LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Met schulden emigreren

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
selelenatje
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 nov 2012 15:50

Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door selelenatje »

Hallo,

Even kort samengevat. Ik heb een flinke lading schulden door ex, nu al heel lang bezig met schuldsanering, schuldhulp verlening.. hypotheeknet.. het wilt allemaal maar niet lopen.. dan zijn ze spulen kwijt, dan moet alles opnieuw, dan hoor je niks. Ik ben nu al bijna 2(!) jaar bezig met alleen intakes afspraken en aanvragen, maar er loopt nog helemaal niets..

Ik weet dat het niet goed is, maar stel dat ik in belgie of Duitsland oid ga wonen? Wat gebeurt er dan met de schulden?

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Die blijven u achtervolgen.
Zodra u zich ergens inschrijft in de Duitse GBA, bent u weer te vinden.
Vluchten voor schulden kan niet en is ook nog eens behoorlijk asociaal.

selelenatje
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 nov 2012 15:50

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door selelenatje »

VioletPrue schreef:Die blijven u achtervolgen.
Zodra u zich ergens inschrijft in de Duitse GBA, bent u weer te vinden.
Vluchten voor schulden kan niet en is ook nog eens behoorlijk asociaal.

Wat Nederland doet, al 2 jaar iemand met kinderen zo laten lopen. Terwijl de schulden nimmer mijn keuze was. Maar dankzij ex. Dan moet je wel op gegeven moment.. En belgie?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Kan niet uitwijden maar zeer dichtbij in fam.....die dachten ook,ga belgie wonen dan ben ik verlost,not!!!!!! Fiod zat achter ze aan...

Dus je kan wel verhuizen als je wilt maar je ontloopt niet je schulden,maar dat is misschie je bedoeling ook niet...? Gewoon omdat je misschien dasr heen wilt kan ,zou eerst van te voren kijken wat het alle,aal met zich mee brengt,bij waar ik het over had,werd he nog duurder..

selelenatje
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 nov 2012 15:50

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door selelenatje »

rozemarijntje schreef:Kan niet uitwijden maar zeer dichtbij in fam.....die dachten ook,ga belgie wonen dan ben ik verlost,not!!!!!! Fiod zat achter ze aan...

Dus je kan wel verhuizen als je wilt maar je ontloopt niet je schulden,maar dat is misschie je bedoeling ook niet...? Gewoon omdat je misschien dasr heen wilt kan ,zou eerst van te voren kijken wat het alle,aal met zich mee brengt,bij waar ik het over had,werd he nog duurder..

fiod?
oke.. ik zie veel berichten dat in belgie je er dan vaanf bent.. niet dat het daar allemaal nou zo beter is.. wil gewoon van die brieven en gestress af.. dat is t gewoon..

Knuddewereld
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 mar 2013 12:11

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door Knuddewereld »

Selenatje mensen hebben tegenwoordig weinig tot geen inlevingsvermogen. Nederland is een heel smerig land ook, waar burgers zich scheel mogen betalen met als gevolg steeds meer armoede. Maar men is doorgaans ziendeblind. Heel frustrerend ook uw situatie, dat is Nederlaagland verre van relaxt hier. Stress stress en nog eens stress. De mentaliteit is vaak verschrikkelijk. Leuk zo een ex !
Laatst gewijzigd door Knuddewereld op 12 jul 2013 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.

selelenatje
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 nov 2012 15:50

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door selelenatje »

Dat is zo.. Echt een krom land, vandaar ik het nu echt zat ben.. ben vanaf 2011 bezig en de deurwaarders komen nog, kosten verdubellen zich.. Continue dossiers kwijt.. Het had al bijna 2 jaar kunnen lopen?! Bizar dit.. Dus mijn laatste optie is denk ik maar verhuizen, liefst belgie.. zodat ik en de kinderen eens rust hebben.

zandinoog
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 jul 2011 19:05

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door zandinoog »

selelenatje schreef:Hallo,

Even kort samengevat. Ik heb een flinke lading schulden door ex, nu al heel lang bezig met schuldsanering, schuldhulp verlening.. hypotheeknet.. het wilt allemaal maar niet lopen.. dan zijn ze spulen kwijt, dan moet alles opnieuw, dan hoor je niks. Ik ben nu al bijna 2(!) jaar bezig met alleen intakes afspraken en aanvragen, maar er loopt nog helemaal niets..

Ik weet dat het niet goed is, maar stel dat ik in belgie of Duitsland oid ga wonen? Wat gebeurt er dan met de schulden?
www.opgelicht.nl of u moet een nieuwe valse identiteit aannemen :D

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Het is heel rot, maar ook al zijn de schulden uw keuze niet, die moeten betaald worden.
Ik kan me niet voorstellen hoe vervelend het allemaal voor u is, maar vluchten voor uw problemen maakt alles alleen maar erger.
Uiteindelijk vinden de schuldenaren u echt wel en dan bent u nog veel erger de Sjaak, omdat de kosten dan veel meer zijn opgelopen.
Weglopen is geen oplossing, hoe aantrekkelijk het ook mag lijken.

