LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zwaar gedupeerd door ex wat te doen ?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
rosered25

Zwaar gedupeerd door ex wat te doen ?

Ongelezen bericht door rosered25 »

Hey,

Om een lang verhaal zo kort mogelijk te houden ik was 18 blind zwaar verliefd en heb een schuld over genomen op mijn naam voor een cafe van mijn ex. Toen ik het enkele jaren later uitmaakte heeft ex mij teruggepakt door mij ermee te laten zitten. Dat ik ontzettend lomp ben geweest mag duidelijk zijn :P . Ik werk nu 55 uur per week om alles af te lossen, omdat ik nog thuis woon (geld voor eigen flat heb ik niet door schuld) en de belasting heeft besloten dat omdat ik ook verdien ik en mijn ma ''teveel geld'' hebben moet ik ook de huursibsidie aan mijn ma betalen omdat we anders op straat gezet worden.

Een vervelende situatie maar omdat iedereen inclusief mijn schuldeisers weten hoe het zit zijn ze coulant en wringen zich in bochten om me niet voor de rechtbank te slepen.Ook al kan ik niet iedere maand betalen.

Goed het probleem is er een manier om dit aan belasting/gemeente uit te leggen zodat mijn moeder wel weer huursubsidie krijgt? en aangezien mijn ex een nieuwe auto heeft gekocht en om de haverklap op vakantie is is er geen manier om hem er verantwoordelijk voor te houden?

In ieder geval bedankt voor het lezen ,

groetjes Rose

Guusje

Re: Zwaar gedupeerd door ex wat te doen ?

Ongelezen bericht door Guusje »

Hoi Rose,
inderdaad een zeer vervelende situatie.

het lastige is dat jij de schuld overgenomen heb, staat er nergens op schrift dat je ex medeverantwoordelijk is? geen samenlevingscontract, of een of andere regel in het schuldencontract? (door je tekst 'toen ik het uit maakte' neem ik aan dat jullie niet getrouwd waren. )

wat betreft de huursubsidie heb ik ook geen blij bericht voor je. voor de berekening van huursubsidie gaan ze uit van het totale inkomsten, er van uitgaande dat inwonende werkende kinderen een bijdrage (zie het als kostgeld) betalen.
Zij gaan daarbij wel uit van de belastbare jaarinkomsten.

rosered25

Hey guusje,

dank voor je reactie ! Ook al was hij niet al te hoopvol :wink:
Helaas staat nergens iets op schrift we hebben ook nooit samen gewoond, achteraf gezien zo dom maar goed daar doe ik nu nix meer aan :wink:.

Wel hartstikke bedankt voor je reactie !

Groetjes Rose

wiltin

Ongelezen bericht door wiltin »

Je hebt bij het overnemen van die schuld neem ik aan ergens een lening of zo afgesloten? heb je hierop alleen getekend of heeft je ex daar ook zijn hand onder gezet?

rosered25

Hoi Wiltin,

Nee helaas ik heb in mijn 1tje getekend
mijn ex stond er wel bij die heeft me aangemoedigd zullen we maar zeggen :wink:. Heb gelukkig wel gisteren een iets lager maandbedrag voor elkaar gekregen.

Every cloud has a silver lining :!:

Groetjes Rose

mr T.

Ongelezen bericht door mr T. »

Goed het probleem is er een manier om dit aan belasting/gemeente uit te leggen zodat mijn moeder wel weer huursubsidie krijgt? en aangezien mijn ex een nieuwe auto heeft gekocht en om de haverklap op vakantie is is er geen manier om hem er verantwoordelijk voor te houden?
Wat mogelijk van invloed kan zijn is of jullie al dan niet getrouwd waren (of daaraan gelijkgesteld) in gemeenschap van goederen. Was dat het geval, dan had de schuld aan de orde moeten komen tijdens de boedelverdeling. In dat geval zou uw schuld lager kunnen zijn. Verder geldt bij de toekenning van de huurtoeslag in het algemeen dat er alleen wordt gekeken naar het inkomen van de bewoner en van eventuele medebewoners samen. In uw geval bent u medebewoner. Het kan daardoor gebeuren dat het huishouden door uw werkzaamheden een te hoog inkomen heeft om in aanmerking te komen voor de huurtoeslag. Daar valt niets aan te doen. Alleen in zeer uitzonderlijke gevallen kan een beroep worden gedaan op een hardheidsclausule. Voor de manier waarop toepassing daarvan plaatsvindt kunt u het beste contact opnemen met de Belastingdienst.

Gesloten