LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zet Bos/Ziggo dagvaarding door?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
BarbieH
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 apr 2010 21:54

Zet Bos/Ziggo dagvaarding door?

Ongelezen bericht door BarbieH »

Wie heeft er ervaring met Bos Incasso/Ziggo in een onterechte incasso procedure? Zij dreigen met een dagvaarding. Blijft dit bij dreiging of heeft iemand ervaring dat ze die procedure inderdaad doorzetten?

Mijn verhaal:

In 2004 had ik problemen met Ziggo (toen nog Casema). Zij incasseerden toen ten onrechte enorme bedragen van mijn rekening. Nadat dit eindelijk was rechtgezet en ik al het geld terug had gehad (pffff), wilde ik Ziggo geen automatisch incasso meer afgeven.

Alternatief voor een automatisch incasso is een acceptgiro. Maar hiervoor brengt Ziggo maandelijks extra kosten in rekening. Dat vond ik zo onredelijk, mede gezien mijn terechte weigering om Ziggo geen misbruik meer te laten maken van mijn bankrekening, dat ik contact heb opgenomen met de klantenservice hoe ik deze kosten kon voorkomen.

Een medewerkster van de klantenservice heeft mij hierover van praktisch advies voorzien: wanneer de klant de abonnementsgelden een maand vooruit betaalt, voert het systeem geen incasso uit en wordt er geen acceptgiro verzonden (met bijbehorende kosten). Probleem opgelost!!

Daarom heb ik vanaf oktober 2004 zelf vanaf mijn bankrekening een maand vooruit het abonnementsgeld overgemaakt. In oktober 2004 heb ik dus twee keer betaald en daarna elke maand een maand vooruit.

Dit is jaren goed gegaan. Ik heb elke maand trouw betaald en in de omschrijving mijn klantnummer en de maand waarop de betaling betrekking had genoemd. Tot ik in 2009 mijn abonnement bij Ziggo per 1 oktober 2009 opzegde vanwege verhuizing..... :roll:

Eind december 2009 ontving ik een brief van Bos Incasso dat ik de maand september 2009 nog moest betalen met allerlei extra kosten.

Ik heb op die brief gereageerd met een uitleg over de omstandigheden van mijn vooruitbetaling. Ik heb ook bewijs geleverd door meerdere afschriften te overleggen waaruit de vooruitbetaling blijkt, ook de dubbele betaling van oktober 2004. In essentie: in augustus 2009 heb ik de maand september 2009 betaald. Er is geen sprake van een achterstand en dus ook niet van een vordering. Bos/Ziggo heeft geen zaak!

Begin april heeft Bos mij een reactie gestuurd: ik zou maandelijks de abonnementskosten hebben laten storneren (??) en heb de maand september 2009 niet betaald. Ze gaan niet in op mijn brief waarin ik aangeef dat ik elke maand een maand vooruit heb betaald en ook niet op mijn bewijsstuk dat ik in augustus 2009 de maand september 2009 wél heb betaald.

Ik heb net een brief van Bos ontvangen met een *** allerlaatste waarschuwing *** waarin staat dat zij mij gaan dagvaarden.

Eigenlijk heb ik er wel erg veel zin in om het voor de rechter te laten komen.
Ik meen in mijn gelijk te staan. Ik heb alle bewijsstukken dat ik elke maand vooruit betaald heb en dat ik geen betalingsachterstand heb bij Ziggo. Er is bij Ziggo gewoon niet goed geadministreerd dat mijn betalingen vooruit zijn verricht.

Ik lees op het forum allerlei nare verhalen van Bos/Ziggo. Ieder verhaal is weer net wat anders. Wat ik niet lees, is of er ervaring is met het doorzetten van die dreiging van een rechtzaak.

Wie heeft ervaring of het bij Bos/Ziggo bij een dreiging blijft of dat deze dagvaarding daadwerkelijk wordt doorgezet? Heeft iemand advies?

Overigens komt de post van Bos nog steeds op mijn oude adres binnen, dus dikke kans dat de dagvaarding daar ook naar toe gestuurd wordt. Dan wordt de vordering niet-ontvankelijkheid verklaard, meen ik. :wink:

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: Zet Bos/Ziggo dagvaarding door?

