LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ziektenkosten en incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
karinknol

ziektenkosten en incasso

Ongelezen bericht door karinknol »

Dit gaat een vrij lang verhaal worden ben ik bang.
November 2005 ben ik overgestapt van ziektekostenverzekering. Ik ging van PWZ naar Delta Lloyd, wel via een collectief tussenpersoon. Ze zouden mijn toenmalige verzekering opzeggen en met de mooie woorden, hier heeft u geen omkijken meer naar.
Ik werd geaccepteerd bij Delta Lloyd en kreeg voorlopige polisbladen.
Heb ter zekerheid ook nog een brief en een e-mail naar mijn toenmalige verzekering gestuurd met vraag tot bevestiging.

Kreeg toen in maart een brief in dat het bij hun nog niet helemaal op orde was en dat de pasjes later zouden komen. Er werd mij geadviseerd om de betaling opzij te houden. Ondertussen begonnen er rekeningen binnen te komen van PWZ, heb herhaaldelijk contakt met ze gehad, dat zij ook zeiden dat hun administratie ook niet op orde was, kreeg toen een incasso bureau achter mijn broek aan van PWZ, waar ik telefonische kontakt mee heb gehad, daar stond ik niet bekend, Bellen en nog eens bellen en toen kreeg ik te horen dat er op mijn naam geen schuld open stond.
Afijn in Juli 2006 maar weer eens gebeld naar Delta Lloyd en ze zeiden dat ze mee bezig waren, twee dagen later lag er een brief in de bus met excuus voor alle vertragingen, maar het zou allemaal goed komen. In september kreeg mijn dochter een rekening van haar Fysiotherapeute dat de verzekering had mede gedeeld, dat aangezien ze daar niet bekend stond als verzekerde, zij niet tot betaling overgingen, bleek dat we al die maanden niet verzekerd waren en dat ook de vorige verzekering blijkbaar niet op de juiste wijze was opgezegd.

Naar wat nu blijkt, wil mijn oude verzekering zijn geld hebben en dat ligt inmiddels onder de rechter, Delta Lloyd wil zijn geld zien voor die acht maanden dat we wel waren aangemeld maar niet verzekerd waren en de Fysiotherapeut wil geld zien voor de behandeling.

Ik zit hier helemaal klem qua kosten, want nu moet ik even € 2800.00 ophoesten en dan nog naar de rechter ook, iemand advies?

Cesar

Re: ziektenkosten en incasso

Ongelezen bericht door Cesar »

Ten eerste niet zenuwachtig worden. De dreigementen zijn meestal groter dan wat er in werkelijkheid gebeurt.
Je geeft zelf aan regelmatig getracht te hebben e.e.a. in een stroomversnelling te krijgen middels briefwisseling en e-mail.
Bewaar deze informatie goed en wordt je voor de rechter gedaagd dan alles meenemen. Ook je inschrijvingspapieren van Delta Loyd.
Maar zover zal het heus niet komen. Algemeen bekend is het feit dat het nog steeds een bende is bij de verzekeraars net zoals bij de energieleveranciers.
Dus, gewoon rustig blijven. U kunt altijd nog een klacht indienen bij het Klachteninstituut Verzekeraars.

karinknol

Re: ziektenkosten en incasso

Ongelezen bericht door karinknol »

Bedankt Cesar,

ben vandaag meteen in de pen geklommen, ik hoop dat het iets opleverd.
Er zitten wel wat hiaten in mijn bewijsvoering momenteel, mijn comp is vorig jaar dec. gecrasht en daar maak ik me wel druk om, ik kan niet alles meer hard maken, maar verder heb ik alles nog. Behalve dan dat Delta Lloyd mij niet schriftelijk bevestigd heeft dat ik niet verzekerd was, maar dat kan ik dan weer aantonen dat ze niets hebben afgeschreven en mij geen pasjes hebben toegestuurd en door middel van de niet betaalde rekening van de Fysiotherapeut?

Alle tips zijn welkom

Gesloten