stofzuigertje schreef:
Deze tekst uit eerste bericht..... dat betekend dat er misschien geen schuld is en/of verkocht zonder bewijs.
Nee dat betekend dat niet.
stofzuigertje schreef:
Dan hoef je niets te betalen en deurwaarders gaan er vanuit dat een zaak klopt.
Maar niets in brievenbus en rechtszaak geweest....
Het gaat niet om de stukken van na de rechtzaak om degene die ervoor zijn verstuurd. De deurwaarder zal moeten bewijzen dat deze zijn betekend op de juiste wijze en dit 15 jaar na dato.
stofzuigertje schreef:
Dan zou ik ook bellen en vragen waarvoor want zonder opgave waarvoor kun je ook niet nazoeken of er ooit iets besteld of betaald is...
Doet helemaal niet meer te zake wat er ooit is besteld en/of betaald, de rechtbank heeft uitspraak gedaan.
stofzuigertje schreef:
Daarom mijn advies, laat er maar een rechtszaak van komen want op de zitting deze stukken leveren is te laat.
De rechtszaak is al geweest, het enige wat je kunt doen is verzet aantekenen dat je nooit ben uitgenodigd voor deze zaak. Daarna wordt de zaak opnieuw beoordeeld, na zo lange periode is bewijsvoering echter erg lastig.
stofzuigertje schreef:De persoon die deze incasso kreeg moet vooraf kunnen beoordelen of deze betaald moet worden of niet.
Snap je zelf eigenlijk wel wat je hier schrijft?
stofzuigertje schreef:
En Juridisch Loket, dat is plaatselijk zeer sterk verschillend....
dus alle forum leden kunnen bij hun plaatselijke gelijk hebben, maar er zitten ook goede juristen tussen!
Absoluut, en de rest van het advies was juist. De opdrachtgever van de deurwaarder zag het schijnbaar niet zitten om door te gaan. Ik heb zelf z'n situatie meegemaakt, deels terechte vordering maar ik had nooit dagvaarding ontvangen. Uiteindelijk een schikking getroffen met de deurwaarder, nooit een advocaat nodig gehad hierbij.