LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff blijft bij de verkeerde aankloppen

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
mas27
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 dec 2012 20:43

Lindorff blijft bij de verkeerde aankloppen

Ongelezen bericht door mas27 »

Goedenavond allen die dit lezen,

Voor een jaar geleden kreeg ik ineens brieven binnen (op het adres van mijn ouders nota bene waar ik al geruime tijd niet meer verblijf) van Lindorff aangaande een Telefoonabonnement van Telfort, waar ik nooit gebruik van heb gemaakt. Al snel bleek dat er sprake was van een vergissing, ze moesten een vrouw hebben met dezelfde voorletter,achternaam en geboorte datum als het mijne. Na de eerste keer contact wilde Lindorff dat ik zou aantonen dat het om een ander persoon ging. Dit heb ik gedaan door een kopie van mijn id kaart naar hen te sturen. Na wat aandringen van mijn kant wilde ik weten om welke persoon het dan wel ging en Lindorff heeft mij ook een kopie gestuurd van de id kaart van de dame waar het om gaat (volgens mij mag dit niet eens maar dat even ter zijde) Om het verhaal wat korter te houden; Lindorff is er van op de hoogte dat de zaak ten onrecht bij mij terecht is gekomen, zij hebben ook toegegeven dat ze zijn gaan zoeken naar de dame omdat haar adres niet bekend was (alleen haar laatst bekende woonplaats ook die kwam niet overeen met de mijne) en zodoende bij mij terecht kwamen.
Nu heb ik aangetoond dat ze de verkeerde persoon hebben en toch blijven ze bij mij komen. (in dit geval dus bij mijn ouders, wat ik nog veel meer storend vind want ze blijven bellen)
Eind Oktober heb ik lindorff wederom een email gestuurd, nadat zij weer hadden gebeld dat ik mijn betalingsafpraken niet na zou zijn gekomen, dat ik stappen ga ondernemen als zij bij mij aan blijven kloppen, en dat ik een bevestiging van ze wil zoals eerder beloofd, dat de zaak op mijn naam weggehaald word en ik van hen wil horen of zij mij hierom hebben gecodeerd bij het BKR en zo ja, dat ik van hen verwacht dat ze dit zelf weer afmelden.
Tot op heden heb ik geen bericht terug ontvangen.

Mijn vraag is nu, wat zijn de volgende stappen die ik kan ondernemen en hoe zorg ik ervoor dat Lindorff mij niet codeerd bij het BKR en als dat wel gebeurd is, hoe ik het voor elkaar krijg dit weg te halen.
Dit alles speelt al sinds Juni 2011 en ik heb inmiddels zelf al de nodige telefoonkosten gehad aan dit grapje!
Alvast bedankt voor het meedenken

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Lindorff blijft bij de verkeerde aankloppen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dit heb ik gedaan door een kopie van mijn id kaart naar hen te sturen.
Nooit meer doen: je kan zo het slachtoffer van identiteitsfraude. Helaas kunnen of willen veel mensen niet begrijpen hoe ongelooflijk ernstig het is als je daar slachtoffer van wordt.

Het heeft je ook niet geholpen: Lindorff gaat door met jou te terroriseren. Verder overtreedt Lindorff ongetwijfeld de wet door een kopie identiteitsbewijs van een vreemde (hoe zijn ze daar aan gekomen?) aan derden te verstrekken.

mas27
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 dec 2012 20:43

Re: Lindorff blijft bij de verkeerde aankloppen

Ongelezen bericht door mas27 »

Een kopie van de ID kaart van de dame waar het om gaat heeft Lindorff gekregen doordat de zaak bij hen terecht is gekomen via Telfort, de dame had een telefooncontract afgesloten en dan moet je een kopie van je id kaart geven.
En wat mij betreft, had ik een andere keuze om aan te tonen dat ik die persoon niet ben? Ik had gedacht als ik een kopie van mijn ID kaart liet zien ze zouden snappen dat ik die persoon niet ben. Ik bedoel hoe moeilijk kan het zien, je ziet een compleet andere voornaam, andere foto en ander BSN nummer.
Maar helaas....en heb er inderdaad nooit aan gedacht dat dit niet slim is....maar dan alsnog, wat nu?

