LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ziggo dreigt na overstap nog met incassobureau
Ziggo dreigt na overstap nog met incassobureau
Op 13 juli 2017 is door NLE gemeld aan Ziggo dat per die daum internet en televisie beëindigd moet worden door Ziggo wegens overstap naar NLE. Dit is gedaan. Op 23 juni een voorschot voor juli van € 46,50 afgeschreven wegens diensten van Ziggo over juli. Op 25 juli dit bedrag wederom afgeschreven nu over augustus. Dit heb ik gestorneerd. Nu brief over openstaand saldo en dreiging met incassokosten van € 40,00 en overdragen van vordering aan incassobureau. Ik vind dit ongepast. Heeft iemand soortgelijke ervaring en... wat te doen.
Re: Ziggo dreigt na overstap nog met incassobureau
Is 13 juli een beëindigingsdatum of een opzegdatum?
Je hebt altijd met een opzegtermijn te maken.
Als 13 juli de opzegdatum is dan ben jij - bij een opzegtermijn van 1 maand - tot 13 augustus nog gewoon abonnee. En schrijft Ziggo eind juli nog regulier een volle maand abonnementsgeld af en gaat dat daarna verrekenen.
Ziggo brengt aan het einde van de maand de komende maand in rekening.
Of is de melding van NLE aan Ziggo niet goed gegaan?
Je hebt altijd met een opzegtermijn te maken.
Als 13 juli de opzegdatum is dan ben jij - bij een opzegtermijn van 1 maand - tot 13 augustus nog gewoon abonnee. En schrijft Ziggo eind juli nog regulier een volle maand abonnementsgeld af en gaat dat daarna verrekenen.
Ziggo brengt aan het einde van de maand de komende maand in rekening.
Of is de melding van NLE aan Ziggo niet goed gegaan?
Re: Ziggo dreigt na overstap nog met incassobureau
Terwijl Ziggo dus maar recht heeft op een deel. Deze handelswijze is onrechtmatig.Harm.calc schreef:Ziggo brengt aan het einde van de maand de komende maand in rekening.
Re: Ziggo dreigt na overstap nog met incassobureau
En na beëindiging van abonnement vindt uiteraard gewoon restitutie van teveel betaalde abonnementsgeld plaats.alfatrion schreef:Terwijl Ziggo dus maar recht heeft op een deel. Deze handelswijze is onrechtmatig.Harm.calc schreef:Ziggo brengt aan het einde van de maand de komende maand in rekening.
Als 13 juli de opzegdatum is, en opzegtermijn 1 maand is, dan eindigt het contract pas morgen. Ik neem aan dat de verrekening dan 23 augustus zou hebben plaats gevonden.
Volgens mij is het heel gebruikelijk dat een volle maand abonnementsgeld in het vooruit in rekening wordt gebracht.
nairam22, heb jij hierover contact met Ziggo gehad?
Je hebt ook wel erg snel voor stornering van bedrag gekozen. Daar staat een periode van 8 weken voor dat dat nog kan.
13 juli, is dit nu de opzegdatum of is dit de beëindigingsdatum?
Bij die 1e, dan weigert TS blijkbaar die 13 dagen van augustus te betalen.
Re: Ziggo dreigt na overstap nog met incassobureau
Ze mogen niet een maand afschrijven als je maar een halve maand klant bent. Je staat dus in je recht om te storneren, via een MOI procedure kan dat tot 13 maanden na de afschrijving.Harm.calc schreef:alfatrion schreef:Harm.calc schreef:Volgens mij is het heel gebruikelijk dat een volle maand abonnementsgeld in het vooruit in rekening wordt gebracht.
Re: Ziggo dreigt na overstap nog met incassobureau
Dit lijkt mij ook het meest verstandige. Zeker om die incassokosten van 40 euro te voorkomen. Echter, als je het abonnementsgeld van augustus overmaakt kun je dit niet meer storneren.snuffel1 schreef:Storneren is geen goede actie geweest want na het opzeggen volgt nog een afrekening omdat de werkelijke kosten nog niet bekend zijn. Het teveel betaalde aan abonnementskosten krijgt u weer op uw rekening gestort. Het meest handige is om het openstaande bedrag alsnog te voldoen want dat kan u een boel kosten besparen.
