LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] intrum justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
alpina77
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2009 12:38

intrum justitia

Ongelezen bericht door alpina77 »

Wat een walchelijke organisatie , worden wij lastig gevallen over een faktuur van 2006 die nota bene helemaal niet voor ons bestemd is, dit heb ik aan die arrogante medewerkers uitgelegd, maar de telefoonterreur en aanmaningen blijven maar doorgaan, , ik maak ze bij elk gesprek dan ook maar voor arrogante vis uit,
Kan justititie nu niets ondernemen tegen zulke zielige incasso bureautjes.
overigens de naam INTRUM JUSTITIA, daar moet je toch ook al van over je nek.

estevens
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 aug 2009 16:58
Locatie: Haarlem

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door estevens »

alpina77 schreef:Wat een walchelijke organisatie , worden wij lastig gevallen over een faktuur van 2006 die nota bene helemaal niet voor ons bestemd is, dit heb ik aan die arrogante medewerkers uitgelegd, maar de telefoonterreur en aanmaningen blijven maar doorgaan, , ik maak ze bij elk gesprek dan ook maar voor arrogante vis uit,
Kan justititie nu niets ondernemen tegen zulke zielige incasso bureautjes.
overigens de naam INTRUM JUSTITIA, daar moet je toch ook al van over je nek.

Heb ik ook last van gehad, en ze zijn niet eens een onderdeel van Justitie.

john65
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2009 16:59

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door john65 »

HELEMAAL MEE EENS. aanpakken die gasten

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Het zou inderdaad wel eens tijd worden dat ze worden aangepakt. Bureautjes als Intrum en Bos Incasso vallen mensen al tijden lastig met onzinnige vorderingen voor bedrijven die zelf de administratie niet op orde hebben of simpelweg mensen op willen lichten.

Het interesseert dit soort incassobureautjes echt niet of een vordering terecht is of onterecht en of je nu reageert of niet, een normale reactie hoef je nooit te verwachten.

Vaak komt het niet zover, maar mocht het uiteindelijk voor de kantonrechter komen dan blijkt er vaak van alles niet te kloppen aan de vordering en hun werkwijze en wordt hun vordering afgewezen en hebben ze je tijdenlang lastig mogen vallen en heb je je tijd lopen verspillen voor niets, want de rechter kent je hooguit een grijpstuiver toe voor het ongemak.

Het beste is dit soort gasten gewoon te negeren als de vordering onterecht is. Reageren heeft toch geen zin en vaak blijft het bij dreigen, meer niet.

Wanneer komt dat slome justitiële apparaat nu eens in beweging om dit soort idioten voor eens en voor altijd tot de orde te roepen????

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door Pavlova »

Gaat het overigens om brieven bestemd voor personen die helemaal niet meer op het adres wonen? Niet meer op reageren maar gewoon ongeopend retour afzender sturen. Uiteindelijk zal een incassobureau de zaak wel aan een deurwaarder uit handen geven. Die is gerechtigd te informeren bij de gemeente naar de verblijfsgegevens van de 'schuldenaar' in kwestie.
Lastiger is het als ze ook steeds blijven bellen. Dan kun je beter schriftelijk een klacht indienen. Bellen heeft meestal geen zin bij de medewerkers die aan de telefoon zitten.

davidwd
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 aug 2009 20:05

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door davidwd »

Incasso- deurwaarders reageren sinds kort ook op geplaatste reactie's waarvan ze vemoedden dat het over hun bedrijf gaat en zo proberen de schrijver monddood te maken.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door jlthkoch »

proberen de schrijver monddood te maken.
Moeten ze proberen!
Ik lust ze rauw die sukkels van Intrum Justitia en Bos.

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

davidwd schreef:Incasso- deurwaarders reageren sinds kort ook op geplaatste reactie's waarvan ze vemoedden dat het over hun bedrijf gaat en zo proberen de schrijver monddood te maken.
Ga anders even in ELK onderwerp de zelfde ongefundeerde onzin plaatsen.