Ongelezen bericht door Guusje61 »

Bos werkt in opdracht van Ziggo, en ik denk dat Ziggo de dagvaarding wil doorzetten. Zorg dus dat je alle bewijsstukken voor handen hebt en ga na de zitting.
de dagvaarding zal wel op het goede adres aankomen, voorafgaande aan de dagvaarding wordt de inschrijving bij de gemeente nagevraagd.
dit mag alleen voor ambtshandelingen, nu de dagvaarding dus, voor incassozaken mag dat niet.

BarbieH
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 apr 2010 21:54

Re: Zet Bos/Ziggo dagvaarding door?

Ongelezen bericht door BarbieH »

Heeft het zin om nogmaals naar Bos te reageren met dezelde argumentatie en bewijsstukken? Of wordt zo'n zaak simpelweg door hen doorgezet.... Nota bene, het gaat om een paar tientjes....

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: Zet Bos/Ziggo dagvaarding door?

Ongelezen bericht door Guusje61 »

even als advocaat van de duivel, kort samen gevat:
geen nieuwe argumenten, geen andere bewijsstukken. hier is al op gereageerd. betalen binnen drie dagen anders dagvaarding...


en ja ook voor een paar tientjes kunnen ze de dagvaarding doorzetten.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Zet Bos/Ziggo dagvaarding door?

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

ik zou ze een brief sturen waarop je nogmaals zegt dat je de vordering betwist.. en geef hierbij aan dat je een nieuw adres hebt. 9 van de 10 keer worden zulke gegevens verkeerd verwerkt maar het maakt wel duidelijk dat jij in ieder geval het goed hebt doorgegeven.

Als je weet dat je gelijk hebt.. heb je sowieso niets te vrezen en komen ze daar meestal wel achter als ze zich in de zaak verdiepen. Bedragen voor het wel of niet dagvaarden zegt niet zoveel. er zijn bedrijven die voor 5 euro je al dagvaarden of het de kosten nou dekt of niet.

BarbieH
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 apr 2010 21:54

Re: Zet Bos/Ziggo dagvaarding door?

Ongelezen bericht door BarbieH »

Ik begrijp dat het niet zinvol is om naar Bos te reageren. Dan zie ik de dagvaarding wel tegemoet....

En zal ik intussen mijn bank benaderen om alle betalingen aan Casema/Ziggo vanaf oktober 2004 op te vragen, zodat er geen twijfel over kan bestaan dat ik vanaf oktober 2004 vooruit heb betaald en dus in augustus 2009 het abonnementsgeld van september 2009 heb voldaan.

Zonde van de tijd van de rechter....

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Zet Bos/Ziggo dagvaarding door?

Ongelezen bericht door elmo43 »

Wat je nog zou kunnen doen is contact opnemen met ziggo zelf, meld dit ook bij bosincasso.

Ik heb namelijk pas geleden ook zoiets dergelijks aan de hand gehad ivm teveel in rekening gebracht van een hd recorder.
Hierop heb ik eerst contact gezocht via contactformulier met bos incasso, hierop ook nog telefonisch contact gehad met bos incasso.
Ook daar mijn verhaal uitgelegd wegens teveel in rekening gebracht voor hd recorder en dat ik zelf het juiste bedrag heb over gemaakt etc.
Hierop kreeg ik het advies van bos incasso dat ik eens contact moet opnemen met ziggo zelf en wat zij hierop te zeggen hebben.
Dit heb ik gedaan, en idd bleek dat ziggo het verkeerde bedrag heeft geincaseerd, en dat ik de brief als niet geschreven mocht beschouwen.
Dit heb ik wederom telefonisch gemeld aan bos incasso, en moets dit wederom wegens bewijslast via het contacformulier aan hun toezenden, ook wat mij is verteld door de heer bij ziggo.

Hierop kreeg ik wederom een mail van bos incasso, dat het opgelost was en ik idd de rekening als niet geschreven mocht beschouwen.
Ik ben dan wel zeer netjes behandeld doos bos incasso en ziggo.

Dus zou toch proberen om contact op te nemen met ziggo, er is voor klanten die zowel internet als telefonie als tv afnemen bij ziggo een speciaal gratis nummer om te bellen met ze.
En meld bij bos incasso via het contacforumulier op hun site dat je eerst nog contact op wilt nemen met ziggo.
Leg daar dan nogmaals uit dat je de afspraak hebt gemaakt in 2004 dat je voorruit betaald, en dus van mening geen achterstand te hebben. :wink:

Gesloten