Ik moet hier toch wel om lachen.
De tandarts verricht zijn werk .. en KAN als hij wilt de rekening rechtstreeks naar de zorgverzekeraar sturen.
Ik vind dan ook dat als de tandarts zijn honorarium incasseren uitbesteed aan zo'n (flut)bedrijf, dat niet de clienten van de tandarts daar de dupe van moeten worden.
1] Veel mensen hebben al te weinig geld en kunnen niets voorschieten.
2] Zorgverzekeraars doen er ook steeds langer over een declaratie te verwerken
3] De meeste mensen die minder te besteden hebben, hebben van de bank maar ééns per maand de overzichten thuis (vaak ondanks die 4-5 weken toch nog sneller dan het overzicht van vergoeding/kosten door de zorgverzekeraar)
Wij hebben met kesteren (nu Fa-Med) óók troubles gehad.
Wij kregen 4 weken ná tandartsbezoek gelijk een herinnerring !!!!!
Dus bellen met Kesteren >>>> geen gehoor / begrip, wij moesten maar betalen anders zou er minimaal 15 euro en daarna minimaal 37 euro kosten bovenop komen >>>>>
WANT wij hadden volgens de administratie van Kesteren 5 weken daarvoor al de eerste rekening gehad per post was hun antwoord.
Heerlijk zulke wijsneuzen, zij wisten dus al één week vóór ons tandartsbezoek wat wij voor behandeling zouden krijgen met de daarbij behorende kosten.
Daarmee ben ik naar mijn tandarts gegaan en verzocht voortaan onze rekeningen rechtstreeks te declareren bij onze zorgverzekeraar CZ.
Blijkbaar waren wij niet de enigste klagers en is de tandarts verstandig geworden, 2 maanden geleden weer halfjaarlijkse controle voor hele gezin, na de controle gaf de tandarts te kennen dat de declaratie voortaan rechtstreeks naar CZ zou gaan en wij een rekening zouden krijgen voor de 25% eigen bijdrage van CZ.
Ik heb de tandarts toen ook gevraagd waarom hij voorheen zo moeilijk deed met naar mijn oordeel een omweg via Kesteren, tussenpersonen willen toch ook iets verdienen?
Zijn antwoord was dat Kesteren *gemakzucht* was omdat alles dan zo de boekhouding in kon.
Als hij zoals hij nu (weer als voorheen) doet .. het rechtstreeks versturen van de declaratie naar de zorgverzekeraar, kost hem elke maand een hele dag zijn boekhouding op orde te brengen.
Gelukkig heeft onze tandarts toch weer gekozen voor direkt declareren bij zorgverzekeraar en die dag voor lief te nemen ... dan ALLE dagen boze clienten te woord te staan omdat er te vaak iets mis ging via Kesteren en hijzelf moest telefoneren met Kesteren of ze wat milder wilden omgaan met zijn clienten en betalingen.
Er is dus een andere mogelijkheid .... juiste tandarts zoeken die rechtstreeks declareert bij de zorgverzekeraar