LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ziggo en bosch incasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
joy7902

ziggo en bosch incasso

Ongelezen bericht door joy7902 »

Hallo,

ik ben nieuw op dit forum en ben op zoek naar mogelijkheden om hulp te krijgen over een langdurig lopende zaak bij Ziggo/bosch incasso.
Ik werd in eerste instantie niet geholpen door ziggo en nu geeft het incassobureau geen antwoord na 3 keer een verweer ingediend te hebben.
Ik word gedwongen een bedrag te betalen van een aantal verkeerde facturen van Ziggo. Deze zijn onterecht bij mij gefactureerd.
Ik wil graag weten of er mogelijkheden zijn om via deze site hulp te krijgen.

Vriendelijke groetjes Joy

renegade66

Re: ziggo en bosch incasso

Ongelezen bericht door renegade66 »

natuurlijk kun jij hier geholpen worden!!!

daarvoor is dit forum er ook, misschien dat je alles wat duidelijker kunt uitleggen.
dan kunnen wij je vertellen wat je wel en niet moet doen. ziggo en bos staan hier goed bekend.

waar heb je precies verweer tegen gevoerd?
wat is de hoofdsom,?
wat willen ze dat je allemaal betaald?
heb je al betaalbewijzen naar bos gestuurd?

dit is allemaal heel belangrijk.

joy7902

Het is begonnen met mijn verhuizing september 2008.
Ze hebben de volgende fouten gemaakt;
-dubbele facturen, van mijn oude adres en een adres waar ik nooit gewoont heb (waarschijnlijk postcode verkeerd verwerkt door ziggo)
-geen alles in 1 pakket gefactureerd(terwijl ik dit wel had)maar alles los
-op het nieuwe adres 2 maanden zonder telefonie en internet gezeten (wel doorbetaald)
-digitale ontvanger a 79 euro in rekening gebracht, die gratis bij mijn pakket zou zitten.

Ik heb zeker 30 keer geprobeerd de problemen telefonisch op te lossen met Ziggo, zonder esultaat, of er werd niet teruggebeld of ze wisten niet hoe ze het moesten oplossen. Hierdoor torenhoge telefoonrekeningen.
Uiteindelijk was ik het spuugzat en heb ik alles maar opgezegd en heb ik gedacht dan maar een incassobureau, misschien dat zij dan kunnen bemiddelen..
Niet dus, inmiddels 3 verweren ingediend bij bosch incasso(met de nodige bewijsstukken)maar telkens geen antwoord op bovengenoemde punten!
Zelfs bij het laatste verweer verzocht om bemiddeling en met de melding dat als dit niet gebeurde ik genoodzaakt zou zijn een advocaat in te schakelen.
Bij de laatste reactie van bosch incasso werd vernoemd dat ze wegens alle problemen akkoord gingen met het betalen van de hoofdsom.(200 euro)
Ik pik dit dus niet, ik zou geld terug moeten ontvangen al dan niet moet de rekening op nul komen en ben dus niet van plan (kan ik ook niet) om 200 euro te gaan betalen..Maar ja, met een incasso bureau kun je weinig meer doen he, de betalingstermijn van 5 dagen is inmiddels 2 dagen verstreken.
Ik hoop hier op advies, wat ik nu het beste kan doen..betalen (word heel erg lastig) of een advocaat inschakelen (ik heb een eigen bijdrage van 140 euro)
Alvast bedankt voor een eventuele reactie hierop.

