LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bankbeslag meerdere malen door diverse voor het zelfde

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Iwan73

Bankbeslag meerdere malen door diverse voor het zelfde

Ongelezen bericht door Iwan73 »

Hallo,

Ik heb een juridisch conflict met mijn ex waardoor de alimentatie bijdrage niet is betaald en enorm is opgelopen.
Nu heeft ze het L.B.I.O. ingeschakeld die vervolgens met verschillende deurwaarders beslag proberen te leggen op mijn bankrekeningen.
Nou hebben ze in 1 maand 4x geprobeerd beslag te leggen terwijl ik enorm in het rood sta door deurwaarder BoitenLuhrs en deurwaarder Huyer & van Bockhooven.
Beiden willen niet wachten op een juridische uitspraak voor een nihil stelling.
Mijn vraag is dan ook, hoe vaak mag er beslag gelegd worden?
En mag er met 2 deurwaarders gewerkt worden die verschillende kosten in rekening brengen en dat ook nog is op mij willen verhalen?
Ik heb al een week op Google gezeten maar nergens vind ik een duidelijk antwoord, ook mijn advocaat snapt er niks meer van.
Wie kan mij verwijzen naar de juiste websites met informatie?

Mvg,
Iwan

Guardian72
Contacteer:

Re: Bankbeslag meerdere malen door diverse voor het zelfde

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik zou - heel snel - naar het juridisch loket gaan.

Echter - alimentatie (voor kinderen in elk geval) zullen ze waarschijnlijk over zeggen "gewoon betalen".
Het gebruik van meerdere deurwaarders voor hetzelfde lijkt mij enigzins overtrokken te noemen - en of dat terecht is - alweer - juridisch loket of je rechtsbijstand..

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Er moet bij beslag legging een redelijk bedrag over blijven om te leven.
Verder moeten zij als ze beide beslag leggen rekening houden met de andere beslagen en schulden dus mogen nooit het bedrag boven het beslag vrije voet bedrag om van te leven volledig opeisen.
Zonder rechtelijke uitspraak is beslag leggen verboden, want het is zonder uitspraak niet hard te maken of U wel moet betalen en hoeveel.

Neem gerechtelijke stappen tegen ongeoorloofde en te hoge beslaglegging op volledige inkomen.
U mag als tegenmaatregel ook beslag gaan leggen op hun bank als ze weigeren mee te werken want dan kunnen zij ook niets meer.

Beslag op hun rekening leggen is vaak een zeer efficiënte methode gebleken.
U krijgt dan niets maar zij kunnen niet meer bij hun geld dus hun eigen salarissen ook niet meer betalen!

Een poging tot beslag leggen mag, maar uitvoeren niet.
Dus hebben ze beslag gelegd of dreigen ze er alleen maar mee?

Incasso_deskundige

Ongelezen bericht door Incasso_deskundige »

Als er meerdere executoriale titels zijn is het mogelijk dat verschillende deurwaarders met dezelfde vordering belast zijn, althans met een vordering op dezelfde grondslag. Aan het leggen van beslagen zit in beginsel geen limiet, maar een deurwaarder moet er voor waken geen onnodige kosten te maken, maar dat is natuurlijk een ruim uitlegbaar begrip. Wel is het bij beslaglegging op een bankrekening zo dat dit niet op een verkapt loonbeslag mag gaan lijken. Hiermee bedoel ik dat ze niet telkens precies op de dag dat je loon of uitkering wordt gestort dus beslagleggen om zo de eventuele beslagvrije voet te ontlopen. Inidenteel is dit in beginsel wel geoorloofd, aangezien inkomen dat op een bankrekening wordt gestort vanaf dat moment als vermogen wordt gezien. Het is in beginsel dus gewoon toegestaan.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Guardian72 schreef:Ik zou - heel snel - naar het juridisch loket gaan.
Juridisch Loket lijkt me ietwat overbodig. Iwan73 schrijft dat zijn eigen advocaat het ook niet snapt.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

tenormin schreef:
Guardian72 schreef:Ik zou - heel snel - naar het juridisch loket gaan.
Juridisch Loket lijkt me ietwat overbodig. Iwan73 schrijft dat zijn eigen advocaat het ook niet snapt.
Oeps..
overheen gelezen.
Maar als de eigen advocaat het niet snapt - dan zoek een ter zake kundige advocaat..

Leojes30

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Het LBIO heeft (net zoals de belasting e.d) GEEN gerechtelijke uitspraak nodig om beslag te leggen. Als de Ex kan aantonen dat er alimentatie betaald had moeten worden en dat er achterstand is, dan is dat voldoende.

Zelfs als u een NIHIL stelling krijgt moet u dit (MET de extra kosten) nog betalen want een NIHIL stelling is nooit met terugwerkende kracht.

Dat twee deurwaarders voor exact hetzelfde beslag leggen dat zou niet moeten kunnen. Maar als er veel achterstand is te samen met de hoge kosten die daar boven op komen dat zie je soms door de bomen het bos niet meer en kan dit goed van twee verschillende periodes zijn.

Ga eens langs bij de deurwaarderskantoren blijf rustig en vraag vriendelijk om uitleg, geef aan dat u wel wil betalen maar niet twee keer hetzelfde en dat voor u niet duidelijk is wat nu door wie geclaimd wordt. Misschien dat dat beter helpt dan bellen.

Maar hebt u zelf eigenlijk al contact opgenomen met de beide deurwaarders???

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Oeps..
overheen gelezen.
Maar als de eigen advocaat het niet snapt - dan zoek een ter zake kundige advocaat..
Dat dacht ik eerlijk gezegd zelf ook, hoor. :)

emjay101

Ongelezen bericht door emjay101 »

Ik ga ervan uit dat er dus meerdere deurwaarders zijn én LBIO die allen proberen om geld inzake alimentatie te vorderen op één rekening...

Ik meen dat u of uw advokaat, naar het tuchtrecht moet voor laakbaar handelen van de beslaglegger: http://tuchtrecht.overheid.nl/YB0903
citaat: "Wel kan het zijn dat een beslag zo evident onrechtmatig is, bijvoorbeeld als het bij herhaling wordt gelegd, dat de gerechtsdeurwaarder die desondanks het beslag heeft gelegd daarmee de normen van het tuchtrecht heeft overschreden." Van belang is denk ik wie (deurwaarder) uit naam van wie (schuldeiser) acties onderneemt?

Volgens mij kan voor - datums gelegen tussen de aanvraag nihilstelling, en uitspraak hiervoor - een voorlopige voorziening gevraagd worden. Het is immers nog maar de vraag of een uitspraak in uw nadeel zal zijn. In uw voordeel zal deze aanvangen op de datum van het verzoek tot nihilstelling welke u eerder al deed. De rechter dus vragen om beslag te verbieden tot meer duidelijkheid is omtrent nihilstelling.

Voor een Beslagvrije voet bij bankbeslag - zie uitspraak : ECLI:NL:RBAMS:2009:BK3544. En eventueel uitspraken van de hoge raad. Om terugvordering van een bedrag en dergelijk dient u hiervoor tevens naar de rechtbank te gaan en niet naar de tuchtrechter.

Dus twee zaken voeren.

Overigens heb ik her en der ook uitspraken gelezen welke inhoudelijk gingen over alle bijkomende kosten die overbodig waren door deze separaat van elkaar op te voeren en over één en dezelfde zaak gingen.

Succes!

Gesloten