LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] deurwaarders worden steeds agressiever

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Caltis
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 mar 2006 23:39

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door Caltis »

Steeds meer mensen komen in de problemen met hun geld. Maar vinden jullie dat gek dan? Alles is duurder geworden, terwijl de lonen hetzelfde blijven :roll:
Wij betalen net zoals iedereen ook meer ziekte kosten. We zijn van 60€ naar 220€ gegaan. Kassa.
Wij zijn een jong stel, en we wonen samen, maar eigenlijk is het niet haalbaar, de huur is duur, de auto is duur, (een auto uit 1993) benzine is duur, boodschappen zijn belachelijk duur, alles is duur. We houden niks over om te sparen, en als het zo doorgaat, zullen wij nooit aan kinderen kunnen beginnen, gewoon omdat we het geld er niet voor hebben :( En dan doen we alles al zo goedkoop mogelijk.
Maar wat moeten we dan? Moeten we maar maar bij onze ouders blijven wonen tot we 40 zijn? Ik wil een toekomst, ik wil het liefst binnen nu en 5 jaar kinderen, maar dat gaat gewoon niet, zelfs niet met 2 -verdieners.

themaster
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 okt 2005 14:47

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door themaster »

Ik ben nu mijn VWO aan het afmaken ben alvast hard te sparen en ik heb mij ook al voorgenomen nooit in de schulden te komen zonder een goede reden (zoals de aanschaf van een huis).

Ik bouw zo al een buffer op, zodat wanneer ik op mijzelf zal gaan wonen ik genoeg geld heb om zonder leningen rond te moeten kunnen komen!

Ik moet straks ook ergens mijn rechtenstudie van gaan betalen en nee mijn ouders springen hier echt niet in bij hoor! Ik weet waar ik in mijn weekenden voor werk.
knap dat je hard kunt sparen met 2 dagen werken in de week.

je zit dus in de luxe positie dat je thuis woont en je ouders knaken zat hebben of je zwetst uit je nek.

ik ken zat studenten die ook werken en met moeite rond kunnen komen zelfs met het weekende werken.
door de vaste lasten bv huur etc en wat denk je van schoolgeld.

ik kijk naar mijn vriendin 1500 euro per jaar alleen schoolgeld, vwo is dus nog veel meer wie betaald dat juist jij zelf.

dus er zijn 2 opties je liegt of je ouders betalen veel voor je anders kan jij niet sparen.

mike333
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 mar 2006 22:15

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door mike333 »

Je kunt als student ook een lening bij ibg afsluiten, de rente is zeer laag en er is een zeer coulante afbetalingsregeling. Zodoende kun je je voor de volle 100% op je studie storten zonder al te veel geldzorgen. Ik snap niet waarom mensen hier zo moeilijk over kunnen doen.

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door Frankkk »

Ik begrijp het wel waarom mensen hier zo moeilijk over kunnen doen. Ik dacht eerst ook niet dat er een probleem was, maar het blijkt zo te zijn dat er mensen bestaan die van mening zijn dat je een schuld altijd moet terugbetalen, in elk geval. Anders had je er maar niet aan moeten beginnen, zo redeneren ze. Of het was niet zo slim om aan die lening te beginnen, want je had toch ook minder uit kunnen geven of een baan erbij kunnen nemen wordt dan gezegd.

Ik kan me nu voorstellen dat mensen niet aan zo'n lening beginnen omdat ze een aantal mensen in hun omgeving kennen die een mening hebben zoals hierboven en vrezen een lagere positie in de sociale rangorde in hun wereldje te krijgen als ze toch wel aan zo'n lening beginnen.

Met als gevolg dus inderdaad dat ze teveel tijd in een baantje steken en te weinig tijd over hebben om in hun studie te steken, waardoor de studie uiteindelijk mislukt.

Zo heb je uiteindelijk jezelf de kans om een studie succesvol te voltooien ontnomen, puur omdat je niet aan een lening wilt.

corhummel
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mar 2006 15:04

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door corhummel »

wijzeging allementatie vragen als ik hem was .
en als jij ook werkt stoppen met werk
woon je samen of getrouwd .
thuis blijven minder bellen geen krant etc
ik zit met hetzelfde is mij wel gelukt
groet cor

gwyneth
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 feb 2006 20:27

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door gwyneth »

