LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LAVG gerechtsdeurwaarders

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Jeem
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2010 15:38

LAVG gerechtsdeurwaarders

Ongelezen bericht door Jeem »

Hallo,

Ik heb een vraag.

Het zit zo:

Mijn ex heeft 5 jaar geleden bij een auto bedrijf in den haag een auto gekocht.
Hij heeft getekend daarvoor ik niet ( moest alleen een kopie van mijn id laten maken ) Wij zijn kort daarna uit elkaar gegaan ( we waren niet getrouwd niks op papier of zo ) Nu kreeg ik 2 jaar terug van LAVG een brief omtrent de auto die was niet betaald ging om een bedrag van meer als 5000,- Die moest ik betalen want mijn ex betaalde niet. En deed ik dit niet moest ik voor de rechter verschijnen dus ik was hier best van geschrokken en ben gaan betalen 500 euro per maand. Ik moet nu nog 700 euro betalen maar er ging in ene een lampje branden zolang ik nergens voor getekend heb hoef ik dat bedrag toch niet te betalen en moet hij dat doen? Ik heb nu dus die 700 euro ook nog niet betaald om dit ik dit eerst wil uitzoeken.

Wat ik mij nu dus ook afvraaf ( dit heb ik gehoord van iemand weet niet of dit zo is ) Als ik het volledige bedrag betaald heb van die auto ik dus ook recht heb op die auto? Is dit juist.

En wat als de auto er niet meer is gestolen oid? ( dit is namelijk het geval ) En het verzekerings geld heeft mijn ex blijkbaar gewoon "opgemaakt"

Hoe kan ik er voor zorgen dat hij die auto betaald en niet ik?
Nogmaals heb nog nooit in die auto gezeten en ook nergens voor getekend

Groet,

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: LAVG gerechtsdeurwaarders

Ongelezen bericht door crazyme »

Niet handig om te gaan betalen, dat maakt jouw positie veel zwakker.

Wanneer je nu al bijna 5000,- hebt betaald dan zou ik die 700 ook maar betalen en vervolgens die 5000,- gaan incasseren bij uw ex-vriend. Ik ben bang dat u erg weinig kans heeft aangezien de deurwaarder daar ook niets kan halen.

Recht op de auto heeft u niet, deze staat niet op uw naam en zodra deze boven water komt gaat deze naar de verzekeringsmij.

Mjanzn
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 dec 2009 01:01

Re: LAVG gerechtsdeurwaarders

Ongelezen bericht door Mjanzn »

€5000,- gaan incasseren bij uw ex?

Lijkt me de omgekeerde wereld, de deurwaarder heeft u onder bedreiging geld afhandig gemaakt. Dus geld terugvorderen van de deurwaarder en anders zelf naar de rechter (en een klacht naar KBvG).

Ga eens langs bij een buro voor rechthulp, daarna kan je altijd nog een 'echte' advocaat inschakelen

LAVG heeft er een handje van de regels te vergeten (,zeker als het om teveel of onverschuldigde betalingen gaat).

sasha11
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jul 2010 11:39

Re: LAVG gerechtsdeurwaarders

Ongelezen bericht door sasha11 »

Mjanzn schreef: LAVG heeft er een handje van de regels te vergeten (,zeker als het om teveel of onverschuldigde betalingen gaat).
Klopt als een bus. LAVG, nou breek me de bek niet open. Kom er maar niet mee aanvaring, dat is het beste. Zelf als het onterecht is.

sasha11
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jul 2010 11:39

Re: LAVG gerechtsdeurwaarders

Ongelezen bericht door sasha11 »

Jeem schreef: Hoe kan ik er voor zorgen dat hij die auto betaald en niet ik?
Nogmaals heb nog nooit in die auto gezeten en ook nergens voor getekend
Groet,
Je hebt niet getekend, dus ben je ook niet verantwoordelijk. geen handtekening = geen bewijs. Het zou anders zijn als je getrouwd was. Dan ben je wel aansprakelijk ook als je ex-man/vrouw getekend zou hebben.

scratchy
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2010 12:03

Re: LAVG gerechtsdeurwaarders

Ongelezen bericht door scratchy »

sasha11 schreef:
Mjanzn schreef: LAVG heeft er een handje van de regels te vergeten (,zeker als het om teveel of onverschuldigde betalingen gaat).
Klopt als een bus. LAVG, nou breek me de bek niet open. Kom er maar niet mee aanvaring, dat is het beste. Zelf als het onterecht is.
LAVG is een grote boevenbende. Ze kwamen bij mij binnen voor een rekening en die gast die langskwam hoorde mijn verhaal aan, schreef een telefoonnummer op en vertelde me: "die man moet je even bellen, die heeft wel werk voor je. Iets met computers of zo maar dan verdien je zo 4 ruggen in de maand. Is een goede bekende van me, stuur ik wel vaker mensen heen. XXXXXXXX heet ie."

Een simpele Googleactie vertelde me meteen dat t gaat om een soort van pyramidespel-achtig vehicel. Op die manier krijgen ze een nog grotere greep op je want je gaat nog verder de schulden in natuurlijk. Stinkt echt naar de misdaad die tent.

Ik hoop dat er een keer actie wordt ondernomen tegen dit bedrijf.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: LAVG gerechtsdeurwaarders

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Schrijf gewoon een bezwaarbrief aan dat incassobureau en laat ze de hik krijgen.

Gesloten