naar goed recht verloopt. Ik ben heel erg geschrokken van de manier waarop ik word aangepakt en de hoogte van het bedrag.

Ik hoop op een spoedig respons.

Groet,

PapaZeeland
Je kunt in je eigen papieren nazien of de betreffende vordering op de uitdelingslijst stond. Als dat niet het geval is, heeft Wisseborn gelijk.

In de praktijk los is dergelijke zaken vaak op door te sturen op een gelijk (afkoop)aanbod als de andere schuldeisers aan het eind van de Wsnp hebben gehad.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik lees overigens dit op de site van Kassa als reactie op dezelfde vraag.

https://www.bureauwsnp.nl/voor-schuldei ... ing-indien

Wat zijn de gevolgen als ik geen vordering indien?

Home| Voor schuldeisers| Veelgestelde vragen| Wat zijn de gevolgen als ik geen vordering indien?
Dient u uw vordering niet, of niet op tijd, in? Dan deelt u niet mee in de slotuitdeling.
Als u niet bent opgenomen in de slotuitdelingslijst kunt u verzet aantekenen tegen de slotuitdelingslijst. Op die manier kunt u proberen om uw vordering alsnog geplaatst te krijgen op de slotuitdelingslijst. De kosten van het verzet moeten dan door u voldaan worden.
Uw vordering is ontstaan voor de toepassing van de Wsnp maar heeft u geen vordering ingediend? Dan is uw vordering niet geverifieerd. De vordering valt dan toch onder de werking van de schone lei. Dat betekent dat u de vordering niet meer kunt verhalen op uw debiteur.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Maar , MM, alles wordt toch in de Staatscourant vermeld dan lijkt mij dat alle belanghebbende op de hoogte zijn om alsnog een vordering tijdig in te dienen.

bovenstaande gelijktijdig geplaatst. sorrie

Lady1234

En als ze dat niet doen, hebben ze pech volgens de Raad voor de Rechtsbijstand.

PapaZeeland

Vordering is 15 jaar oud

Moneyman

Sorry, mijn vorige antwoord was te snel en daardoor niet correct genoeg. Om wat voor vordering gaat het? Sommige vorderingen vallen niet onder de werking van de schone lei. Vorderingen van DUO, het CJIB en strafrechtelijke vorderingen vervallen niet door een schone lei als ze niet meegenomen zijn.

Lady1234

Nou papa, waar was die factuur van € 800 van?

PapaZeeland

Het was van een PC lease plan

thecure

Een pc leasen? Serieus?

Lady1234

Verwijs dat deurwaarderskantoor dan maar simpel naar de Regels van de Raad voor Rechtsbijstand.

gosewijn

Ik vraag mij af of dit wel in de wsnp kan . Lease is toch huur ,dan zijn dit toch geen schulden .

Moneyman

Lady1234 schreef:Verwijs dat deurwaarderskantoor dan maar simpel naar de Regels van de Raad voor Rechtsbijstand.
Die zijn er niet. De hier geciteerde info is slechts informatief. Een en ander is gewoon in de faillissementswet geregeld.

Volg het advies van Snuffel op, en als ze dan nog de poot stijf houden, vraag dan om een schriftelijke onderbouwing.

PapaZeeland

Bedankt voor uw antwoorden.

* Deze lease is was geen huur. Het was is gewoon een afbetaal plan van Santander.

gosewijn

Wanneer is de WSNP ingegaan en wanneer be-eindigd?.

yan

Ongelezen bericht door yan »

Laten we het even andersom zien:
Dus u heeft wél een PC gehad, maar deze niet betaald, en probeert hier nu onderuit te komen...

Schone lei of niets, zou ik helemaal geen *** mee te maken hebben: als je wat besteld moet dat betaald worden.

Lady1234

yan schreef:Laten we het even andersom zien:
Dus u heeft wél een PC gehad, maar deze niet betaald, en probeert hier nu onderuit te komen...

Schone lei of niets, zou ik helemaal geen *** mee te maken hebben: als je wat besteld moet dat betaald worden.
Maar geldt dat ook niet voor bijvoorbeeld geleverd elektra en gas als daar schulden van zijn opgenomen in de WSPN?

Misschien is die PC wel halverwege teruggevorderd.

Moneyman

Leuk persoonlijk standpunt, maar voor de casus totaal niet relevant.

thecure

Dat is natuurlijk het hele punt van de WSNP. vaak wordt er door dit traject maar een fractie betaald van de werkelijke schulden.
Persoonlijk vind ik dit geen probleem natuurlijk als deze schulden ontstaan zijn doordat je er zelf niets aan kon doen. b.v. ziekte of faillisement van het eigen bedrijf.

Maar vaak zie je idd dat mensen alles maar op krediet kopen, om er vervolgens niet meer uit te komen. En dan de WSNP ervoor gebruiken om weer schoon te beginnen.
Aan deze praktijken mag inderdaad van mij een einde komen.

Gesloten