LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
LoNijhuis
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2016 15:58

Lindorff

Ongelezen bericht door LoNijhuis »

Enkele jaren geleden ontvingen wij een overzicht van een schuld bij T-mobile van Lindorff BV.
Omdat het verhaal aannemelijk klonk zijn we met Lindorff een afspraak aangegaan om de verschuldigde kosten te betalen (hoe naief!).
Afgelopen oktober 2015 was de laatste termijn. Echter ontvingen wij in augustus 2015 reeds een schrijven waarin wij geconfronteerd werden met extra rentekosten inclusief het verzoekje om die dus nog even te voldoen. Ons inziens is dit nooit onderdeel van de afspraak geweest, die we zwart op wit hebben gekregen destijds. Wat mij betreft dus een gekke actie waarop ik contact op heb genomen met Lindorff.
Het callcenter heeft me meerdere keren te woord gestaan waarbij beloftes zijn uitgesproken om de zaak te onderzoeken. Tot op de dag van vandaag is dit nog steeds niet gedaan. Inmiddels hebben we een heel dossier van onbeantwoorde emails waarin we aangeven dat we graag een onderbouwing van deze onverwachte kosten willen hebben. We zijn meerdere keren gebeld waarin ons op zeer dreigende toon duidelijk werd gemaakt dat we moesten betalen, anders zou er een invordering plaats vinden.
In de communicatie met Lindorff hebben we continu aangegeven dat we best mee willen werken, als men maar kan aantonen dat deze kosten onderdeel van onze afspraak zijn. Uiteraard 0 reactie.
Inmiddels hebben wij een advocaat gesproken die het een en ander voor ons uit heeft gezocht en ons in het gelijk stelde. Lindorff moet aantonen dat zij recht hebben op deze kosten en dat deze onderdeel waren van de originele afspraak.
U raadt het al, nog altijd 0 reactie. Maar wel een dreiging tot dagvaarding rijker.
Klachten zijn al ingediend bij de bekende kanalen, bellen helpt niet, op emails (en dat zijn er wat!) wordt niet gereageerd, helemaal niets. Behalve dan iedere week of 2 een nieuwe acceptgiro met het verzoek de termijn te betalen en zo nu en dan een dreiging tot invordering of dagvaarding.
Ik ben het meer dan zat! We hebben ons aan onze verplicht gehouden, hebben deze volgens onze afspraak afbetaald en willen het boek graag sluiten, Lindorff maakt dat alleen onmogelijk door continu door te gaan met dreigementen.
Help, heeft iemand een idee wat we nog meer zouden kunnen doen?

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door sacredfour »

Geen energie meer insteken en de volgende keer eerst de incassobrief sturen voordat je gaat betalen!
http://www.schulden-vrij.info/index.php ... 789.0.html

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door puma73 »

Je kunt gewoon een brief schrijven aan het incassobureau i.p.v. die brief die gepresenteerd wordt hierboven.deze brief is helemaal niet van toepassing.

In die brief verzoekt u gewoon om te bewijzen dat de vordering niet verjaard is (stuitingsbrief) en dat het incassobureau gerechtigd is de vordering te innen.

16again
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door 16again »

m.i. zijn beide bovenstaande adviezen hier misplaatst.
TS heeft betalingsregeling afgesproken, zegt zich daar aan te houden , en achteraf komt Lindorff met extra kosten op de proppen.

Vraag simpelweg overzicht op van alle betalingen, en nog openstaande posten.
Geef aan dat indien deze gegevens worden achtergehouden tot in de rechtszaal, dit zeer waarschijnlijk zal worden opgevat als rauwelijks dagvaarden, en alle bijkomende kosten blijven dan voor Lindorff

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door crazyme »

Om welk bedrag gaat het ?

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door sacredfour »

Lindorff gaat niet dagvaarden! TS heeft gegevens opgevraagd die niet verstrekt zijn. Einde verhaal! Het is zonde om hier nog meer tijd aan te besteden.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door puma73 »

16again schreef:m.i. zijn beide bovenstaande adviezen hier misplaatst.
TS heeft betalingsregeling afgesproken, zegt zich daar aan te houden , en achteraf komt Lindorff met extra kosten op de proppen.

Vraag simpelweg overzicht op van alle betalingen, en nog openstaande posten.
Geef aan dat indien deze gegevens worden achtergehouden tot in de rechtszaal, dit zeer waarschijnlijk zal worden opgevat als rauwelijks dagvaarden, en alle bijkomende kosten blijven dan voor Lindorff
Als blijkt dat de vordering niet bestaat, maar een spooknota is, dan zijn de betalingen onverschuldigd betaald en kan TS die betalingen terug vorderen. Daar is geen ingewikkelde brief voor nodig. En dat kan TS doen door de gegevens van de vordering en de eventuele stuitingsbrieven op te vragen.

Moneyman
Berichten: 30291
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sorry, maar... Doorlopende rente op een vordering tijdens een betalingsregeling is toch de normaalste zaak van de wereld? Hetzij wettelijke rente, hetzij contractuele rente: je bent dat gewoon verschuldigd, ook als dat niet expliciet gezegd is. Uiteraard kan je wel om een specificatie vragen en moet die gewoon verstrekt worden.

Lindorff
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 jun 2008 16:46

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door Lindorff »

Goedendag LoNijhuis,

Onlangs heeft u een klacht geplaatst op het forum van Tros Radar.

Graag willen wij uw klacht in behandeling nemen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om een e-mailbericht te sturen naar [email protected]? Zodra uw melding is ontvangen, zullen wij uw klacht inhoudelijk behandelen.

Alvast hartelijk dank.

Met vriendelijke groet,

Mevr. M. Bosch
Reputatiemanagement Lindorff

[email protected]

16again
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:Sorry, maar... Doorlopende rente op een vordering tijdens een betalingsregeling is toch de normaalste zaak van de wereld?
Tuurlijk.
Maar hoort rente niet gewoon inbegrepen te zijn in de betalingsregeling? En indien dat niet het geval is, hoort rentepost niet vooraf duidelijk gecommuniceerd te worden?

Moneyman
Berichten: 30291
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door Moneyman »

Vrijwel altijd staat er in de specificaties "rente tot heden €.....", en "rente nadien p.m.".

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door sacredfour »

Is er een overeenkomst (vaststellingsovereenkomst?)gemaakt (op papier hoop ik!) over de afbetaling van de schuld dan is deze bepalend of er naast de hoofdsom ook nog rente betaald moet worden. Het doet er dan niet toe wat er in vorige specificaties stond.

Moneyman
Berichten: 30291
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat gebeurt zelden. Normaal gesproken wordt puur de betalingsregeling bevestigd.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door sacredfour »

Nee, dat klopt moneyman, ik ben nog geen incassobureau tegengekomen die hier de fout ingegaan is.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Op het Klachtenkompas van de Consumentenbond staan ook zeer veel klachten over Lindorff. De afhandeling wordt beoordeeld met rapportcijfer 3,3

http://www.klachtenkompas.nl/lindorff

deva7
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 feb 2016 20:42

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door deva7 »

ik snap niet hoezo de incassoburo´s zo veel macht hebben ! Ik heb bijna hetzelfde meegemaakt met Lindorff en [naam verwijderd]. Ik heb een telefoon-abonnement-schuld uit 2005 bij KPN gehad. Deze was € 2200
met kosten erbij van het vonnis € 2601. Ik heb deze bedrag met een betalingsregeling afbetaald en KPN heeft al geen dossier meer van de zaak, weet dus helemaal niets meer over de schuld. Inmiddels waren er 3 incassoburos ingeschakeld, eerst Transfair, dan is de schuld afgekocht door Lindorff en dan zogenaamd weer afgekocht van [naam verwijderd]. [naam verwijderd] maakt van het bedrag € 3315 en rekent dus nog € 713 extra. Het is al 2x proceskosten van €400 erbij gekomen en ik vind het echt schandalig hoeveel [naam verwijderd] zich hier op pakt.De schuld is inmiddels afbetaald,maar [naam verwijderd] laat niet los en eist dat ik het bedrag van € 713 ook nog betaal. Ik heb de Raad van toezicht gerechtsdeurwaarder ingeschakeld en over de zaak geïnformeerd. Daarop heeft [naam verwijderd] een waarschuwing gekregen en heeft heeft de beslaglegging van mijn loon ingetrokken, maar verder moet ik alsnog afbetalen. Ik heb meerdere keren kwijtschelding gevraagd aan mijn schuldeiser ( Lindorff ) maar [naam verwijderd] zegt, dat de schuldeiser niet akkoord gaat met kwijtschelding. Terwijl Lindorff en [naam verwijderd] gewoon een zijn en de ware schuldeiser al niets meer weet van de schuld en in een brief aan mij medegedeeld heeft ,dat ze absoluut niets meer kunnen vinden van mijn zaak en het graag willen kwijtschelden ,maar aangezien ze geen enkel dossier meer hebben dat voor hun niet mogelijk is.Nu vraag ik me af, of een vonnis te herzien is en dat ik dan eventueel kans maak geen verdere kosten meer hoeven te betalen. Wie kan mij advies geven ? Kosten om een procedure te starten heb ik niet.
Laatst gewijzigd door Radar op 12 feb 2016 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: naam verwijderd

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door sacredfour »

Vonnis herzien zal geen optie zijn. Je zal de kans hebben gehad bezwaar aan te tekenen tegen de uitspraak. De kans om in beroep te gaan is dus al lang verlopen.
Wel zijn alle eisende partijen verplicht de cessie met executoriale titel officieel te betekenen door de deurwaarder d.m.v. een exploot. Is er nu nog een partij die claimt dat er nog een schuld openstaat, doe het verzoek voor de akte van cessie.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door puma73 »

TS zegt dat zij de schuld heeft afbetaald met een betalingsregeling. Dus er kan dan helemaal geen schuld zijn.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door GJvdZ »

puma73 schreef:TS zegt dat zij de schuld heeft afbetaald met een betalingsregeling. Dus er kan dan helemaal geen schuld zijn.
Maar wij horen het verhaal maar van 1 kant.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Lindorff

Ongelezen bericht door puma73 »

GJvdZ schreef:
puma73 schreef:TS zegt dat zij de schuld heeft afbetaald met een betalingsregeling. Dus er kan dan helemaal geen schuld zijn.
Maar wij horen het verhaal maar van 1 kant.
Dat is meestal zo. Navraag bij de deurwaarder die destijds de zaak heeft afgehandeld kan de oplossing zijn.

Gesloten