| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Click and Buy and Intrum Justitia
Click and Buy and Intrum Justitia
Ik had onlangs een nieuw account gemaakt bij Click and Buy. Maar dit account is na een week al geblokkeerd met als reden dat ik op een ander, tweede account uit 2007 nog een openstaand bedrag had staan van 23,97 euro. Ze hebben diverse pogingen gedaan om in contact te komen met mij, echter zonder succes. Maar ik heb in al die jaren niets van ze vernomen. Daarom hebben ze het overgedragen aan Intrum Justitia in Den Haag.
Ik heb daarop Intrum Justitia gebeld. Ze hebben gezocht op mijn naam en achternaam, op mijn geboortedatum, op mijn oude adressen en huidig adres en op het oude accountnummer van Click and Buy uit 2007. Maar ik kom helemaal niet in hun systeem voor!
Contact opgenomen met Click and Buy en die vertelden mij dat ze een bevestigingsmailtje van Intrum Justitia wilden hebben dat ik niet voorkom in hun systeem. Maar Intrum Justitia wil niet daaraan beginnen.
Ik wil met alle liefde die 23,97 en eventueel bijkomende incasso betalen,maar als ik niet in het systeem van Intrum Justitia voorkom, waar begin ik dan? Ik ben bang dat het zo'n hoog bedrag wordt, dat ik het niet kan betalen!!!
Ik maak me echt ongerust hierover! Komt dit bekend voor? Click and Buy lijkt me niet echt betrouwbaar!
Ik heb daarop Intrum Justitia gebeld. Ze hebben gezocht op mijn naam en achternaam, op mijn geboortedatum, op mijn oude adressen en huidig adres en op het oude accountnummer van Click and Buy uit 2007. Maar ik kom helemaal niet in hun systeem voor!
Contact opgenomen met Click and Buy en die vertelden mij dat ze een bevestigingsmailtje van Intrum Justitia wilden hebben dat ik niet voorkom in hun systeem. Maar Intrum Justitia wil niet daaraan beginnen.
Ik wil met alle liefde die 23,97 en eventueel bijkomende incasso betalen,maar als ik niet in het systeem van Intrum Justitia voorkom, waar begin ik dan? Ik ben bang dat het zo'n hoog bedrag wordt, dat ik het niet kan betalen!!!
Ik maak me echt ongerust hierover! Komt dit bekend voor? Click and Buy lijkt me niet echt betrouwbaar!
Laatst gewijzigd door Djeba op 23 jul 2013 00:23, 2 keer totaal gewijzigd.
-
stofzuigertje
Re: Click and Buy and Intrum Justitia
Ze werken met IP adressen om oude wanbetalers te vinden.
Dus laat hun het bewijs leveren op welke naam en welk IP nummer U ooit actief was....
Ik vermoed dat er iets goed fout zit omdat ook mijn provider alle nummers opnieuw heeft uitgegeven na de fusie.
Ook bij verhuizen mogen ze het doen en een provider mag een IP adres wisselen zonder opgave van reden...
Dus was je wel wanbetaler en waarom niet eerder een briefje voor betalen?
Dus laat hun het bewijs leveren op welke naam en welk IP nummer U ooit actief was....
Ik vermoed dat er iets goed fout zit omdat ook mijn provider alle nummers opnieuw heeft uitgegeven na de fusie.
Ook bij verhuizen mogen ze het doen en een provider mag een IP adres wisselen zonder opgave van reden...
Dus was je wel wanbetaler en waarom niet eerder een briefje voor betalen?
goh, kun je ook op mijn rekening 100 euro overmaken?Djeba schreef:Ik heb maar vast 100 euro overgemaakt op het rekeningnummer van Click and Buy. Dan laat ik zien dat ik echt van goede wil ben!
@stofzuigertje: Ik heb in 2007 mijn bankrekeningnummer doorgegeven, dus Intrum Justitia kan mij vinden op basis van de gegevens die toebehoren aan mijn bankrekeningnummer.
-
stofzuigertje
Ben je verhuist zonder opgave, zodat zij naar je oude adres post stuurde????
@stofzuigertje: Ik heb van 2007 t/m 2009 altijd op hetzelfde adres gewoond. En toen ik in 2009 was verhuisd heb ik dat doorgegeven aan de nieuwe gemeente. En toen ik in 2012 weer verhuisde heb ik dat ook aan de andere gemeente doorgegeven. En de oude post werd altijd doorgestuurd.
Ik heb gisteren contact opgenomen met het Click and Buy Compaints Management Team via [email protected]
Vandaag kreeg ik van hen het volgende bericht:
Dear Mr Fleming,
Thank you for contacting ClickandBuy and for your message.
We have come to a conclusion regarding your complaint and believe that your statement is plausible to some extent and hence your complaint is partly justified.
We would like to offer you the following settlement:
Please arrange for the transfer of the outstanding payment of
EUR 23,97
to the following bank account:
Account Holder: ClickandBuy International Ltd.