Vriendelijke groetjes Joy.

renegade66

alleerst zou ik een brief opstellen waarin alles duidelijk omschreven staat wat er wel en niet gebeurd is, en die naar ziggo sturen, (aangetekend), laat daar een officiele klacht van maken. telefonisch heb je namelijk totaal niets aan ze omdat ze je niet serieus nemen, die lui zijn gewoon laaggeschoold. tevens heb je bewijs in handen voor een eventuele rechtzaak.

maak daarin ook heel duidelijk dat ze deels toegeven dat ze fout zitten aangezien ze het totaalbedrag naar €200 hebben gezet. dit was blijkbaar veel meer.
geef dit ook aan bij bos incasso en vraag of ze de vordering op hold willen zetten tot alles is uitgezocht bij ziggo.

vraag ook om een duidelijke specificatie en een uitdraai van de abbo's die je had en vergelijk dit met je eigen administratie.

ik weet het is een hoop werk maar je moet je op allerlei manieren indekken anders ben je kansloos tegen dit bedrijf.

wat zijn de kosten trouwens de incassobureau bos berekend?

hoofdsom?
incassokosten?
rente?
registratiekosten?
btw?

kun je dit allemaal hier neerzetten? dan kunnen we zien of die kosten allemaal wel terecht zijn. bos kennende zet hij alleen de totaalsom die je moet betalen neer.
is dit het geval vraag dan ook bij bos een complete specificatie, dit is hij verplicht te geven.

succes

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

joy7902 schreef:- dubbele facturen, van mijn oude adres en een adres waar ik nooit gewoont heb (waarschijnlijk postcode verkeerd verwerkt door ziggo)
Heb je die ook dubbel moeten betalen of gaat het alleen om een kopie?

Als het gaat om vaste bedragen dan heb je waarschijnlijk (zie hun AV) een verantwoordelijk om op tijd te betalen. Als je het om flexibele bedragen gaat en je hebt de facturen niet ontvangen dan is het handig dat kunt aantonen dat je de adres wijziging goed hebt aangegeven. Een schriftelijke klacht hierover is ook goed, omdat de eerste periode post wordt door gestuurd.
joy7902 schreef:-geen alles in 1 pakket gefactureerd(terwijl ik dit wel had)maar alles los
Dat mag je zelf corrigeren. Zorg wel dat je kunt bewijzen dat je dit had.
joy7902 schreef:-op het nieuwe adres 2 maanden zonder telefonie en internet gezeten (wel doorbetaald)
Heb je daarover schriftelijk geklaagd?
joy7902 schreef:-digitale ontvanger a 79 euro in rekening gebracht, die gratis bij mijn pakket zou zitten.
Dit moet je kunnen aantonen door het aanbod en de rekening te bezitten en dan mag je het verrekenen.
joy7902 schreef:Ik hoop hier op advies, wat ik nu het beste kan doen..betalen (word heel erg lastig) of een advocaat inschakelen (ik heb een eigen bijdrage van 140 euro)
Het advies is betaal alleen wat jij vind dat zij kunnen bewijzen dat jij schuldig bent. Ik zou geen advocaat maar een jurist inschakelen of eventueel zelf doen.

