LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] GGN Incasso bureua
GGN Incasso bureua
Beste Radar,
Op 14 september heb ik een regeling getroffen betreft eigen risico van Menzis wat toen 105,18 bedroeg. Door omstandigheden heb ik de rekening laten liggen en ben ik het vergeten. Hij is toen overgedragen aan de GGN Incasso. Het nieuwe bedrag dat ik hen verschuldigd was 154,37 (incl, incassokosten 48,40, rente 0,97 cent. Ik heb contact opgenomen met GGN en een regeling getroffen van 25 euro in de maand. De eerste termijn heb ik op 14 september betaald. daarna vergat ik de regeling daarop kreeg ik een brief met een dagvaarding die 4 oktober plaats zou vinden. Ik kreeg de brief later dan de dagvaarding zou plaats vinden ik heb toen contact opgenomen met ggn over opheldering waarom ik een dagvaarding heb gekregen als ik een regeling had getroffen daarop was hen antwoord dat ik niet op tijd was met de regeling en dat de regeling kwam te vervallen. Nu moest ik een nieuwe regeling treffen van 38 euro in de maand lager kon niet en was de totale kosten opgelopen naar 257,28. Daarna kreeg ik weer bericht omdat ik de regeling niet op tijd kon betalen heeft ggn het bedrag weer verhoogt. Nu is het totaalbedrag die ik ggn verschuldigd ben 484,83. Ik heb een nieuwe regeling getroffen omdat ik de regeling van 38 in de maand niet kan opbrengen omdat ik werkzoekende ben. Los daarvan blijft het knagen aan me ik voel me bestolen door ggn omdat het oorspronkelijk bedrag 105 bedroeg en nu is het 484,83, daarvan heb ik 190 euro betaald.
1 regeling heb ik 25 euro op 14 september,
2 regeling heb ik 38 euro betaald op 7 november,
3 regeling heb ik 38 euro betaald op 30 november,
4 regeling heb ik 38 euro betaald op 6 januari,
5 regeling heb ik 38 euro betaald op 7 maart.
Ik wil de rest eigenlijk niet betalen en heb het idee dat ze geen rekening houden met mijn financiele situatie. Daarnaast vind ik het vreemd een dagvaarding te ontvangen, die ik als onterecht zie, omdat de eerste regeling op 14 september binnen is gekomen. En de 2 regeling automatisch over 4 weken betaald moet worden. Ik heb op 4 oktober een dagvaarding gehad! Daar is 3 weken over heen gegaan voordat ze klaar stonden met een dagvaarding. Wat kan ik doen? Mijn vragen omtrent dit factuur is? of deze manier gerechtvaardigd is met de wet? Moet ik dat totale bedrag ook betalen? Wat adviseert u mij?
Graag zie ik u reactie tegemoet!
Op 14 september heb ik een regeling getroffen betreft eigen risico van Menzis wat toen 105,18 bedroeg. Door omstandigheden heb ik de rekening laten liggen en ben ik het vergeten. Hij is toen overgedragen aan de GGN Incasso. Het nieuwe bedrag dat ik hen verschuldigd was 154,37 (incl, incassokosten 48,40, rente 0,97 cent. Ik heb contact opgenomen met GGN en een regeling getroffen van 25 euro in de maand. De eerste termijn heb ik op 14 september betaald. daarna vergat ik de regeling daarop kreeg ik een brief met een dagvaarding die 4 oktober plaats zou vinden. Ik kreeg de brief later dan de dagvaarding zou plaats vinden ik heb toen contact opgenomen met ggn over opheldering waarom ik een dagvaarding heb gekregen als ik een regeling had getroffen daarop was hen antwoord dat ik niet op tijd was met de regeling en dat de regeling kwam te vervallen. Nu moest ik een nieuwe regeling treffen van 38 euro in de maand lager kon niet en was de totale kosten opgelopen naar 257,28. Daarna kreeg ik weer bericht omdat ik de regeling niet op tijd kon betalen heeft ggn het bedrag weer verhoogt. Nu is het totaalbedrag die ik ggn verschuldigd ben 484,83. Ik heb een nieuwe regeling getroffen omdat ik de regeling van 38 in de maand niet kan opbrengen omdat ik werkzoekende ben. Los daarvan blijft het knagen aan me ik voel me bestolen door ggn omdat het oorspronkelijk bedrag 105 bedroeg en nu is het 484,83, daarvan heb ik 190 euro betaald.
1 regeling heb ik 25 euro op 14 september,
2 regeling heb ik 38 euro betaald op 7 november,
3 regeling heb ik 38 euro betaald op 30 november,
4 regeling heb ik 38 euro betaald op 6 januari,
5 regeling heb ik 38 euro betaald op 7 maart.
Ik wil de rest eigenlijk niet betalen en heb het idee dat ze geen rekening houden met mijn financiele situatie. Daarnaast vind ik het vreemd een dagvaarding te ontvangen, die ik als onterecht zie, omdat de eerste regeling op 14 september binnen is gekomen. En de 2 regeling automatisch over 4 weken betaald moet worden. Ik heb op 4 oktober een dagvaarding gehad! Daar is 3 weken over heen gegaan voordat ze klaar stonden met een dagvaarding. Wat kan ik doen? Mijn vragen omtrent dit factuur is? of deze manier gerechtvaardigd is met de wet? Moet ik dat totale bedrag ook betalen? Wat adviseert u mij?