Themaster, ik weet niet waarom jij denkt dat ik zou liegen. Als je het echt wilt weten.. Mijn ouders kregen een tegemoetkoming, ik huur mijn schoolboeken.. en ik zoals het er nu naar uitziet zal ik ook een leuk bedrag per maand krijgen van de ib-groep (ook aanvullend)..
Ik koop geen dure merk kleding en ik koop alleen het nodige, ik koop geen cd's, geen dvd's of iets wat ik niet nodig heb. Ik hoef mijzelf nog niet van een onderdak te voorzien en natuurlijk krijg ik gewoon eten en drinken van mijn ouders.
Ik verdien zo'n 100 à 200 euro per maand. En in de vakanties probeer ik zoveel mogelijk de hele week te werken! Ik weet niet waar jij je geld aan op maakt? Ik ga niet veel uit en als ik uit ga geef ik niet meer dan 10euro uit. Ik zet zeker de helft van mijn loon op m'n spaarrekening.

En ik bedoelde ook niet dat ik op mijn eigen ga wonen tijdens mijn studie! Als je kunt zul je zeker thuis moeten blijven wonen, zo loop je geen of veel minder schulden op!
Wie weet wat de toekomst brengt en mocht ik genoeg inkomen hebben, zal ik zeker op mijn eigen gaan wonen! Maar ik heb ook al gezien dat je met het minimun loon niet veelt kunt doen.. zeker niet wanneer je onder de 23 bent.

Mopsie, je huur is heel hoog? Krijg jij geen huurtoeslag? Ik heb mijn vader wel eens horen praten over dit soort dingen en volgens mij hoef je wanneer je in één van de laagste schalen zit, slechts 200 euro per maand zelf te betalen aan de huur.

En Cesar, daar heb jij wel gelijk in.. Ik had daar nog niet zo om gedacht..
Maar wanneer iets door andermans schuld is, moet hij toch de kosten vergoeden of heb ik het mis? En wanneer er een fout wordt gemaakt, zou je toch altijd je recht kunnen krijgen? Maar dit moet je natuurlijk wel op een nette manier naar buiten brengen.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door Cesar »

Maar wanneer iets door andermans schuld is, moet hij toch de kosten vergoeden of heb ik het mis? En wanneer er een fout wordt gemaakt, zou je toch altijd je recht kunnen krijgen? Maar dit moet je natuurlijk wel op een nette manier naar buiten brengen.
Gwyneth, hieronder mijn laatste schrijven, met de nadruk op laatste. Ik heb me voorgenomen om niets meer op papier te zetten maar de rollen om te draaien. Ik ga een vordering instellen bij bedrijf X.
Ik hoop tevens dat Guusje even wil reageren om aan te geven welke stappen ik kan/moet ondernemen. Mijn vordering is wel ruim 1500 euro.

Woonplaats 27-02-2006

Geachte Mr. naam, (mijn advocaat)

We zijn weer een poosje verder.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er toch slecht admini-stratie is gehouden bij (bedrijf X). Ik ben geen boekhouder en verwachtte van de professionals dat zij dit wel hadden gekund.
Niets is echter, mijns inziens, minder waar.
De kwaliteit blijkt al uit het feit dat er bedragen uit 2001 worden teruggevonden in 2005. Indien ik van iemand een vordering zou hebben kon ik deze persoon haarfijn uitleggen wat er te vorderen was.
Vele brieven, telefoontjes en e-mailtjes mochten niet baten om een en ander op te oplossen. Ook het nagenoeg maandelijkse overleg met de heer Y, de medewerker van bedrijf X, heeft destijds niets opgelost.
Voor mij is 1 ding duidelijk. Ze weten het dus echt niet.
Ik heb aangetoond door middel van mijn giroafschriften dat ik betaald heb voor alle diensten welke ik heb afgenomen. Dat er te weinig aan betalingen is binnengekomen bij bedrijf X is niet mijn probleem. Laat hun dat zelf maar uitvechten met de bank.
Alle bedragen zijn automatisch geïncasseerd door henzelf, dus men heeft verder geen recht van spreken of het dan wel of niet op de juiste tussenrekening is gekomen en dat is ook niet mijn zorg.
Vervolgens ga ik geen rekeningen betalen van diensten welke ik niet heb afgenomen. Al met al wil ik af van deze hele situatie daar ik er al meer dan genoeg energie in heb gestopt.
Bedrijf X zet wel een heel gezin op stelten doch ik vind wie A zegt moet ook maar B zeggen.
Slapeloze nachten hebben we doorgemaakt, een hartinfarct als slot.
Ik wil daarom genoegdoening voor alle leed welke mij en mijn gezin zijn aangedaan.
Deze genoegdoening bestaat uit het teveel betaalde bedrag incl. rente, mijn uren welke ik besteed heb aan mijn berekeningen welke bedrijf X niet kan aanleveren en tevens vraag ik smartegeld welke in verhouding staat tot het veroorzaakte leed.
Vervolgens vraag ik me af hoe het ingeschakelde incassobureau reageert op de houding van eiser. Van alle partijen wordt niets vernomen. De zaak loopt nu ruim anderhalf jaar en reacties zijn nog steeds nul.
Misschien kan ik daar als techneut de boekhouding komen doen.
Met vriendelijke groet,
Cesar, klein, wit maar fel.

