LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziekenhuisrekening uit 2004

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
elmo43

Ziekenhuisrekening uit 2004

Ongelezen bericht door elmo43 »

Ik kreeg vandaag van het ziekenhuis een vermeende openstaande rekening uit 2004.
Kunnen zij dit nog op mij verhalen, er staat ook nog in als ik niet ga reageren via mail,telefoon of de betaling doe, dit dan uit handen word gegeven aan een incassobureau.
Ik vind het al vreemd dat deze rekening nu pas naar mij toekomt, terwijl er toen ook een operatie is geweest en dit toen ook is gedeclareerd bij de verzekeringmaatschappij, en ik het ook niet snap dat ze deze vermeende facturen niet zouden zijn betaald.
En ik dit ook niet eens meer kan declareren bij de verzekering.

Graag een antwoord van 1 van jullie, en mocht het niet duidelijk genoeg zijn of verwarrend dan hoor ik dit graag.
Alvast bedankt.

malaga

Re: Ziekenhuisrekening uit 2004

Ongelezen bericht door malaga »

Ik heb alleen dit voor jou gevonden, maar hier op het forum zijn er bekwame deurwaarders en co. welke het beter kunnen uitleggen:
Naast de algemene verjaringstermijn, heeft de wet voor een aantal rechtsvorderingen de verjaringstermijn ingekort naar vijf jaar. Een vordering die uit een overeenkomst voortvloeit, bijvoorbeeld een geldvordering of een huurvordering, verjaart na vijf jaar (art 3:307 BW).

elmo43

Dus moet ik het zien als verjaring, want dit is de eerste brief die ik heb gekregen van het ziekenhuis.
En het gaat om facturen van de gycaecoloog met als datum juli en augustus 2004.
En is het dus al bijna 6 jaar na datum.

elmo43

Ik ben zelf even aan de slag geweest vandaag en navraag gedaan bij zowel ziekenhuis als verzekering en juridisch loket.

het ziekenhuis wist te vertellen dat het niet onder verjaring viel omdat zij eerder in 2004 een factuur hebben gestuurd en door nu op de brief herrinering te zetten, het niet zou vallen onder verjaring :? een beetje vreemd.
Tevens vroeg ik of zij de eerdere herrinering aan mij wilde toezenden omdat de beste man zij dat deze was verstuurd aan mij, maar hij niet wist welke datum deze had. Maar na door vragen om deze toch aan mij toe te zenden, daar werd nu op geantwoord ja dat word een beetje moeilijk voor ons om dit terug te vinden.
Op advies van hun gebeld met de verzekering.

Daar werd verteld dat ik deze kosten niet meer kan declareren omdat dit niet binnen de 3 jaar valt, en als zij deze rekening hadden gehad van het ziekenhuis zoals hij nu aan mij is gestuurd, direct in de prullenbak verdwijnt van de verzekeringsmaatschappij vanwege juist de verjaring.
Zij kunnen voor mij uit culance in hun archief duiken om te kijken of deze factuur bij hun is binnen gekomen in 2004.
En dat laat ik ze dus uitzoeken door hun.

Juridisch loket gebeld met de vraag of het hier gaat om verjaring, en ja deze factuur is verjaard en hoef ik dan ook niet meer te betalen.
Ook mede omdat ik tussen 21-09-2004 en nu 22-03-2010 geen enkele herrinering of factuur van hun heb mogen ontvangen.

Dus helaas voor het ziekenhuis en pech ik hoef deze niet meer te betalen.

iig bedankt voor het antwoord dat is gegeven :wink:

malaga

Ongelezen bericht door malaga »

Dus klopt de verjaring van 5 jaar toch.
Gelukkig voor jou ! :D

Gesloten