Knuddewereld
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 mar 2013 12:11

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door Knuddewereld »

Dat is waar.
Wellicht verstandig eerst puinruimen en dan ergens anders (Belgie) een nieuwe start maken.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door sjohie »

selelenatje schreef:Dat is zo.. Echt een krom land, vandaar ik het nu echt zat ben.. ben vanaf 2011 bezig en de deurwaarders komen nog, kosten verdubellen zich.. Continue dossiers kwijt.. Het had al bijna 2 jaar kunnen lopen?! Bizar dit.. Dus mijn laatste optie is denk ik maar verhuizen, liefst belgie.. zodat ik en de kinderen eens rust hebben.
Dan heb je geen rust, want met alle landen waar je met kleine kinderen nog wilt wonen, heeft Nederland verdragen voor dit soort dingen, en met België en Duitsland de meest verregaande ook. Dus zodra je kinderen naar school gaan, of jij aanklopt voor een uitkering, ben je weer in het vizier van de overheid. En wat denk je zelf, welk land zit op iemand als jij te wachten? Hulpbehoevende gelukszoekers zijn er al genoeg, ze laten je waarschijnlijk niet eens het land in om je te kunnen vestigen.

En wat je ook, al dan niet terecht, aan te merken hebt op de sociale voorzieningen hier, dat is altijd nog stukken beter als in veel van de ons omringende landen.

selelenatje
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 nov 2012 15:50

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door selelenatje »

Volgens de info die ik opzoek en dingen die ik lees.. kunnen ze je pas wat maken zodra je weer in NL ingeschreven staat.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door sjohie »

selelenatje schreef:Volgens de info die ik opzoek en dingen die ik lees.. kunnen ze je pas wat maken zodra je weer in NL ingeschreven staat.
En jij denkt dat ze in zeg België je zomaar een permanente verblijfsvergunning geven, inclusief woning en evt een uitkering om van te leven, zonder even navraag te doen in Nederland?

Ik kan met 2 muisklikken al bij het Belgische kadaster, dus als ik je BSN heb, kan ik je nieuwe adres daar zo boven water toveren. En dat is nog maar een simpele zakelijke account, moet je nagaan wat een FIOD of andere overheidsinstelling allemaal kan met je gegevens. En met de door heel Europa aangescherpte immigratie-wetten, denk ik niet dat je de dans zó gemakkelijk zal kunnen ontspringen.

selelenatje
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 nov 2012 15:50

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door selelenatje »

Een uitkering trekken? Ik zou gewoon gaan werken hoor, heb een diploma.
Maar als dat zo is.. Waarom doen zoveel mensen het dan.. En komen ze er mee weg?

witte angora
Berichten: 30849
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door witte angora »

selelenatje schreef:Volgens de info die ik opzoek en dingen die ik lees.. kunnen ze je pas wat maken zodra je weer in NL ingeschreven staat.
Selelenatje, ik heb zo het idee dat je je keuze al gemaakt hebt, en dat je niet echt wil horen wat niet in je straatje past. Meid, dan ga je toch lekker? Je merkt vanzelf wel wat er gaat gebeuren.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door sjohie »

selelenatje schreef:Een uitkering trekken? Ik zou gewoon gaan werken hoor, heb een diploma.
Maar als dat zo is.. Waarom doen zoveel mensen het dan.. En komen ze er mee weg?
Daarom schreef ik ook "evt een uitkering".. :wink: Maar goed, zoals witte angora al opmerkt, je bent zo te lezen toch al van plan om het te doen, dus veel succes met je leven op de vlucht.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door VioletPrue »

selelenatje schreef:Een uitkering trekken? Ik zou gewoon gaan werken hoor, heb een diploma.
Maar als dat zo is.. Waarom doen zoveel mensen het dan.. En komen ze er mee weg?
En hoe kom je erbij dat 'zoveel' mensen er mee weg komen?
Denk je dat die van de daken schreeuwen dat ze hun schulden onrechtmatig ontlopen en toch in de kraag gevat worden?
Het klinkt heel hard, zeker omdat de schulden volgens jou de schuld van je ex zijn, maar je moet betalen.
Is het vervelend?
Ja.
Is het schrijnend, zeker omdat je kinderen hebt?
Ja.
Maar weglopen voor je problemen maakt ze enkel groter en het is ook een heel slecht voorbeeld voor je kinderen!

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door sjoegel »

Veel zullen nu wel boos worden om wat ik ga zeggen maar zoek een rijke partner die de schulden wil dragen. Anders zou ik het ook niet weten. Wanneer je kinderen hebt is vluchten geen optie.

Zita1
Berichten: 64
Lid geworden op: 25 apr 2013 17:05

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door Zita1 »

Als ik jou was dan zou ik naar schuld hulpverlening gaan!
Die kunnen je wel op weg helpen met je financien!

Vluchten heeft geen zin loopt alleen maar meer op!

Suc6

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Met schulden emigreren

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ook al heb jij het volledige zorgrecht nog mag jij je kinderen niet zomaar
meenemen naar het buitenland om te gaan verhuizen daar moet de vader van
de kinderen toestemming voor geven !

Als je dan echt weg wil gaan zul je naar een land moeten buiten de EU, om je
schulden te ontlopen.
Maar dan nog zit je met je kinderen.

Gesloten