magish
Berichten: 12
Lid geworden op: 26 mar 2006 14:27

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door magish »

nou deesjuh ik snap jou helemaal hoor ook ik heb in zn situatie gezeten tis heel simpel je werk allebei je neemt een leuk autotjuh op afbetaling(om maar even een simpel voorbeeld te geven) dat gaat zn twee jaar goed ook bij ons ging het toen fout bedrijf failiet (plus al twee maanden geen salaris) van mijn (nu ex) man dus het kan je allemaal gebeuren wachten op een uitkering duurt 6 tot 8 weken als je dan vraagt hoe moet ik dan me huur en alles betaling word er door de instantie leuk gereageerd met ag meneer een ijskast is ook een overbodige luxe dus mensen als je niet in zn situatie zit kan je niet oordelen

VNub
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2008 12:55

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door VNub »

Ook ik ben in aanraking gekomen met deurwaarders, door ziekte en daardoor mijn werk tweemaal verloren. Mijn vrouw is tevens werkeloos en ook belazerd door werkgevers. De oorzaak vindend in tijdelijke contracten, wat ook werkgevers boven de wet plaatst. BIjvoorbeeld de poortwachter wet, het UWV doet hier niks aan.

Door dit gegeven kon ik niet meer voldoen aan bepaalde betalingen. Incasso's en deurwaarders volgden. Dit mede daar een enkele schuldeiser een loonbeslag had gelegd, ik per direct op een bijstandniveau belande. Juist hierdoor meer schulden ontstonden, dus niet door mijn verantwoordelijkheid in gedrag maar veroorzaakt door deze schuldeiser. Dat bracht mij uiteindelijk naar het Budgetadviescentrum van mijn gemeente. Dat na eerste voor vier maanden een maatschappelijk werkster te hebben gehad, die onze fiancien op orde zou brengen. Deze deed echter niets en bleek later totaal niet financieel onderlegt, zij wist geeneens een bac formulier in te vullen. Ik kon toen door zware depresiteit ( veroorzaakt door schuldeisers ) niets zelfstandig.

Niet te min zit ik nu voor 10 maanden bij het BAC van gemeente Arnhem. In deze periode hebben deurwaarders nog steeds vrij spel. Wederom is er een loonbeslag gelegd op onze uitkering door 1 schuldeiser, dus deurwaarder. Hierdoor kan de schuldsanering niet van start gaan. Het BAC doet er echter geen flikker aan en zegt dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is dat op te lossen. U moet echter weten dat het BAC mijn inkomen beheert, dus ik kan niks. Ik ben ziek en kan niet werken. Al zou ik kunnen werken is er geeneens geld om naar mijn werk te kunnen reizen, daar houdt het BAC geen rekening mee! Wil ik mij zelfs een beter leven geven en/of de genoemde schuldeiser ten dienste zijn door werken, verandert er niets aan de situatie. Alles meer zal naar de betreffende schuldeiser gaan. Wie het eerst komt wie het eerst maalt het motto zal zijn. Niet te min brengt dit gegeven mij en mijn gezin in ernstige problemen met de andere schuldeisers. Inmiddels hebben wij er twee bijgekregen die onze inboedel gaan verkopen als wij niet binnen drie dagen betalen. Ik heb echter geen cent en gaat mijn inkomen naar het BAC, deze schuldeisers weten dat. Ondanks dat leggen zij deze dreiging bij ons neer. Ik kan echter op geen enkele wijze een oplossend vermogen bieden in deze. terwijl ik graag zou willen.