alfatrion
Berichten: 21921
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Lindorff blijft bij de verkeerde aankloppen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kunt naar de politie en aangifte doen van belaging. Breng dan wel duidelijk over het voetlicht dat Lindorff weet dat ze de verkeerde hebben te pakken.
Je kunt Lindorff kenbaar maken geen contact meer te willen met uitzondering van het uitbrengen van een dagvaarding.
Je kunt zelf naar de rechter om ze tot staken te dwingend en BKR op te laten heffen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Lindorff blijft bij de verkeerde aankloppen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En wat mij betreft, had ik een andere keuze om aan te tonen dat ik die persoon niet ben?
Je aanname dat jij iets moet aantonen, is verkeerd. Het is volledig het probleem van Lindorff dat zij een naamgenoot van jou niet kunnen vinden. Jij hoeft helemaal niets. Maar Lindorff maakt handig misbruik van het feit dat veel mensen zich geïntimideerd voelen door incassobureaus. Daarom heb je waarschijnlijk je ID afgegeven.

Zie verder het draadje over Lindorff op dit forum.

http://www.google.com/search?q=lindorff ... lr=lang_nl

mas27
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 dec 2012 20:43

Re: Lindorff blijft bij de verkeerde aankloppen

Ongelezen bericht door mas27 »

Je hebt hartstikke gelijk. Ik zal de rollen weer even terug gaan draaien. Misschien helpt een brief van een advocaat. Denk dat ze zich wel even achter de oren zullen krabben als ik vermeld dat zij mij de kopie id kaart van de dame verstrekt hebben waarnaar ze op zoek zijn. Maar als ik zo eens rondkijk op Google denk ik niet dat Lindorff snel onder de indruk is. Ze lijken me nogal hardnekkig

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Lindorff blijft bij de verkeerde aankloppen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik zou zowiezo aangifte doen / melding doen van het zomaar verstrekken van een kopie van andermans ID . De 'privacywaakhond' (CBP) kan hiermee Lindorff aanpakken (en Telfort ook, aangezien zij de kopie aan een derde partij hebben doorgezonden).

Verder geen actie meer ondernemen - tenzij men doorgaat - dan aangifte belaging/stalking doen.

(bewaar verder wel alles - kan best zijn dat men een jaartje stil blijft, om daarna vrolijk opnieuw te beginnen)

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Lindorff blijft bij de verkeerde aankloppen

Ongelezen bericht door ArneLH »

Als het gaat om inning van schulden zal dit al snel gerechtvaardigd zijn in de zin van art. 8 Wbp:
artikel 8 Wet bescherming persoonsgegevens schreef:Persoonsgegevens mogen slechts worden verwerkt indien:
(...)
b. de gegevensverwerking noodzakelijk is voor de uitvoering van een overeenkomst waarbij de betrokkene partij is, of voor het nemen van precontractuele maatregelen naar aanleiding van een verzoek van de betrokkene en die noodzakelijk zijn voor het sluiten van een overeenkomst;
(...)
f. de gegevensverwerking noodzakelijk is voor de behartiging van het gerechtvaardigde belang van de verantwoordelijke of van een derde aan wie de gegevens worden verstrekt, tenzij het belang of de fundamentele rechten en vrijheden van de betrokkene, in het bijzonder het recht op bescherming van de persoonlijke levenssfeer, prevaleert.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Lindorff blijft bij de verkeerde aankloppen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Dan blijft dus over dat Lindorff aan een niet ter zake doende partij (TS) een kopie van een ID doet toekomen.. dat lijkt me toch niet toegestaan...

Lindorff
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 jun 2008 16:46

Re: Lindorff blijft bij de verkeerde aankloppen

Ongelezen bericht door Lindorff »

Goedendag Mas27,

U heeft een bericht geplaatst op dit forum.

Graag zou ik hierover met u in contact komen om te kijken of we deze kwestie kunnen oplossen. Ik vraag u daarom vriendelijk om contact met mij op te nemen via [email protected] zodat ik uw klacht inhoudelijk kan behandelen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd en zie uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Mevr. M. Bosch
Lindorff B.V.