joy7902

Re; alfatrion,

wat betreft de dubbele facturen; ik ben op 23 september verhuisd naar mijn nieuwe adres, tot eind februari het jaar daarop heb ik alleen facturen gekregen van mijn oude adres en efacturen van een adres waar ik nooit heb gewoont(dit kwam waarschijnlijk doordat Ziggo het postcode verkeerd had verwerkt)
Ik heb al die maanden netjes het bedrag voor het alles in 1 pakket, maar wel voor 1 adres!!! Ook heb ik de torenhoge telefoonkosten betaald.De rest (wat ik dus dubbel heb moeten betalen)heb ik laten storneren.
Het is logisch als ik netjes mijn verhuizing optijd doorgeef, ik niet ga betalen voor 2 adressen, toch?
Ook de digitale ontvanger die gratis zou zijn bij mijn alles in 1 pakket en toch gefactureerd werd heb ik niet betaald, hier is dus de rekening van 200 euro door ontstaan.
Op dit moment hang ik met bosch incasso aan de lijn, ze weigeren de incasso op 'hold' te zetten. ik mag nog een keer een verweer indienen, maar wat schiet ik daar mee op? Ze reageren daar gewoonweg niet op. Ik heb gevraagd om bemiddeling met Ziggo, hij zegt; mevrouw dat kunt u in een verweer vragen, dit heb ik al 2 keer gedaan!!! Maar geen reactie...
De zaak blijft nu dus doorlopen en er werd mij door bosch incasso verteld dat er binnenkort een deurwaardersbureau ingeschakeld zou worden. Echt tof!! langleve internet,tv en telefonie pfff sorry voor mijn heftige reactie,maar ik ben behoorlijk geemotioneerd op dit moment.
Zou bijna zeggen ik wil nooit geen internet, telefoon of digitale tv meer...
Ik betaal altijd alles op tijd, al mijn rekeningen,maar ik weiger om te betalen voor iets wat onterecht is gefactureerd!
Ik moet via de site van bosch incasso een specificatie van dehoofdsom aanvragen, dus dit zal ik doen.
Het is nu duidelijk dat ik met bosch incasso ook niet verder kom, dus ga ik vandaag inderdaad kontakt opnemen met mijn advocaat of een jurist.
Super bedankt voor alle adviezen tot nu toe!

Groetjes Joy

renegade66

joy, stuur een gepeperde brief naar de ziggo klachtenafdeling, zij zijn degene die je kunnen helpen, laat bos lekker dreigen, daar zijn ze goed in. maar laat je niet bang maken en betaal niet. laat die deurwaarder maar komen, die zal er dan achter komen dat jij netjes betaald hebt, jij hebt alle bewijzen in handen toch?

maar regel dit allemaal met ziggo en laat je niet afschepen en ga absoluut niet tot betalen over om er van af te zijn want dan beken je in hun ogen schuld. ze hebben het bedrag niet voor niets verlaagd, ze weten dat ze fout zijn.

alfatrion

joy7902 schreef:wat betreft de dubbele facturen; ik ben op 23 september verhuisd naar mijn nieuwe adres, tot eind februari het jaar daarop heb ik alleen facturen gekregen van mijn oude adres en efacturen van een adres waar ik nooit heb gewoont(dit kwam waarschijnlijk doordat Ziggo het postcode verkeerd had verwerkt)
Ik heb al die maanden netjes het bedrag voor het alles in 1 pakket, maar wel voor 1 adres!!! Ook heb ik de torenhoge telefoonkosten betaald.De rest (wat ik dus dubbel heb moeten betalen)heb ik laten storneren.
Het is logisch als ik netjes mijn verhuizing optijd doorgeef, ik niet ga betalen voor 2 adressen, toch?
Ook als je dat niet opgeeft hoef je niet dubbel te betalen. Het betreft dus niet een kopie van een factuur?!
joy7902 schreef:Ook de digitale ontvanger die gratis zou zijn bij mijn alles in 1 pakket en toch gefactureerd werd heb ik niet betaald, hier is dus de rekening van 200 euro door ontstaan.
Om een rechter hier van te overtuigen zul jij toch aannemelijk kunnen maken dat de digitale ontvanger gratis zou zijn. Op je blauwe ogen zal hij dat niet aannemen.
joy7902 schreef:Op dit moment hang ik met bosch incasso aan de lijn, ze weigeren de incasso op 'hold' te zetten. ik mag nog een keer een verweer indienen, maar wat schiet ik daar mee op?
Een incassobureau kan niets doen zonder een gerechtelijke uitspraak. Een verweer is alleen nuttig om te voorkomen dat men naar de rechter gaat. Als jouw verweer enkel bestaat uit beweringen en geen onderbouwingen dan zal die weinig indruk maken. Samengevat: als jij vind dat jouw standpunt duidelijk is dan zou ik niet meer reageren.
joy7902 schreef:Ze reageren daar gewoonweg niet op. Ik heb gevraagd om bemiddeling met Ziggo, hij zegt; mevrouw dat kunt u in een verweer vragen, dit heb ik al 2 keer gedaan!!! Maar geen reactie...
De zaak blijft nu dus doorlopen en er werd mij door bosch incasso verteld dat er binnenkort een deurwaardersbureau ingeschakeld zou worden.
De taak van de deurwaarder is om jou een dagvaarding te overhandigen. Dat is een brief waarmee ze de rechtzaak starten. Het beschrijft wat ze eisen en waarom ze vinden dat ze daar recht op hebben. Jij of de jurist die jouw vertegenwoordig moet daarop schriftelijk reageren met een brief genaamd "conclusie van antwoord". Daarop kunnen zij dan weer reageren met een repliek waarop jij weer mag reageren met een dupliek. En dan zien jullie elkaar voor de rechter.