Kortom in Nederland hebben ze een grote mond over eigen verantwoordelijkheid maar deurwaarders ontnemen je elke verantwoordelijkheid, geven je geen enkele kans om je leven te herzien, zo ook in werk en dus mogelijkheden tot betaling. Deurwaarders vergroten zelfs je schulden door eenzijdig loonbeslag. Het onmogelijk makend om aan andere betalingen te voldoen. Ze hebben ons nu zo ver terug gebracht in leefstijl dat wij afhankelijk zijn geworden van de voedselbank. Wat moet je nu nog, niet heeft nog zin, ze maken je gewoon af. Ik denk dat het tijd wordt dat activieiten van deurwaarders aan banden moet worden gelegt door een nieuwe wetgeving. Het zijn dictators die in samenhang met een regering niet wordt geduld. Maar in eigen land mogen dit soort mensen je op een onmenselijke wijze onderdrukken. Ik zie geen verschil, uw wel? Het BAC is in ons geval een lachertje net zoals alle andere hulpverlening (HGM,AMK,Iriszorg, Gelderse Roos), inmiddels heb ik vier klachtenprocedures lopen! Iriszorg overigens in beeld kwam mede door familie die ik nooit zie. Voor het gemak hadden zij mij getorpedeert als alcoholist. Alleen maar veroorzaakt door een avond toen ik tijdelijk heel boos werd door mijn ontslag en wat extra dronk hierdoor. Inplaats de poortwachter wet toe te passen dumpte mijn werkgever mij omdat ik ziek was, leven het bepaalde arbeidcontract. Dat allemaal na 26 jaar werkzaam te zijn geweest en mijn ontslag verkreeg door een reorganisatie veroorzaakt door de wet op het rookverbod, dat eerder. Hier in nederland wordt je gewoon in een hoek gedrukt!

Henk F. Burger van gemeente Over betuwe

antoinetteb42
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 aug 2008 18:33

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door antoinetteb42 »

Als ik alle verhalen hiervoor lees zit er zeker ook in alle verhalen een stuk waarheid.
Als je vroeger voor 2000 werkte , dan hadden veel mensen wel een inkomen van een 2300 gulden , als je een beetje gemiddelde baan had, met de komst van die "mooie euro" is dit plots, verminderd naar,
1046 euro, nu komt het, alles is na een tijdje aangepast aan dit nieuwe betaalmiddel, zodat je per saldo zeer weinig over had maandelijks, misschien wel tekort.
Ik heb het vaak met mensen erover, 146 euro is gewoon 1046 gld, en daar komt het voor 2000 was dit al een schijntje,als voorbeeld, is luxe,
een glaasje bier in de horeca kostte voor 2000 rond de 1,50 gld, nu maar liefst 2-2,50 euro maar liefst 3 keer zoveel.
Een pakje sigaretten 3,75 gld onlangs 5-6 euro een schandalige verhoging van maar liefst 3,5 keer.
Deze 2 dingen zijn een beetje indicatie hoe duur het leven geworden is,
en sommige mensen snappen niet dat er tig mensen in Nederland zijn die niet meer kunnen rondkomen van een bijna niet verhoogd salaris.
Een triest iets, wat z n oorsprong vind , in de mooie regering die allerlei lastenverlichtingen , belastingverlagingen etc.. voorstelden.
De praktijk heeft anders uitgewezen, ik hoop dat er ooit nog verbetering voor iedereen komt, want dit gaat zo niet langer.

simon272
Berichten: 22
Lid geworden op: 10 nov 2008 20:46

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door simon272 »

L.S.

Als er idd. 1 club bestaat;die niet gecontroleerd worden,althans zeker niet voldoende,dan zijn het deze wel!!
Deze minkukels baseren hun macht op intimidatie en het feit dat de meeste van hun klanten in een min of meer uitzichtloze situatie verkeren !
Als ze dan ,zoals bovenstaande,ook nog gemachtigd zijn voor het cjbi de rekeningen te innen is de gelijkstelling met narcistisch machtsmisbruik gerechtvaardigd !
In plaats van zich te realiseren dat zonder hun "klanten"hun bestaansrecht vervalt ,hebben ze schijt aan god en gebod !
Het is dan ook zeker aan te raden:een klacht in te dienen bij de kamer voor gerechtsdeurwaarders te amsterdam.

De Tegenpartij
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

"Als je een bakker zijn oven afneemt, kan hij geen brood meer maken"

Dit vergeten deurwaarders in hun tocht naar geld vaak. Zorg er altijd voor dat de schuldenaar geld kan genereren, dan zal de vordering eerder binnen zijn.

charlie bing
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 nov 2008 21:12

Re: deurwaarders worden steeds agressiever

Ongelezen bericht door charlie bing »

Tuurlijk is dit zwaar voor u en misschien buiten uw schuld, maar een incassobureau kan niet "soepeler" worden . U kunt zich voorstellen dat het grootste gros dat schulden heeft hier een verhaal achter heeft en machteloos staat. Een incassobureau kan hier geen rekening mee houden. U bent niet de enige..

Gesloten