Je bent dan aan Ziggo overgeleverd, of zij wel of niet de incassokosten alsnog meenemen in hun verrekening. Het kan best zijn dat het standpunt van Ziggo wordt: 13 dagen abonnementsgeld is ± €19,80 + incassokosten €40,- minus alsnog betaalde abonnementsgeld €46,50. Dan zou je nog een schuld bij Ziggo hebben van €13,30.
Nogmaals: 13 juli, is dit nu de opzegdatum of is dit de beëindigingsdatum?
Re: Ziggo dreigt na overstap nog met incassobureau
de opzegging was reeds lang van te voren aangekondigd. De afspraak tussen providers is dat de overstap naadloos geschiedt. Dus is 13 juli de einddatum en de begindatum.
Re: Ziggo dreigt na overstap nog met incassobureau
Duidelijk uitgangspunt qua beëindigingsdatum.nairam22 schreef:de opzegging was reeds lang van te voren aangekondigd. De afspraak tussen providers is dat de overstap naadloos geschiedt. Dus is 13 juli de einddatum en de begindatum.
Overigens is einddatum niet altijd gelijk aan begindatum. Daar hoeft geen overlap in te zitten. Of kunnen beide providers over dezelfde kabel tegelijk hun product leveren op die 13e?
Dan zou ik nu van NLE zwart op wit willen hebben dat zij dit goed geregeld hebben. NLE is - voor mij persoonlijk - nou niet een bedrijf dat uitblinkt dat het haar zaakjes goed voor elkaar heeft. Lees dit forum. Is een bedrijf waar ik sowieso geen zaken mee doe, ongeacht hun goedkope producten.
Bevestiging van NLE afwachten, en Ziggo in je correspondentie tussen jou en NLE meenemen.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Ziggo dreigt na overstap nog met incassobureau
De technische uitleg, hoe dit gaat.nairam22 schreef:de opzegging was reeds lang van te voren aangekondigd. De afspraak tussen providers is dat de overstap naadloos geschiedt. Dus is 13 juli de einddatum en de begindatum.
Jij neemt een abonnement bij NLE, deze zouden moeten opzeggen bij Ziggo, dit gaat geheel elektronische. Ziggo stuurt je hierna een vestiging, deze gaat niet naar NLE, met hierin de eind datum van je abonnement. Indien je nog een jaar contact hebt krijg je een afkoop factuur.
NLE stuurt een electronische bericht naar Ziggo dat zij hebben opgeleverd en dat zij hun diensten kunnen beëindigen. Dit is veelal op de datum die jij als verwachte leverdatum hebt gekregen (geen enkele provider geeft een leverdatum, het is altijd een verwachte datum).
Het kan voorkomen dat NLE een dag of week later levert, daarom rekent Ziggo gewoon 1 maand abonnement, dit is altijd vooraf, en stort het bedrag (dit gaat allemaal automatische) het teveel betaalde bedrag terug. Dit heel simpel om te voorkomen dat je zonder internet komt te zitten. Zowel Ziggo als NLE worden van dit soort gevallen niet vrolijk en dit is simpel te voorkomen.
Gezien je nergens neerzet dat Ziggo je opzegging heeft bevestigd lijkt het erop dat ze deze nooit hebben ontvangen. Een bedrag storneren betekend niet dat Ziggo iets anders doet dan jouw ingebreke stellen. Het is aan jouw om nu Ziggo te bellen en navraag te doen waarom ze nog berekenen en indien NLE niet heeft opgezegd dit alsnog te doen bij Ziggo.
Re: Ziggo dreigt na overstap nog met incassobureau
Naadloos betekent dat je niet zonder internetverbinding zit. Het betekent niet dat de opzegging per se goed is verlopen. Als je geen bevestiging hebt gehad van Ziggo dan kan er wat zijn fout gegaan bij NLE die voor jou hadden moeten opzeggen. Daarom is het altijd verstandig dan even in contract te treden met zowel Ziggo als NLE. Je lost een mogelijk probleem of fout namelijk niet op door maar te storneren.nairam22 schreef:de opzegging was reeds lang van te voren aangekondigd. De afspraak tussen providers is dat de overstap naadloos geschiedt. Dus is 13 juli de einddatum en de begindatum.
Als NLE de opzegging niet goed heeft gedaan, ben je nog steeds ziggo klant en blijf je dat tot je alsnog opzegt. Je kunt eventueel de kosten verhalen bij NLE. Maar blijf niet passief zitten toekijken tot de deurwaarder voor de deur staat.
