LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BV's en prive failliet gaan

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
bertvisscher
Berichten: 70
Lid geworden op: 31 mar 2009 14:15

BV's en prive failliet gaan

Ongelezen bericht door bertvisscher »

Faillissement in Buitenland Geldig In Nederland: Positie Schuldenaar sterk!! Gratis Rechtsbijstand in UK

Ik ben failliet gegaan in de UK, het duurde mij een half jaar om uit te vinden of het faiilissement ook geldig is in de rest van Europeesche Unie. Ik vindt dat de informatie voorziening over Europeesche regel geving veel verbeterd moet worden in Nederland.

Al mijn schulden inklusief die uit nederland van voor november 2008, zijn nu kwijt gescholden via het schotse recht. In Scotland worden schulden finaal kwijtgescholden via het faillisement er is daarvoor hier geen akoord of toestemming nodig van schuldeisers.

Ik heb gekonstateerd dat: The Regulation on Insolvency Proceedings was adopted by the EU Council on 29 May 2000 and came into force on 31 May 2002. It has direct effect in all member states of the European Union, with the exception of Denmark, who have said that they will introduce parallel legislation.

Het Artikel: Council regulation (EC) No 1346/2000 of 29 May 2000 on insolvency proceedings, zegt dat de faillisements procedure kan plaats vinden in de plaats van het land, waar men woont en dat het uitgesproken failissement en de regelgeving van het land waar het faillisement is uitgesproken van toepassing is in de gehele Europese Unie behalve in Denemarken.

Ik vindt dat bij de BV's het prive vermogen ook moet worden belast bij faillissement dat voorkomt dat iedereen maar weer nieuwe BV's kan op richten. ook zou het niet mogelijk moeten zijn om meerdere BV's op een persoon te hebben. Nu als een failliet gaat kunnen ze met de andere doorgaan.
Laatst gewijzigd door bertvisscher op 01 apr 2009 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten