LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cannock Chase : Deurwaarder van zijn eigen vorderingen!

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
DJ Boris

Cannock Chase : Deurwaarder van zijn eigen vorderingen!

Ongelezen bericht door DJ Boris »

Ik heb vorig jaar in februari een bekeuring gehad voor het niet betalen van parkeergeld(geel briefje achter mijn ruit waarop staat dat er spoedig een accept giro volgt). In januari 2005 krijg ik een 1e aanmanig van de bekeuring terwijl ik de originele bekeuring nooit ontvangen heb. Inclusief zes euro aanmaninigskosten. Ik betaal de boete vervolgens keurig maar weiger principieel de zes euro aanmanings kosten te betalen aangezien ik nooit een originele factuur ontvangen heb.ik Laat dit Cannock Chase ook keurig weten en ze reageren hier niet op. Groot is mijn verbazing als er afgelopen juli een deurwaarder op de stoep staat van Cannock chase met een dwangbevel voor zes euro + 35 euro dwangbevelkosten. Wederom dien ik bezwaar in bij cannock chase maar zij wijzen dit af en stellen nu dat ik als ik het er niet mee eens ben maar naar de rechter moet stappen. In ieder geval moet ik binnnen tien dagen betalen maar dit weiger ik principieel. Hoe kan ik aanmaningskosten betalen als ik nooit een originele factuur ontvangen heb en waarom moet ik naar de rechter stappen om mijn gelijk te bewijzen? en waarom is een instantie verantwoordelijk voor het innen van bekeuringen en daarnaast ook meteen eigen deurwaarder. Ik bedoel ieder normaal bedrijf doet niet moeilijk om zes euro maar als je er zelf beter van wordt dus wel! Wat moet ik nu doen? :(

Avalanche

Re: Cannock Chase : Deurwaarder van zijn eigen vorderingen!

Ongelezen bericht door Avalanche »

Cannock Chase is inderdaad een erg agressieve, onredelijke en onprofessionele club, voorheen waren ze bekend onder de naam Mandaat.

Nadat ik een laatste termijn OZB was vergeten te betalen werd dit bureau zonder enige vorm van herinnering of aanmaning te versturen gelijk ingeschakeld, terwijl mijn betaling inmiddels al met een giro envelopje de deur uit was, maar nog niet bijgescherven. Ik kreeg dan ook een boete voorgeschotelt, welke ik wijgerde te betalen. dat wanbetalers flink aangepakt worden heb ik geen problemen mee, maar dit was echt kompleet belachelijk.

Cannock Chase drijgt gelijk met dwangbevelen, deurwaarders, beslagleggingen, aangetekende brieven verdwijnen daar spontaan en op correspondentie wordt sumier, helemaal niet of niet inhoudelijk ingegaan. Tevens weten ze het te presteren om 1 zaak bij 7 mensen in behandeling te hebben, altijd maar raden bij wie er nog iets in z'n bureaula heeft liggen.

Ik ben uiteinelijk 1,5 jaar met hen in gevecht geweest, en uiteindelijk heb ik via de gemeente geregeld dat er niets meer betaald hoeft te worden, maar echt onbegrijpleijk dat dit bedrijf betaansrecht heeft. Ze schijnen veel samen te werken met overheidsinstanties.

Zorg inderdaad goed dat je van al je correspondentie copien hebt, ze raken zowel brieven als faxen kwijt, bij reclamaties weten ze steeds nergens van.

Brynnar
Contacteer:

Re: Cannock Chase : Deurwaarder van zijn eigen vorderingen!

Ongelezen bericht door Brynnar »

Dag Boris,

De verzender van een poststuk is verantwoordelijk voor de versturing van een brief in Nederland, tenzij hij/zij dit aangetekend doet. Probeer hierop te spelen bij Cannock Chase. Verzoek hen vriendelijk om enige bewijsstukken van verzending van de originele factuur. Waarschijnlijk is dit niet voorhanden. Hou voet bij stuk, dat u absoluut nooit iets heeft ontvangen en vraag of de schuldeiser dus kan aantonen, dat zij daadwerkelijk de rekening hebben gestuurd.

Bewaar alle correspondentie en voor de zekerheid kunt u alle post zelf ook aangetekend versturen naar C.C., indien u wenst.

Brynnar

Gesloten