LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BonPrix geen bestelling geplaatst, wel aanmaning ontvangen

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
xHessen

BonPrix geen bestelling geplaatst, wel aanmaning ontvangen

Ongelezen bericht door xHessen »

Ik weet niet of ik dit in het goede subforum plaats, mocht dit wel het geval zijn dan mijn excuses hiervoor.

Onderstaande is een copy/paste van mijn klacht op een andere site:
Ik heb onlangs op mijn adres een aanmaning ontvangen van BonPrix over 2 achterstallige betalingen van bestellingen die op een afhaalpunt zijn gemaakt. Ik heb zelf niets besteld en ik ben ook geen klant van BonPrix dus om dit recht te zetten probeerde ik de klantenservice te bellen zodat hun hier rekening mee konden houden. Ik legde uit dat gebruikte achternaam, Smit, niet bekend was op dit adres en dat er waarschijnlijk fraude o.i.d. wordt gepleegd. Ik kreeg echter niet het antwoord wat verwachtte. De medewerkster van de klantenservice kon mij alleen vertellen dat zodra er een brief van een incassobureau op de mat zou vallen ik mijzelf hiertegen moest gaan verweren. Ik moest gaan aantonen dat ik niet degene ben die de bestellingen heeft geplaatst en dat er op mijn adres niemand woont met de naam “Smit”. Als bewijs hiervan moet ik maar een huurcontract overleggen. Ter identificatie vroeg de medewerkster of het geregistreerde telefoonnummer “0612341234″ wel van mij was.. Volgens mij merkte ze zelf pas na het uitspreken van dit nummer dat dit al niet klopt, ze gaf hierna aan dat ze het geregistreerde email adres al helemaal niet durfde uit te spreken.

Het enige wat de medewerkster kon doen is een notitie maken van dit voorval maar er zou geen verdere contact met mij worden opgenomen over enige vorm van oplossing. Ik vind dit uitermate slecht voor een klantenservice.
Ik vindt niet dat ik deze lasten hoef te dragen. Het is bij BonPrix blijkbaar mogelijk om producten af te halen zonder betaling of identificatie en de rekening naar elk willekeurig adres te laten sturen. Dit is niet mijn fout of schuld en ik hoef hier niet voor op te draaien.

Gewenste oplossing
De brieven moeten stoppen en ik wil dat ik geen energie hoef te steken in het aanleveren van bewijs aan bonprix of enig incassobureau.
Door een gat in BonPrix' systeem moet ik volgens hun klantenservice mijzelf gaan verweren zodra er een incassobureau te pas gaat komen. Mag dit uberhaupt wel? Ik hoorde de medewerkster van de klantenservice zeggen dat de producten bij een Coop in (als ik het goed heb verstaan) Utrecht zijn afgehaald. Is het niet gewoon zo dat dit soort problemen gewoon door Bonprix zelf opgelost moeten worden? Ik kan er immers niets aan doen.

dhc

Re: BonPrix geen bestelling geplaatst, wel aanmaning ontvangen

Ongelezen bericht door dhc »

U hoeft helemaal niets te doen. Het is aan Bon Prix om te bewijzen dat u wel iets heeft besteld. Wij kennen in Nederland niet het principe van omgekeerde bewijsvoering.
Mocht er toch een dreigbrief van een incassoburo komen dan retour sturen met de mededeling op de envelop: Bewoner niet bekend op dit adres.
Deurwaarders die bij u aan de deur komen (da's de volgende stap) moeten de GBA raadplegen en zullen dan zien dat betrokkene niet op dit adres woont.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Eens met DHC.
BonPRix heeft geen poot om op te staan. Wel vreemd dat de klantenservice zo onvriendelijk doet.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

En natuurlijk van z'n nooit niet een kopie huurcontract opsturen. Wat is dat voor grapjurk van een telefoniste? :roll:
Geen (telefoon)kosten aan besteden.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

Ik zou zelfs niet eens de aanmaning terugsturen. laat ze maar komen met die rechtszaak.
heb je ook weer eens een dagje uit :D

weetnietveel

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Ter identificatie vroeg de medewerkster of het geregistreerde telefoonnummer “0612341234″ wel van mij was.. Volgens mij merkte ze zelf pas na het uitspreken van dit nummer dat dit al niet klopt
Dat telefoonnummer is misschien wel raar, maar bestaat wel.
Wijziging: dat nummer bestaat niet.
Laatst gewijzigd door weetnietveel op 22 sep 2013 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hoe weet je dat, weetnietveel?

De eisende partij zal moeten bewijzen dat u wel Smit bent. Overigens zal de deurwaarder bij het controleren van GBA achter komen dat er op uw adres geen Smit woont.