[email protected]

alfatrion
Berichten: 21921
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Lindorff blijft bij de verkeerde aankloppen

Ongelezen bericht door alfatrion »

ArneLH schreef:Als het gaat om inning van schulden zal dit al snel gerechtvaardigd zijn in de zin van art. 8 Wbp.
Als het gaat om een kopie van de identiteitskaart dan gaat dat niet op. Hierbij overtreed men art. 16 Wbp en verwerkt men meer dan de noodzakelijke persoonsgegevens.

boelie
Berichten: 62
Lid geworden op: 05 feb 2006 21:04

Re: Lindorff blijft bij de verkeerde aankloppen

Ongelezen bericht door boelie »

Daarnaast kan Lindorff geen BKR registratie maken, dat kan alleen het bedrijf waar je eventueel een contract of lening mee afgesloten hebt. Dat bedrijf moet dan ook gecontracteerd met het BKR zijn.
zie:
http://bkr.nl/Consumenten/Wat-doet-BKR/

mas27
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 dec 2012 20:43

Re: Lindorff blijft bij de verkeerde aankloppen

Ongelezen bericht door mas27 »

10 dagen verder en nog altijd geen reactie van Lindorff. Heb er een advocaat op gezet en ben benaderd door consumenten programma's om mijn verhaal op televisie te doen. Denk dat dat het enige is wat mij nog rest

hebikweer2013
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 jan 2013 12:56

Re: Lindorff blijft bij de verkeerde aankloppen

Ongelezen bericht door hebikweer2013 »

Mag een incassobureau bij aanname een verkeerde persoon te hebben bereikt vertellen waar de persoon die ze zoeken schulden heeft?
Ik werd regelmatig gebeld door een incassobureau (naam kwijt) die iemand zochten maar een verkeerd telefoonnummer hadden.
En ik werd dan ook 5-9x gebeld op een dag.

Uiteindelijk kreeg ik iemand aan de lijn die zei ik zal uw nummer wissen uit het systeem.
U word niet meer gebeld maar u werd zovaak gebeld omdat de persoon in kwestie heel veel schulden heeft bij veel bedrijven.
En op een lacherige toon begon hij de lijst af te werken.
Ik vond dit verre van professioneel gedrag.
En heb ook meerdere malen aangegeven dat ik dit niet wil weten.
Zijn mijn zaken niet.

Hier bleek dan weer geen enkel begrip voor :?
Had ik hier een klacht voor moeten indienen?
Of heb ik juist gehandeld door gewoon de telefoon er op te gooien?

Postloper
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 dec 2012 22:32

Re: Lindorff blijft bij de verkeerde aankloppen

Ongelezen bericht door Postloper »

Ik denk dat het inderdaad een heleboel zegt over de professionaliteit van dit buro.
Het geeft mijns inziens ook aan hoe er door medewerkers van dit bedrijf naar hun
" klanten " gekeken wordt.

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Lindorff blijft bij de verkeerde aankloppen

Ongelezen bericht door trail46 »

mas27 schreef:10 dagen verder en nog altijd geen reactie van Lindorff. Heb er een advocaat op gezet en ben benaderd door consumenten programma's om mijn verhaal op televisie te doen. Denk dat dat het enige is wat mij nog rest
Is er nog wat uitgekomen gezien de vele vragen en klachten hieronder?

https://www.google.com/search?q=lindorf ... lr=lang_nl

annwie
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jan 2013 12:39

Re: Lindorff blijft bij de verkeerde aankloppen

Ongelezen bericht door annwie »