Graag zie ik u reactie tegemoet!
Laatst gewijzigd door Radar op 29 mar 2018 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aangepast op verzoek van plaatser
Reden: Aangepast op verzoek van plaatser
Re: GGN Incasso bureua
Eerst vergeet u te betalen. Daarna vergeet u de betalingsregeling. Het is handiger om, als je het financieel moeilijk hebt, geen rekeningen te 'vergeten'. U ben niet bestolen, alles is volgens de regels gegaan. Menzis heeft al rekening gehouden met uw situatie door u een regeling aan te bieden.
Dus ja, u moet betalen. En volgende keer éérder aan de bel trekken als u niet kunt of wilt betalen om een regeling te treffen.
Succes met zoeken naar werk.
Dus ja, u moet betalen. En volgende keer éérder aan de bel trekken als u niet kunt of wilt betalen om een regeling te treffen.
Als u maar een keer op tijd betaald heeft ,krijgt u problemen
Betalen, en binnen de afgesproken termijnen.Aicha1983 schreef:Wat adviseert u mij?
Een betalingsregeling is geen plicht. In principe kunnen zij dit geld ook direct vorderen en dan heb je het maar te slikken. En zowel Menzis als GGN Incasso heeft rekening gehouden met je financiële situatie door een betalingsregeling aan te gaan. Vervolgens is het geheel je eigen schuld niet aan die regeling te voldoen, waardoor je nu meer dient te betalen.
-
De betalingsregeling is een gunst. Maar er zitten duidelijke voorwaarden aan deze gunst. Zoals het op tijd betalen. Betaald u 1 keer te laat of niet vervalt de hele gunst en zou u normaal het bedrag in 1 keer moeten betalen. Heel netjes dat ze meerdere keren rekening hebben gehouden met uw situatie, maar helaas voor u bent u steeds in gebreke gebleven.
Gevalletje eigen schuld. Heel zuur. En misschien een tip om de vrijwillige bewindvoering in te gaan. Ook al zou u als werkzoekende tijd genoeg moeten hebben om in ieder geval uw boekhouding op orde te brengen.
Gevalletje eigen schuld. Heel zuur. En misschien een tip om de vrijwillige bewindvoering in te gaan. Ook al zou u als werkzoekende tijd genoeg moeten hebben om in ieder geval uw boekhouding op orde te brengen.
Ok, dus resumerend:
u heeft 1 betalingsregeling gehad met menzis en die niet nagekomen, waarna overdracht plaats vond
u heeft 2 regelingen gehad met GGN, welke u ook beide niet na bent gekomen. Schijnbaar zijn er zelfs dagvaardingen geweest, vermoedelijk dus ook betekent aan u. Dat is duur. Heel duur. En nu:
u heeft 1 betalingsregeling gehad met menzis en die niet nagekomen, waarna overdracht plaats vond
u heeft 2 regelingen gehad met GGN, welke u ook beide niet na bent gekomen. Schijnbaar zijn er zelfs dagvaardingen geweest, vermoedelijk dus ook betekent aan u. Dat is duur. Heel duur. En nu:
tja, ik vind de reactie van ggn niet heel erg raar. Telkens afspraken maken en u komt telkens de afspraken niet na. Dan kan ik mij voorstellen dat zij niet heel erg genegen zijn om voor u ook maar iets te doen.Aicha1983 schreef:Ik wil de rest eigenlijk niet betalen en heb het idee dat ze geen rekening houden met mijn financiele situatie. Daarnaast vind ik het vreemd een dagvaarding te ontvangen, die ik als onterecht zie, omdat de eerste regeling op 14 september binnen is gekomen.
Zo is het. Vervelend, maar waar.Miepje1 schreef:Eerst vergeet u te betalen. Daarna vergeet u de betalingsregeling. Het is handiger om, als je het financieel moeilijk hebt, geen rekeningen te 'vergeten'. U ben niet bestolen, alles is volgens de regels gegaan. Menzis heeft al rekening gehouden met uw situatie door u een regeling aan te bieden.
tja ik wil eigenlijk ook niet betalen
en geen rekening gehouden met je situatie? ze hebben 2 maal een betalingsregeling aangeboden!!
Wat is eigenlijk de reden dat je zo moeite hebt met betalen?
en geen rekening gehouden met je situatie? ze hebben 2 maal een betalingsregeling aangeboden!!
Wat is eigenlijk de reden dat je zo moeite hebt met betalen?
Laatst gewijzigd door Radar op 29 mar 2018 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: volledige quote verwijderd
Reden: volledige quote verwijderd
Zoals gezegd in hetgeen je quote.thecure schreef:Wat is eigenlijk de reden dat je zo moeite hebt met betalen?Aicha1983 schreef:Ik heb een nieuwe regeling getroffen omdat ik de regeling van 38 in de maand niet kan opbrengen omdat ik werkzoekende ben.
-
Los van het feit dat je moet betalen zijn de incassokosten inderdaad erg hoog ik zou even bij een juridisch loket langsgaan. Het max aan incassokosten is 15% ofzo
Beginnend vanaf 40€
-
De 48,40 is inclusief btw. De overige kosten zijn waarschijnlijk dagvaardingskosten en die zijn hoger dan 40 euro.Zonnebloempitje schreef:Los van het feit dat je moet betalen zijn de incassokosten inderdaad erg hoog ik zou even bij een juridisch loket langsgaan. Het max aan incassokosten is 15% ofzo