Punt 1 in jouw conclusie van antwoord moet zijn "ik betwist alle door de tegenpartij aangedragen stellingen, behoudens expliciet anders aangegeven."
Punt 2 Uit het aanbod, dat u kunt vinden onder bijlage I, blijkt duidelijk dat de digitale ontvanger gratis zou zijn.

ect.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

telefonisch heb je namelijk totaal niets aan ze omdat ze je niet serieus nemen, die lui zijn gewoon laaggeschoold. tevens heb je bewijs in handen voor een eventuele rechtzaak.
Ziggo werkt middels callcenters die de eerste telefoontjes afvangen.

Echter, deze zijn van belabberde kwaliteit.

Een vriend van mij werkt bij Ziggo, en geeft aan dat dankzij deze callcenters veel problemen escaleren.
Helaas schijnt het zo te zijn dat een van de directieleden / leidinggevenden aandelen of een ander belang heeft in (een aantal van) de callcenters - dus worden deze niet afgestoten.

Daarom, bij problemen die complexer zijn dan zeg maar "hoe stel ik een kanaal in" is het aan te raden alle communicatie naar Ziggo schriftelijk te doen.
E-mail is ook geen optie - men heeft daar een achterstand van tussen de 3 en 5 weken met behandelen.

joy7902

Bedankt voor je reactie.

De originele facturen heb ik nooit gehad van Ziggo, ik moest deze downloaden bij 'mijn Ziggo' deze uitgeprinte facturen heb ik dus liggen.
De ontvanger staat heel duidelijk gerekend op de eerste faktuur.
Ook de dubbele facturen van 2 adressen waar ik niet meer woonde/nooit gewoond heb, ook heb ik bewijs van tijdige opzegging van mijn oude adres en verhuizing naar nieuwe adres.Ik heb het nieuwe alles in 1 pakket voor mijn nieuwe adres destijds opgehaald bij de Harendse smid, ik heb hier helaas geen bonnetje meer van en de harendse smid kon het ook niet opzoeken.
Ook staat op de facturen alles los gefactureerd en niet het alles in 1 pakket dat ik afgesloten had.
Dit staat dus zwart op wit op papier.
Mijn 3 verweerschriften bestonden uit goed onderbouwde feiten met bewijsstukken en ze reageren er gewoonweg niet op.
Ik heb een afspraak staan voor vrijdag met een advocaat, hij vertelde mij dat ze waarschijnlijk eerst een brief op zullen stellen en deze naar ziggo en bos sturen.
De eerste afspraak is gratis, ik hoop dat hij mij eerlijk advies geeft over mijn kansen in een eventuele gerechtelijke procedure.

alfatrion

Ik vermoed dat je zaak gaat winnen. Mijn vermoeden is dat zij veroordeeld worden in de proceskosten en (een deel) van jouw juridische vertegenwoordiging.
Ook de dubbele facturen van 2 adressen waar ik niet meer woonde/nooit gewoond heb, ook heb ik bewijs van tijdige opzegging van mijn oude adres en verhuizing naar nieuwe adres.
Das mooi. Daarnaast kun je aantonen dat ze dubbel in rekening hebben gebracht, dus je kunt rekenen om te minste een gedeelde overwinning.