Account Number: 18.41.23.410
Name of the Bank: Rabobank Roermond
Please do not forget to state your customer number as the transfer’s reference number so that we can identify the incoming payment. Your customer number is 10***896.
In case you are not satisfied with this resolution you have the option to appeal to the Financial Ombudsman Service (FOS) within six months.
ClickandBuy International Limited is a member of the Financial Ombudsman Service (FOS) which has been put in place by the Financial Conduct Authority (FCA) as an independent institution for dispute settlement in the financial business sector. Their service is free of charge. The cases revised by the Financial Ombudsman Service however underlie certain restrictions. For further information please contact the FOS:
Financial Ombudsman Service
South Quay Plaza
183 Marsh Wall
London
E14 9SR
United Kingdom
+44 845 080 1800
http://www.financial-ombudsman.org.uk
Dus ik hoef dus alleen de 23,97 euro te betalen en verder niets!!! Dus niets geen "zogenaamde doorgeven aan" Incassobureau Intrum Justitia!!!!
Alternatively please refer to the FOS explanatory consumer leaflet:
http://www.financial-ombudsman.org.uk/p ... eaflet.htm
Upon request we will send you a hard copy of this leaflet via mail.
Yours sincerely,
ClickandBuy Complaints Management Team
We have come to a conclusion regarding your complaint and believe that your statement is plausible to some extent and hence your complaint is partly justified.
We would like to offer you the following settlement:
Please arrange for the transfer of the outstanding payment of
EUR 23,97
to the following bank account:
Account Holder: ClickandBuy International Ltd.
Account Number: 18.41.23.410
Name of the Bank: Rabobank Roermond
Please do not forget to state your customer number as the transfer’s reference number so that we can identify the incoming payment. Your customer number is 10***896.
In case you are not satisfied with this resolution you have the option to appeal to the Financial Ombudsman Service (FOS) within six months.
ClickandBuy International Limited is a member of the Financial Ombudsman Service (FOS) which has been put in place by the Financial Conduct Authority (FCA) as an independent institution for dispute settlement in the financial business sector. Their service is free of charge. The cases revised by the Financial Ombudsman Service however underlie certain restrictions. For further information please contact the FOS:
Financial Ombudsman Service
South Quay Plaza
183 Marsh Wall
London
E14 9SR
United Kingdom
+44 845 080 1800
http://www.financial-ombudsman.org.uk
Dus ik hoef dus alleen de 23,97 euro te betalen en verder niets!!! Dus niets geen "zogenaamde doorgeven aan" Incassobureau Intrum Justitia!!!!
Alternatively please refer to the FOS explanatory consumer leaflet:
http://www.financial-ombudsman.org.uk/p ... eaflet.htm
Upon request we will send you a hard copy of this leaflet via mail.
Yours sincerely,
ClickandBuy Complaints Management Team
Update: Vandaag, de 29e heeft Click and Buy mijn account weer vrijgegeven nadat de betaling van 23,97 euro op hun rekening stond bijgeschreven. Om verder gedoe in de toekomst te voorkomen heb ik het account zelf weer gesloten en maak ik nu weer gebruik van de ituneskaart om apps en muziek te kopen.
Hou je ver bij click and buy vandaan! Heb er zelf geen ervaring nee maar een vriendin van mij wel. Was gekoppeld aan haar itunes account en afschrijvingen gingen automatisch.
Toen had de ING onderhoud of een storing, dat weet ik niet meer, maar kortom... de automatische incasso ging niet door. Ondanks dat Click and Buy toegaf dat de fout bij de ING lag, kreeg ze wel een boete van iets van E15 administratiekosten op een bedrag van E1,39 voor een app.
Dit omdat ze in hun voorwaarden hebben staan dat indien er niet geïncasseerd kan worden je administratiekosten krijgt. Maar dit gaat dus ook op als er niet geïncasseerd kan worden door een storing bij de bank! Ga je er tegenin en betaal je niet dan heb je binnen een week een incassobureau op je dak.
Weet waar je aan begint.
Toen had de ING onderhoud of een storing, dat weet ik niet meer, maar kortom... de automatische incasso ging niet door. Ondanks dat Click and Buy toegaf dat de fout bij de ING lag, kreeg ze wel een boete van iets van E15 administratiekosten op een bedrag van E1,39 voor een app.
Dit omdat ze in hun voorwaarden hebben staan dat indien er niet geïncasseerd kan worden je administratiekosten krijgt. Maar dit gaat dus ook op als er niet geïncasseerd kan worden door een storing bij de bank! Ga je er tegenin en betaal je niet dan heb je binnen een week een incassobureau op je dak.
Weet waar je aan begint.
Dat is in strijd met de wet, Mybx.
-
Harrie Kierie
Welke wet?alfatrion schreef:Dat is in strijd met de wet, Mybx.