LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wisselen van Incassobureau door consument

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
dhpineveld

Wisselen van Incassobureau door consument

Ongelezen bericht door dhpineveld »

Hey,

Ik heb te maken met een incasso bureau en hoewel ik inderdaad (per ongeluk) heb verzuimd te betalen ben ik benieuwd of ik als consument mag kiezen voor een ander incasso bureau die mijn openstaande betaling in behandeling neemt. Wat zijn de rechten van ons op dit gebied. Het bedrijf bepaalt het incasso bureau maar wij betalen de kosten, dan mogen we toch ook wel de organisatie kiezen die dit verzorgt? of niet?

Gr.
David

Waterlelie

Re: Wisselen van Incassobureau door consument

Ongelezen bericht door Waterlelie »

De incassobureau doet zaken (behartig de belangen) met het bedrijf die een vordering op jouw heeft, en niet met jou. Het antwoord is dus nee

dhpineveld

Ongelezen bericht door dhpineveld »

Ja dat klopt, maar aangezien ik de rekening van het incassobureau betaal en het bedrag ook aan hen overmaak maakt dat ik hun klant ben. Brengt dit geen juridische mogelijkheden met zich mee?

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Je hebt bij zoiets geen rechten,je hebt alleen de plicht om te betalen als de vordering terecht is.En zoals u aangaf is de vordering terecht.

Pavlova

Ongelezen bericht door Pavlova »

Wil ik nog iets op aanvullen: U bent niet de klant van het incassobureau, maar de opdrachtgever van het incassobureau is de klant.

Gesloten