Mijn vriendin met 2 kinderen, waarbij ik nu woon sinds juli 2005, heeft door een paar vervelende omstandigheden anderhalfjaar geen uitkering ontvangen, waarna ze vervolgens van 2 instanties toch uitbetaald heeft gekregen, wel anderhalf jaar zonder geld gezeten en de schulden liepen op, gegeten bij kennissen en vrienden,toen het geld binnen was, alle schuldeisers betaalt en resterend,(dat overigens niet zo veel was) gebruikt om haar leven weer een beetje op poten te zetten. Daar ze op dat moment phygisch helemaal niet meer in staat was om nog een beetje normaal te denken en alles bij te houden heeft ze geen reactie gegeven en alleen 1 aanvraag stopgezet, en er geen acht aan gegeven de ene instantie terug te betalen omdat ze op dat moment in een inrichting zat met suicidale neigingen.
Nu wil de gemeente zijn deel terug hebben, das teveel om ineens te betalen.
Maar ik heb sinds aug 2006 mijn eigen bedrijfje en woon dus in hetzelfde huis.. ook bijna al onze spullen komen van mij, we hebben geen samenlevingscontract of iets dergelijks, wel bonnen.
Mijn vraag is of ze nu ook aan mijn spullen kunnen komen, om haar geld te vorderen,... Deze schuld is opgebouwd toen wij nog niet samen waren..
Ook zijn wij erover aan het denken, haar persoonlijk failliet te verklaren..
Is dit verstandig ? en zo ja, hoe moeten we dit dan vorm geven...
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] zelf eigen bedrij, partner bijna failliet
Re: zelf eigen bedrij, partner bijna failliet
Persoonlijk failliet laten verklaren is geen goed idee. Zodra je dan weer geld hebt, kunnen ze het alsnog bij je vorderen.
Kijk eens op www.schuldenforum.nl, daar kan je heel veel antwoorden op vragen vinden.
Kijk eens op www.schuldenforum.nl, daar kan je heel veel antwoorden op vragen vinden.