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door Pavlova »

Incasso- deurwaarders reageren sinds kort ook op geplaatste reactie's waarvan ze vemoedden dat het over hun bedrijf gaat en zo proberen de schrijver monddood te maken.
Heb je een voorbeeld? Of heb je teveel reacties gehad die niet helemaal zijn wat je had verwacht of wat in je straatje past?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door Guardian72 »

david - da`s 'grappig' - hoe willen ze dat dan doen?

Dit is een open forum, en je mag veel plaatsen hier. Hoe zou zo`n cluppie dan iemand die ze belazerd hebben, het zwijgen op willen leggen?

tessa121
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 sep 2009 11:23

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door tessa121 »

hallo Pavlova,

Ook ik had een stukje geschreven op hotforum en kreeg een brief van de deurwaarder dat ik hier mee moest stoppen en anders zullen ze mij voor het gerecht gooien. Maar wat ik schreef was waar. Ik hou mijn mond danmaar want die gasten hebben macht. Dit is dus vrij Nederland. Toch heb ik het stukje ook hier ergens neegezet waar ik nu spijt van hebt. Vanacht kon ik er haast niet van slapen want wat als ze dit doen. Door de hele toestand slik ik al medicijnen en ja denk ik zelf soms aan zelfmoord.Ja ik heb een schuld en word door iedereen daardoor scheef aangekeken. Zelfs als je hier iets schrijft met de beste bedoeling krijg je wel weer een sneer van de een of ander. Wie heeft het recht om zo met je medemens om te gaan. Iemand die meer succes in het leven heeft gehad?
Kijk wat er allemaal gebeurd. Banken besodemieteren de boel en is de nederlandse staat de grootste wanbetaler.Ach hier word luchtig over gedaan maar als de kleine man iets heeft krijgt ie de **** over zich heen. Ja dit is een doelgroep. Ik schrijf u toch ook niet aan met opmerkingen die u kunnen raken?
Vriendelijke groet, Tessa

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Ook ik had een stukje geschreven op hotforum en kreeg een brief van de deurwaarder dat ik hier mee moest stoppen en anders zullen ze mij voor het gerecht gooien. Maar wat ik schreef was waar. Ik hou mijn mond danmaar want die gasten hebben macht.
Nou ja je moet het zelf weten maar als jij de waarheid op een forum schrijft dan kunnen ze je niets maken.
Macht hebben dit soort bureautjes toch al niet.
Het is wel tekenend dat ze dan niet even de moeite nemen om te reageren op zo'n bericht maar wel proberen het bericht te laten verwijderen. Komt op mij bijzonder achterbaks over.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Dat soort bureautjes? Intrum heeft een joekel van een kantoor in Den Haag. Jammergenoeg betaald van vorderingen waar ze met hun vieze tengels af hadden moeten blijven.

Het gaat hier om een Zweeds moederbedrijf met dochterondernemingen in meerdere Europese landen. Jammer genoeg hebben ze ook juristen in dienst, die argeloze burgers de stuipen op het lijf kunnen jagen. Dat die zich ervoor lenen om hiervoor te werken, is onbegrijpelijk, maar helaas ook realiteit.

Maar dat ze iemand als Tessa zelfs tot medicijngebruik, en zelfmoordgedachten hebben kunnen brengen, gaat toch wel heel erg ver. Maar een brief van een deurwaarder? Sommige incassobureaus doen zich voor als deurwaarder, maar zijn het niet.

Ik geloof je hoor Tessa, maar ondernemingen als deze, die klaarblijkelijk letterlijk over lijken willen gaan als ze dat uitkomt, moeten een halt worden toegeroepen.

davidwd
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 aug 2009 20:05

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door davidwd »

@Tessa121,Vreselijk om te moeten lezen wat overkomt maar vooral hoe jij hier mee omgaat. Jij bent echt niet de enigste die dit overkomt. Sommige incassobedrijven gaan heel ver. Trek je niets aan van die dreigbrieven. Zolang jij de waarheid schrijft is er niets aan de hand en kunnen ze jou echt niets maken.
Ook moet je niets aantrekken van sommige mensen die hier soms domme reacties plaatsten en denken dat je met de juiste status de ander kan kleineren.
JLTHKOCH en BODEJOSM43 hebben jou ook aanmoedigend geschreven. Kop op en denk aan je gezondheid die niet te koop is.

