LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Betaling te laat binnen

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
aajzuidhof
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2006 22:04

Betaling te laat binnen

Ongelezen bericht door aajzuidhof »

op 20 januari kreeg ik een brief van een incasso-buro met een vordering van 55 Euro , deze heb ik gelijhk per incasso overgemaakt , Ik kreeg echter afgelopen vrij dag een aanmaning en een verhoging van de vordering . Het incasso buro zegt echter dat het bedrag niet op tijd binnen was en vijf dagen echt vijf dagen zijn. terwijl de banken zelf 10 werkdagen voor een acceptgiro rekenen. mag dit zomaar ?

Guusje
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 okt 2005 23:34

Re: Betaling te laat binnen

Ongelezen bericht door Guusje »

Bij de eerste sommatie hebben ze denk ik al incassokosten berekend.
Hoeveel hebben ze bij de eerste brief berekend, en hoeveel is er bij gekomen bij de tweede brief?
Gaan ze voor elke brief die ze sturen een verhoging in rekening brengen?
Zo wil ik ook wel een eigen incassobedrijf beginnen, stroomt het geld wel erg makkelijk binnen.

Guusje

gwyneth
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 feb 2006 20:27

Re: Betaling te laat binnen

Ongelezen bericht door gwyneth »

Om dit te voorkomen zou een tip zijn om de betaling bij het incassobureau contact of per pin te voldoen!
Ook zou je een spoed overboeking kunnen doen, als ik het goed heb staat het dan binnen een uur op de desbetreffende rekening.

Wat misschien zou helpen is dat u met uw afschrift/bewijs de transactie naar het incassobureau gaat en laat zien dat het weldegelijk op tijd is overgemaakt!

Gesloten