Heb je ook nog schriftelijk brieven van de tijd dat je geklaagd had over het niet beschikbaar zijn van de dienst? Dan je dat zelf als eis neer leggen in je conclusie van antwoord.
Ik heb het nieuwe alles in 1 pakket voor mijn nieuwe adres destijds opgehaald bij de Harendse smid, ik heb hier helaas geen bonnetje meer van en de harendse smid kon het ook niet opzoeken.
Ook staat op de facturen alles los gefactureerd en niet het alles in 1 pakket dat ik afgesloten had.
Dat hoeft niet onoverkomelijk te zijn. Je erkent wel een overeenkomt te hebben met ze, maar betwist de exacte inhoud. De tegenpartij hoeft dat niet aan te tonen dat er een overeenkomst (want daar zijn jullie het over eens) maar wel dat de vorm daarvan juist is. Alleen kun je geen tegenbewijs leveren als dat nodig mocht blijken. Heb je wel schriftelijk geklaagd toen de eerste factuur niet bleek te kloppen?
Ik heb een afspraak staan voor vrijdag met een advocaat
Je schreef dat je een eigen bijdrage van 140 euro had, dus ik vermoed dat je een laag inkomen hebt en derhalve subsidie kunt krijgen. Als je inkomen hoger was had ik een advocaat afgeraden omdat die doorgaans duurder zijn en voor een dergelijke eenvoudige zaak niet echt nodig zijn. Een jurist mag dit je bij de kantonrechter vertegenwoordigen zolang de eis niet boven de vijf duizend euro uit komt.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

En als je de zaak wint mag ziggo jou advocaat betalen.,maar dan kun je geen schadevergoeding vragen.Als je zelf verweer voert kun je wel een schadeclaim indienen.Het kan ook schriftelijk re-en dupliek.

alfatrion

De kosten van een advocaat kunnen maar tot een bepaald bedrag verhaald worden op de tegenpartij. En waarom zou je geen schadevergoeding kunnen eisen indien je wordt vertegenwoordigd?

joy7902

Schadevergoeding lijkt me inderdaad wel op zn minst redelijk, dit loopt al vanaf september 2008!!Alle telefoontjes, stress, ellende, 2 maanden geen internet of telefoon gehad, hoge mobiele telefoonkosten (die waarschijnlijk niet meer te achterhalen zijn)en als klap op de vuurpijl ook nog een incassobureau op mn nek, die ook nog niet de moeite doen om fatsoenlijk te antwoorden of te bemiddelen!
Zijn er op deze site meer mensen die een proces aangespannen hebben tegen Ziggo, dat jullie weten?
En wat is hun/jullie ervaring daarmee?

snepke

alfatrion schreef:. En waarom zou je geen schadevergoeding kunnen eisen indien je wordt vertegenwoordigd?
  • Dat kun je wel maar dan gaat het naar de advocaat,want hun voeren verweer enzo dus komt de schadevergoeding hun toe zeggen ze.

alfatrion

Zegt wie?

snepke

Je rechtsbijstandverzekering

elmo43

Ongelezen bericht door elmo43 »

De advocaat krijgt een hele kleine percentage van de schadevergoeding meer niet. Van de daadwerkelijk gemaakte kosten krijgt de advocaat niets omdat jij die kosten hebt gemaakt.

alfatrion

@snepke: Mijn rechtsbijstandverzekering zegt dat niet, als je jouwe dat wel zegt zou maar eens snel een andere rechtsbijstandverzekering nemen.

snepke

Heb ze al opgezegt,ze wilde me niet helpen ook(Lindorff/T-mobile) en (Lindorff B.V)
  • Rechtsbijstand verzekering Interpolis/achmea
  • Heb toch mijn recht gehaald heeft me wel dik 2 jaar gekost

Gesloten