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door Pavlova »

Beste Tessa,

Het is absoluut niet mijn intentie iemand te kleineren, dat ten eerste. Als het toch is overgekomen, dan is dat niet zo bedoeld en bied ik mijn excuses aan. Waarom ik zo reageer op davidwd? Ik kreeg het gevoel dat hij niet zo blij ermee was dat er inhoudelijk werd gereageerd en vond de reacties die hij plaatste af en toe te vaag en (schijnbaar) ongefundeerd. Vandaar mijn reactie.

De brief die je hebt ontvangen: is deze van een gerechtdeurwaarder afkomstig of van een incassobureau? En hoe is men erachter gekomen dat jij de plaatser bent van tekst op een forum? En waarvan werd je eigenlijk beschuldigd in die brief, laster? Ik zou me niet laten intimideren door die brief, als deze echt van een gerechtsdeurwaarderskantoor komt zou ik er werk van maken en naar de kamer voor Gerechtdeurwaarders stappen. Is het een incassobedrijf dan kun je bij de NVIO een klacht indienen. Ik weet niet wat de aard is van het door je geplaatste stuk (staat het nog op internet en wil je hiervan een linkje geven?).

En ja, ik zit ook in de 'deurwaarderswereld' maar ik kan wat dat betreft iedereen recht in de ogen kijken aangezien integriteit bij mij voorop staat, zoals het hoort.

cheese2
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 feb 2009 17:34

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door cheese2 »

heb je deze week kassa gezien (ja de concurrent van radar) daar was intrum justitia degene die zei dat de overheid te laat betaalde volgens hun onderzoek!!!
wat ik niet kan begrijpen is dat zn bedrijf nog serieus wordt genomen terwijl ze zelf de boel belazeren???????????

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: intrum justitia

Ongelezen bericht door jlthkoch »

cheese2 schreef:heb je deze week kassa gezien (ja de concurrent van radar) daar was intrum justitia degene die zei dat de overheid te laat betaalde volgens hun onderzoek!!!
wat ik niet kan begrijpen is dat zn bedrijf nog serieus wordt genomen terwijl ze zelf de boel belazeren???????????
Nou ja, serieus genomen........ door wie?
Intrum Justitia stelt (net zoals Bos Incasso) geen eisen aan de opdrachtgevers, de vordering hoeft niet terecht te zijn of onderbouwd te worden, men probeert gewoon te incasseren en veel mensen betalen omdat ze bang zijn.
Daardoor zijn ze groot geworden, blijkbaar is de markt voor "onterechte vorderingen" namens bedrijven die zelf de zaken niet op orde hebben (o.a. Ziggo) of de boel proberen te belazeren (o.a. Socks) erg groot....
Als je niet betaald en men reageert, stuurt men meestal geen reactie terug. (Men beweert glashard dat ze "geen enkele reactie hebben ontvangen")
Vaak hoor je er niets meer van als de vordering inderdaad onterecht is, meestal zet men het niet door en zet men het wel door dan gaan ze meestal af voor de rechter omdat het van geen kant klopt wat ze doen of men haakt op het laatste moment af. (De rechter kent de reputatie van Intrum inmiddels ook wel...)
Mocht blijken dat een vordering onterecht is (dat zullen ze doorgaans nooit toegeven, maar soms is het gewoon overduidelijk...) dan sluiten ze gewoon het dossier en ontvang je daarvan geen bericht, laat staan excuses. (want dat levert geen geld op)
Het is toch te gek om los te lopen dat dit soort bedrijven niet eens goed worden aangepakt, want het is toch eigenlijk belachelijk dat veel mensen maar (ten onrechte) betalen omdat ze bang zijn of om maar "van het gezeur af te zijn"?

Gesloten