-
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13
Re: Ziggo dreigt na overstap nog met incassobureau
Snuggere vraag.
is er van de kant van Ziggo een bevestiging gekomen dat er is opgezegd??
Zo ja vanaf welke datum??
Zo nee dat toch als Razende Roeland die nota betalen, in het slechtste verhaal krijg je een aantekening als wanbetaler en dan ben je nog verder van huis.
Zo ja dan wordt er gewoon terugbetaald door de provider, meestal gaat dat met de run van de volgende maand.
Iemand ooit van boekhouden gehoord???
is er van de kant van Ziggo een bevestiging gekomen dat er is opgezegd??
Zo ja vanaf welke datum??
Zo nee dat toch als Razende Roeland die nota betalen, in het slechtste verhaal krijg je een aantekening als wanbetaler en dan ben je nog verder van huis.
Zo ja dan wordt er gewoon terugbetaald door de provider, meestal gaat dat met de run van de volgende maand.
Iemand ooit van boekhouden gehoord???
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Ziggo dreigt na overstap nog met incassobureau
Leg eens uit? Want dit klinkt als bangmakerij.wilhelmima1 schreef: Zo nee dat toch als Razende Roeland die nota betalen, in het slechtste verhaal krijg je een aantekening als wanbetaler en dan ben je nog verder van huis.
Re: Ziggo dreigt na overstap nog met incassobureau
Gezien je reactie (13 juli is einddatum en niet opzegdatum) is de maand augustus gewoon teveel in rekening gebracht en moet voor de maand juli deels restitutie plaatsvinden. Als je dit van de einddatum zwart-op-wit hebt, kun je in je luie stoel achterover gaan zitten en afwachten. Moet je daar wel deksels zeker van zijn
En storneren? Jij kunt alleen het hele bedrag storneren. Op dat moment creëer je een betalingsachterstand. Heel onverstandig. Of ga jij diezelfde dag een bedrag overmaken wat jij denkt dat die 13 dagen nog aan abonnement zou mogen kosten? Dat is de ellende over jezelf afroepen en hier op dit forum belanden.
Gaat dit bij energie ook zo? En bij je zorgverzekering ook zo? Is mij onbekend.
Ik hou m'n twijfels over einddatum en opzegdatum. Of je haalt dat zelf door elkaar of het zit daar niet goed.
Volgens mij mag dit wel degelijk. Daar is waarschijnlijk het woord restitutie voor in leven gebrachtalfatrion schreef:Ze mogen niet een maand afschrijven als je maar een halve maand klant bent. Je staat dus in je recht om te storneren, via een MOI procedure kan dat tot 13 maanden na de afschrijving.
En storneren? Jij kunt alleen het hele bedrag storneren. Op dat moment creëer je een betalingsachterstand. Heel onverstandig. Of ga jij diezelfde dag een bedrag overmaken wat jij denkt dat die 13 dagen nog aan abonnement zou mogen kosten? Dat is de ellende over jezelf afroepen en hier op dit forum belanden.
Hier heb ik nog nooit van gehoord. Moet dat bij NLE (gezien haar reputatie) dan niet 6 maand abonnement zijn. Volgens mij bepaal je dat zelf als klant.sylvesterb schreef:Het kan voorkomen dat NLE een dag of week later levert, daarom rekent Ziggo gewoon 1 maand abonnement
Gaat dit bij energie ook zo? En bij je zorgverzekering ook zo? Is mij onbekend.
Ik hou m'n twijfels over einddatum en opzegdatum. Of je haalt dat zelf door elkaar of het zit daar niet goed.
nairam22 schreef:Op 13 juli 2017 is door NLE gemeld aan Ziggo . . .
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Ziggo dreigt na overstap nog met incassobureau
Hier heb ik nog nooit van gehoord. Moet dat bij NLE (gezien haar reputatie) dan niet 6 maand abonnement zijn. Volgens mij bepaal je dat zelf als klant.sylvesterb schreef:Het kan voorkomen dat NLE een dag of week later levert, daarom rekent Ziggo gewoon 1 maand abonnement
Gaat dit bij energie ook? En bij je zorgverzekering ook?[/quote]
Niet als je de overstap via NLE laat regelen. Vergelijking met zorgverzekering of energie gaat niet op, hier betreft het enkel een administratieve wijziging. Immers levert de energiemaatschappij niet zelf de stroom maar doet de netwerkbeheerder dat.