hoi hoi ook ik heb bijna het zelfde met lindorff dit gaat om telefoonabonnement van vodafone die ik zou hebbe afgesloten dit heb ik nooit gedaan heb inmiddels al aangifte gedaan tegen me ex die dit zou hebben gedaan maar nog steeds blijven ze me lastig vallen en volgens hun kwam de hantekening overeen met het contract wat zij hadden nu heb ik gevraagd mij dat contract te sturen maar tot op heden niks van hun ontvangen en het gekke is toen ik er eerder na vroeg zodat ik het mee kon nemen na politie om aangifte te doen kon dat niet beetje vreemd maar nu willen ze toch geld zien en ik vertik te betalen ik heb dat nooit afgesloten en heb ook niks ondertekend van vodaphone zij hebben ook het aangifte bewijs van mij binnen en nog is volgens hun gebleken dat ik gewoon betalen moet echt niet . en heb hun al tig keer uitgelegd wat er wel gebeurd is maar goed dan leven ze met je mee enz. heb vab de week weer gebeld omdat er iemand langs komt om te bemiddelen ofwel te dwingen om schuld te bekennen en toch te betalen en dit gebeurd dan ook nog bij mijn ouders echt raar ik woon daar al lang niet meer .dat vind ik wel het ergste conclusie ik moet betalen nu had ik voorgesteld een deel te betalen toe werd er bij hun gezegd dan beken je schuld laat het lekker voor de rechter komen en laat die dan uitspraak doen als uw daar stellig van overtuigd bent uw dat niet heeft afgesloten goeiemiddag verder kunnen we niks voor uw doen mijn vraag is nu wat kan ik nu nog meer doen om te bewijzen ik het niet ben ?

mas27
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 dec 2012 20:43

Re: Lindorff blijft bij de verkeerde aankloppen

Ongelezen bericht door mas27 »

een late reactie van mijn kant, maar ik heb schriftelijk bevestigd gekregen van Lindorff (na een laatste brief van mijn kant waarin ik beschreef dat ik verdere stappen zou gaan ondernemen, zoals meedoen aan een consumentenprogramma op tv en aangifte) dat de kopie van mijn id kaart vernietigd is, dat er geen sprake is van een BKR registratie, en dat mijn gegevens uit de vordering zijn verwijderd.
Je moet er wat tijd en telefoonkosten voor over hebben om aan te tonen dat je (overduidelijk) niet de persoon bent die zij zoeken...

Antoinnette1960
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 okt 2013 11:38

Re: Lindorff blijft bij de verkeerde aankloppen

Ongelezen bericht door Antoinnette1960 »

Hallo,
Ik heb een vraag.
Gisteren heb ik een herincasso gekregen via Linddorf uit 2007.
Het betreft een schuld van een rekeningnummer van de ABN -AMRO.
Deze is na mijn weten geheel voldaan ook in 2007.
Dus ik heb de desbetreffende bank gebelt maar die kunnen mijn gegevens niet vinden.
Met mijn naam geboortedatum en toenmalige adres is niks te vinden.
De ABN -AMRO heeft mij gezegd dat ik het rek.nr moet zien te achterhalen dan kunnen ze me misschien verder helpen. Wat kan ik nu het beste doen. De deurwaarder van Linddorf heeft wel gezegd dat ze meedogenloos zijn als ik niets doe en ze willen me ook wel een betalingsregeling voorstellen. Wat is verstandig

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Lindorff blijft bij de verkeerde aankloppen

Ongelezen bericht door Jolijn »

Antoinnette1960 schreef:Hallo,
Ik heb een vraag.
Gisteren heb ik een herincasso gekregen via Linddorf uit 2007.
Het betreft een schuld van een rekeningnummer van de ABN -AMRO.
Deze is na mijn weten geheel voldaan ook in 2007.
Dus ik heb de desbetreffende bank gebelt maar die kunnen mijn gegevens niet vinden.
Met mijn naam geboortedatum en toenmalige adres is niks te vinden.
De ABN -AMRO heeft mij gezegd dat ik het rek.nr moet zien te achterhalen dan kunnen ze me misschien verder helpen. Wat kan ik nu het beste doen. De deurwaarder van Linddorf heeft wel gezegd dat ze meedogenloos zijn als ik niets doe en ze willen me ook wel een betalingsregeling voorstellen. Wat is verstandig
Hoe bedoel je? Welk rekeningnummer? Dat staat toch in de incassobrief? Daar staan toch alle gegevens in?

Gesloten