Wij hebben van Orange 20mbit verdinding met telefonie gehad.
Door finaciele problemen konden wij orange 1 maand niet betalen hiervoor wouden wij een regeling treffen maar dit deed orange niet.
Hierdoor werd ons internet abbonement afgesloten.
En kregen wij een brief dat het bedrag van +- 250€ moest betaald worden dit hebben wij de eerst volgende maand betaald, echter bleek dit niet het bedrag te zijn wat wij Orange verschuldigd waren het was echter -+200€
Het resterende geld heeft Orange keurig terug gestort
Een week na de betaling kregen we de de doos waar de livebox in terug gestuurd moest worden en dat het bedrag van 12,50€ via automatische incasso van mijn rekening werd afgehouden.
echter ontvang ik vandaag (18-11-06) 3 maanden later een brief van een incasso buro dat ik een bedrag 74.52€ moet betalen vanwege dat Orange die 12,50 niet kon afhouden.
Hier heb ik echter nooit een brief voor gehad.
De Klanten service van Orange zegt dat ze mij hier over 2 Emails gestuurd hebben (hoe wil ik mijn email nakijken als ik geen internet meer heb en ook niet meer klant ben van orange)
Is hier wat aan te doen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onterecht inschakelen incasso buro?
Re: Onterecht inschakelen incasso buro?
Het probleem ligt bij Orange.
Zoals je zelf al meldt is briefwisseling middels e-mail geen optie. Dit moet genoegzaam bekend zijn bij de provider. U staat als klant als zodanig niet meer geregistreerd.
Wat u moet doen is het volgende:
U schrijft een aangetekende brief naar Orange waar u de vordering bestrijdt. U geeft tevens aan dat Orange op de hoogte was van het feit dat u geen internetverbinding meer had.
Vervolgens deelt u Orange mede de incassoprocedure te stoppen.
Laat weten dat bij een onbevredigend antwoord u de zaak in handen geeft van uw advocaat, wie dit ook mag zijn.
Laat u niet intimideren door incassoburo's.
Zoals je zelf al meldt is briefwisseling middels e-mail geen optie. Dit moet genoegzaam bekend zijn bij de provider. U staat als klant als zodanig niet meer geregistreerd.
Wat u moet doen is het volgende:
U schrijft een aangetekende brief naar Orange waar u de vordering bestrijdt. U geeft tevens aan dat Orange op de hoogte was van het feit dat u geen internetverbinding meer had.
Vervolgens deelt u Orange mede de incassoprocedure te stoppen.
Laat weten dat bij een onbevredigend antwoord u de zaak in handen geeft van uw advocaat, wie dit ook mag zijn.
Laat u niet intimideren door incassoburo's.
Re: Onterecht inschakelen incasso buro?
Dank U voor uw reactie
Ik ga de brief meteen schrijven.
Ik ga de brief meteen schrijven.