Alles steeds ongeopend retour zenden met de tekst "Geadresseerde woont hier niet." Overigens is sterk af te raden om enveloppen te openen die niet aan u geadresseerd zijn omdat u hiermee het briefgeheim schend.

Sjors_B

Ongelezen bericht door Sjors_B »

alfatrion schreef: Overigens is sterk af te raden om enveloppen te openen die niet aan u geadresseerd zijn omdat u hiermee het briefgeheim schend.

Hoezo ze gooien het toch in uw briefenbus en adres ?
Na mijn verhuizing bleken de vorige bewoners wat problemen hadden en met noorderzon vertrokken.
Ik gooide ze een tijd retour afzender, bv lindorff, vesting finance en IJ
Op eengegeven moment was ik het zat maakte ze open en mikte ze gweoon bij oud papier.
Vesting Finance stuurt nog trouw elke 3 maanden soms met tekst: aan de bewoners van dit adres.

weetnietveel

Ongelezen bericht door weetnietveel »

alfatrion schreef:Hoe weet je dat, weetnietveel?
Oeps :oops: ik heb verkeerd gedacht. Zal het verbeteren.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Denk dat weetnietveel het nummer geprobeerd heeft en schrijft dat het niet bestaat. Het bestaat wel, echter: het is een faxnummer aan het geluid te horen. Ja, heb het zelf even geprobeerd.

Jolijn

Ff googelen op dat nummer en niet te snel conclusies trekken bij de eerste beste hit. :wink:

Jolijn

Ter identificatie vroeg de medewerkster of het geregistreerde telefoonnummer “0612341234″ wel van mij was.. Volgens mij merkte ze zelf pas na het uitspreken van dit nummer dat dit al niet klopt, ze gaf hierna aan dat ze het geregistreerde email adres al helemaal niet durfde uit te spreken.

Degene die met die gegevens een bestelling plaatst om het bij een afhaalpunt op te halen, zal dan vast en zeker de 'juiste' factuurgegevens vermelden?

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Jolijn schreef:
Degene die met die gegevens een bestelling plaatst om het bij een afhaalpunt op te halen, zal dan vast en zeker de 'juiste' factuurgegevens vermelden?
Moet je bij zo`n afhaalpunt je niet legitimeren (bij Kiala in elk geval wel)?
Wat voor legitimatie word dan gebruikt?

Ik zou inderdaad de post aan 'smit' retour afzender doen met "geadresseerde onbekend op dit adres".
Incassocowboys kunnen jou (als je 'smit' niet bent) toch niets doen.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

De eisende partij zal moeten bewijzen dat u wel Smit bent. Overigens zal de deurwaarder bij het controleren van GBA achter komen dat er op uw adres geen Smit woont.

Alles steeds ongeopend retour zenden met de tekst "Geadresseerde woont hier niet." Overigens is sterk af te raden om enveloppen te openen die niet aan u geadresseerd zijn omdat u hiermee het briefgeheim schend.

Goh...volgens mij heb ik om 00.22 uur exact hetzelfde geschreven....

En briefgeheim? Nooit van de escape gehoord "heb niet op de naam gelet...adres klopt wel hoor"...

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Alfatrion is altijd nogal "strikt" als er brieven worden geopend die in je eigen brievenbus zijn gegooid. Altijd die eeuwige zin dat je het briefgeheim schend. Zal wel, maar als ik een brief openmaak, kijk ik niet vaak of het al dan niet voor mij bestemd is. Is 't post voor de buren dan geef ik het gewoon en zeg: sorry, opengemaakt; is het onbekende dan gaat het of retour afzender of de papierbak in. Ligt er maar net aan of ik naar de brievenbus moet, want tegenwoordig moet ik daar de auto voor pakken; bus in de buurt is pleite.

xHessen

Ongelezen bericht door xHessen »

Bedankt allen voor de berichten. Ik heb Bonprix nogmaals telefonisch en per mail gesproken en hier is niets zinnigs uitgekomen. Ze willen dat ik aangifte doe maar hier is geen reden voor omdat mijn identiteit niet is gebruikt. Ik zal alle brieven direct retour sturen naar BonPrix en zij zullen maar met bewijzen moeten komen. :)

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

xHessen schreef:Bedankt allen voor de berichten. Ik heb Bonprix nogmaals telefonisch en per mail gesproken en hier is niets zinnigs uitgekomen. Ze willen dat ik aangifte doe maar hier is geen reden voor omdat mijn identiteit niet is gebruikt. Ik zal alle brieven direct retour sturen naar BonPrix en zij zullen maar met bewijzen moeten komen. :)
Als je al aangifte zal doen, lijkt het me tegen bonprix - daar zij je willen laten betalen voor iets dat zij niet aan jou geleverd hebben - ik geloof dat ze dat oplichting noemen.

Gesloten