Bij Internet is dit anders als je overstap van Ziggo naar NLE wissel je echt fysiek van verbinding. Als Ziggo stopt dan heb je geen internet meer via hun, daarom gaan die overstappen elektronische.
Zeg je zelf op dan werkt de verbinding veelal niet meer op de opgegeven datum. Al lijkt het hier er gewoon op dat Ziggo niet is opgezegd anders had er nooit een factuur over augustus kunnen komen.
-
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13
Re: Ziggo dreigt na overstap nog met incassobureau
Als ik mij niet vergis levert Ziggo internet via de kabel en gebruikt NLE de infra van KPN.Dus er zal het een en ander omgezet moeten worden.
Een Roeland??? tja iets met geschiedenis
Een Roeland??? tja iets met geschiedenis
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Ziggo dreigt na overstap nog met incassobureau
Maar ook bij DSL moet er iets omgezet worden, maakt echt geen verschil. Ga je nog antwoord geven op mijn vraag aan je?wilhelmima1 schreef:Als ik mij niet vergis levert Ziggo internet via de kabel en gebruikt NLE de infra van KPN.Dus er zal het een en ander omgezet moeten worden.
Een Roeland??? tja iets met geschiedenis
Re: Ziggo dreigt na overstap nog met incassobureau
Staat NLE en Ziggo op dezelfde naam?
Ik adviseerde wegens welkomst bonus enkele van Man naar Vrouw te zetten en dan krijg je eerste 3 maanden korting.... en oude stopt.
Gelijk nieuwe betere modem, maar als deze mensen overstappen.
Een Man die geen klant is kun je niet opzeggen, mevrouw blijft doorgaan.....
Ja, als er maar iets verkeerd ging in de naam is het al mogelijk dat Ziggo jou niet stopte!
Deze service is leuk maar ik lees nergens dat NLE verantwoordelijk is voor fouten, alleen bij gas&stroom leveren gaat dit nu eindelijk wel goed, maar in het verleden... zelfde problemen vaak gezien.
Ik adviseerde wegens welkomst bonus enkele van Man naar Vrouw te zetten en dan krijg je eerste 3 maanden korting.... en oude stopt.
Gelijk nieuwe betere modem, maar als deze mensen overstappen.
Een Man die geen klant is kun je niet opzeggen, mevrouw blijft doorgaan.....
Ja, als er maar iets verkeerd ging in de naam is het al mogelijk dat Ziggo jou niet stopte!
Deze service is leuk maar ik lees nergens dat NLE verantwoordelijk is voor fouten, alleen bij gas&stroom leveren gaat dit nu eindelijk wel goed, maar in het verleden... zelfde problemen vaak gezien.
-
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13
Re: Ziggo dreigt na overstap nog met incassobureau
Kredietcheck: extra borg betalen bij aanvang nieuw abbo bij energie en telecom leveranciersylvesterb schreef:Maar ook bij DSL moet er iets omgezet worden, maakt echt geen verschil. Ga je nog antwoord geven op mijn vraag aan je?wilhelmima1 schreef:Als ik mij niet vergis levert Ziggo internet via de kabel en gebruikt NLE de infra van KPN.Dus er zal het een en ander omgezet moeten worden.
Een Roeland??? tja iets met geschiedenis
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Ziggo dreigt na overstap nog met incassobureau
Een internet abonnement is geen lening/kredit, je betaald altijd voor, er is dus geen krediet check dus te laat betalen heeft geen enkel gevolg.wilhelmima1 schreef:Kredietcheck: extra borg betalen bij aanvang nieuw abbo bij energie en telecom leveranciersylvesterb schreef:Maar ook bij DSL moet er iets omgezet worden, maakt echt geen verschil. Ga je nog antwoord geven op mijn vraag aan je?wilhelmima1 schreef:Als ik mij niet vergis levert Ziggo internet via de kabel en gebruikt NLE de infra van KPN.Dus er zal het een en ander omgezet moeten worden.
Een Roeland??? tja iets met geschiedenis
Bij energie maatschappijen is dit anders, daar betaald je maandelijks een voorschot, zij checken daarom wel je geschiedenis bij je vorige aanbieders. Bij Internet providers gebeurd dit niet. Maak mensen ajb niet bang met onzin.