Afgelopen maandag ontving ik een mail van Call2Collect over een betalingsachterstand bij GoodieBox NL. In de specificaties stond dat het om 2 boxen van 02/05 & 24/04 a €24,95 p.s zou gaan.
Bijzondere is alleen dat ik never te nooit zo’n box heb mogen ontvangen.
Wél heb ik in December ooit een poging gedaan er een te bestellen n.a.v de aanbieding van 50% korting op je eerste box. Alleen tijdens het bestellen bleef ik steeds een foutmelding krijgen dat de betaling mislukt/geweigerd was. Ik heb ze hier toen zelfs nog een berichtje over gestuurd op Messenger maar uiteindelijk gewoon langs me heen laten gaan.
En nu krijg ik dus uit het niets ineens een incassobedrijf op m’n dak? Ik heb m’n gehele inbox nagekeken, ik heb nooit een factuur gemaild gekregen nor hier post over ontvangen. Daarentegen heb ik wel nog de mailtjes van de dag van de poging tot aankoop; een bevestiging voor het registreren van mijn account & een bevestiging van het sluiten van het account een paar minuten later omdat het niet lukte. Ook heb ik toevallig nog de screenshot van die dag van de foutmelding die ik kreeg.
GoodieBox blijkt dus niet zo spraakzaam te zijn en zeer traag tot vrijwel niet te reageren op emails/berichtjes. Publiekelijk op social media kan je alleen de standaard nietszeggende reacties van ze terug verwachten.
Uiteraard ook Call2Collect hierover ingelicht, maar nog geen reactie. Maar wat nou als zij zeggen dat het buiten hun bereik is? En Goodiebox besluit om niet te reageren? Wat dan? Ik ga echt niet betalen voor deze onzin.
Lijkt er overigens op dat ik niet de enige ben die ze voor de gek proberen te houden als ik zo de recente facebook & trustpilot reviews lees.. De afgelopen dagen zijn er door meerdere mensen soortgelijke verhalen geplaatst m.b.t een incasso.
Ik probeerde de foutmelding ook te uploaden maar het bestand is te groot, ik zal deze apart nog even toevoegen.
Overige screenshots:
Alle inkomende mails van Goodiebox
Bevestigingsmail welkom (13:29)
Bevestigingsmail opzegging (13:34)
Betalen voor een goodiebox die nooit is ontvangen?
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 27 mei 2023 08:51
Sugarcqnes
vindt dit leuk
Re: Betalen voor een goodiebox die nooit is ontvangen?
Je hoeft niet te betalen voor een product dat je niet hebt ontvangen (art. 7:26 BW).
Re: Betalen voor een goodiebox die nooit is ontvangen?
Op www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... t-geleverd staat wat uw rechten zijn en tips.
Indien u uw bestelling niet hebt ontvangen dan hoeft u niet te betalen. De webshop moet bewijzen dat u het wel ontvangen hebt.
Indien u uw bestelling niet hebt ontvangen dan hoeft u niet te betalen. De webshop moet bewijzen dat u het wel ontvangen hebt.
-
- Berichten: 12745
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Betalen voor een goodiebox die nooit is ontvangen?
Meer dan het incassobureau inlichten hoeft u ook niet te doen. Als u aangegeven hebt dat er een storing was, nooit ook maar 1 box ontvangen is en nooit 1 factuur verstuurd is, dan wenst u verder verschoont te blijven van verdere reacties.
Re: Betalen voor een goodiebox die nooit is ontvangen?
als ik het zo lees heeft u voldoende in de hand om een eventueel incassobureau met succes te pareren. ( de bevestigingen van openen en sluiten account, de screenshot).
Zoals ik het lees zijn er geen bevestigingen van verzending of dergelijke (tenzij u verzuimd heeft dat erbij te vermelden).
Zoals ik het lees zijn er geen bevestigingen van verzending of dergelijke (tenzij u verzuimd heeft dat erbij te vermelden).