Mijn verhaal:
In 2004 had ik problemen met Ziggo (toen nog Casema). Zij incasseerden toen ten onrechte enorme bedragen van mijn rekening. Nadat dit eindelijk was rechtgezet en ik al het geld terug had gehad (pffff), wilde ik Ziggo geen automatisch incasso meer afgeven.
Alternatief voor een automatisch incasso is een acceptgiro. Maar hiervoor brengt Ziggo maandelijks extra kosten in rekening. Dat vond ik zo onredelijk, mede gezien mijn terechte weigering om Ziggo geen misbruik meer te laten maken van mijn bankrekening, dat ik contact heb opgenomen met de klantenservice hoe ik deze kosten kon voorkomen.
Een medewerkster van de klantenservice heeft mij hierover van praktisch advies voorzien: wanneer de klant de abonnementsgelden een maand vooruit betaalt, voert het systeem geen incasso uit en wordt er geen acceptgiro verzonden (met bijbehorende kosten). Probleem opgelost!!
Daarom heb ik vanaf oktober 2004 zelf vanaf mijn bankrekening een maand vooruit het abonnementsgeld overgemaakt. In oktober 2004 heb ik dus twee keer betaald en daarna elke maand een maand vooruit.
Dit is jaren goed gegaan. Ik heb elke maand trouw betaald en in de omschrijving mijn klantnummer en de maand waarop de betaling betrekking had genoemd. Tot ik in 2009 mijn abonnement bij Ziggo per 1 oktober 2009 opzegde vanwege verhuizing.....
Eind december 2009 ontving ik een brief van Bos Incasso dat ik de maand september 2009 nog moest betalen met allerlei extra kosten.
Ik heb op die brief gereageerd met een uitleg over de omstandigheden van mijn vooruitbetaling. Ik heb ook bewijs geleverd door meerdere afschriften te overleggen waaruit de vooruitbetaling blijkt, ook de dubbele betaling van oktober 2004. In essentie: in augustus 2009 heb ik de maand september 2009 betaald. Er is geen sprake van een achterstand en dus ook niet van een vordering. Bos/Ziggo heeft geen zaak!
Begin april heeft Bos mij een reactie gestuurd: ik zou maandelijks de abonnementskosten hebben laten storneren (??) en heb de maand september 2009 niet betaald. Ze gaan niet in op mijn brief waarin ik aangeef dat ik elke maand een maand vooruit heb betaald en ook niet op mijn bewijsstuk dat ik in augustus 2009 de maand september 2009 wél heb betaald.
Ik heb net een brief van Bos ontvangen met een *** allerlaatste waarschuwing *** waarin staat dat zij mij gaan dagvaarden.
Eigenlijk heb ik er wel erg veel zin in om het voor de rechter te laten komen.
Ik meen in mijn gelijk te staan. Ik heb alle bewijsstukken dat ik elke maand vooruit betaald heb en dat ik geen betalingsachterstand heb bij Ziggo. Er is bij Ziggo gewoon niet goed geadministreerd dat mijn betalingen vooruit zijn verricht.
Ik lees op het forum allerlei nare verhalen van Bos/Ziggo. Ieder verhaal is weer net wat anders. Wat ik niet lees, is of er ervaring is met het doorzetten van die dreiging van een rechtzaak.
Wie heeft ervaring of het bij Bos/Ziggo bij een dreiging blijft of dat deze dagvaarding daadwerkelijk wordt doorgezet? Heeft iemand advies?
Overigens komt de post van Bos nog steeds op mijn oude adres binnen, dus dikke kans dat de dagvaarding daar ook naar toe gestuurd wordt. Dan wordt de vordering niet-ontvankelijkheid verklaard, meen ik.