LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nepmail in omloop CJIB
Nepmail in omloop CJIB
Onderstaande mail had ik vandaag in mij inbox.
Vond hem al meteen verdacht, zeker daar ik weet dat deze mail nooit afkomstig kan zijn van het CJIB zelf.
Maar ik wil deze toch met jullie delen zodat jullie hier allert op zijn. Er zullen geheid mensen zijn die er wel intrappen.
Geachte bestuurder,
U heeft een openstaande bedrag bij ons openstaande wegens het overtreden van een verkeersvoorschrift. Hiervoor heeft u al twee aanmaningen ontvangen. Helaas is tot op heden het volledige boete bedrag niet op rekening van het CJIB bijgeschreven.
Wij zullen uw bank opdracht geven voor een beslaglegging op uw rekening en om u te registreren bij het Bureau Krediet Registratie (BKR) per donderdag 30-10-2014, dit betekend dat u nooit meer een lening of hypotheek kan krijgen.
De beslaglegging op uw rekening betekend dat u niet aan uw geld kan komen, dit zullen we gaan bevriezen totdat u heeft betaald.
Uw openstaande schuld direct betalen:
Met een PaySafe Card kunt u direct uw vordering voldoen, als u betaald per bank kan het zijn dat we het niet voor donderdag zullen ontvangen wat betekend dat we dan over moeten gaan tot beslaglegging en aanmelden bij de BKR.
U kunt, als u een PaySafe Card van 50,- EUR heeft de 16 cijferige code invoeren door op onderstaande knop te drukken, een PaySafe Card kunt u kopen bij uw lokale tabakszaak/tankstation of via i-Beltegoed dan kunt u met iDeal betalen.
Klik hier: [link verwijderd] - Vul uw PaySafe Card code in en betaal uw openstaande schulden direct!
Hoogachtend,
[persoonsgegevens verwijderd]
Vond hem al meteen verdacht, zeker daar ik weet dat deze mail nooit afkomstig kan zijn van het CJIB zelf.
Maar ik wil deze toch met jullie delen zodat jullie hier allert op zijn. Er zullen geheid mensen zijn die er wel intrappen.
Geachte bestuurder,
U heeft een openstaande bedrag bij ons openstaande wegens het overtreden van een verkeersvoorschrift. Hiervoor heeft u al twee aanmaningen ontvangen. Helaas is tot op heden het volledige boete bedrag niet op rekening van het CJIB bijgeschreven.
Wij zullen uw bank opdracht geven voor een beslaglegging op uw rekening en om u te registreren bij het Bureau Krediet Registratie (BKR) per donderdag 30-10-2014, dit betekend dat u nooit meer een lening of hypotheek kan krijgen.
De beslaglegging op uw rekening betekend dat u niet aan uw geld kan komen, dit zullen we gaan bevriezen totdat u heeft betaald.
Met een PaySafe Card kunt u direct uw vordering voldoen, als u betaald per bank kan het zijn dat we het niet voor donderdag zullen ontvangen wat betekend dat we dan over moeten gaan tot beslaglegging en aanmelden bij de BKR.
U kunt, als u een PaySafe Card van 50,- EUR heeft de 16 cijferige code invoeren door op onderstaande knop te drukken, een PaySafe Card kunt u kopen bij uw lokale tabakszaak/tankstation of via i-Beltegoed dan kunt u met iDeal betalen.
Klik hier: [link verwijderd] - Vul uw PaySafe Card code in en betaal uw openstaande schulden direct!
Hoogachtend,
Laatst gewijzigd door Radar op 29 okt 2014 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast: links en persoonsgegevens verwijderd.
Reden: Bericht aangepast: links en persoonsgegevens verwijderd.
Re: Nepmail in omloop CJIB
Voor diegenen die hier in zouden trappen ...borawie schreef:Onderstaande mail had ik vandaag in mij inbox.
Geachte bestuurder,
Hoogachtend,
Centraal Justitieel Incassobureau
Laatst gewijzigd door Radar op 29 okt 2014 10:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht aangepast. Reden: link en persoonsgegevens verwijderd.
Reden: Deel bericht aangepast. Reden: link en persoonsgegevens verwijderd.
Waarom quoten met die spamlinks er in?berndv schreef:Voor diegenen die hier in zouden trappen ...borawie schreef:Onderstaande mail had ik vandaag in mij inbox.
Geachte bestuurder,
U kunt, als u een PaySafe Card van 50,- EUR heeft de 16 cijferige code invoeren door op onderstaande knop te drukken, een PaySafe Card kunt u kopen bij uw lokale tabakszaak/tankstation of via -------------dan kunt u met iDeal betalen.
Klik hier: - Vul uw PaySafe Card code in en betaal uw openstaande schulden direct!
Hoogachtend,
A. van Medemblik
Centraal Justitieel Incassobureau
Hij probeerde zelf wat bij te verdienenWaarom quoten met die spamlinks er in?
(grapje hoor!)
-
- Contacteer:
Als mensen hier in trappen...
Taal en stijlfouten, vaag betaalmiddel etc.
Sorry, maar als je hier intrapt moet je je computer inleveren, dan ben je een gevaar op internet.
Het CJIB werkt niet met 'paysafecard' of Western Union of eender welke alternatieve betaalmethoden - alleen acceptgiro of overschrijven via telebankieren.
Daarnaast - maar dat is even verder nadenken - hoe kan een kenteken aan een mailadres gekoppeld worden? Da`s toch bijna niet te doen, dan hebben ze nog een hele volksstam ambtenaren nodig om die wijzigingen bij te houden.
Plus, al die dreigementen - een BKR registratie??
Taal en stijlfouten, vaag betaalmiddel etc.
Sorry, maar als je hier intrapt moet je je computer inleveren, dan ben je een gevaar op internet.
Het CJIB werkt niet met 'paysafecard' of Western Union of eender welke alternatieve betaalmethoden - alleen acceptgiro of overschrijven via telebankieren.
Daarnaast - maar dat is even verder nadenken - hoe kan een kenteken aan een mailadres gekoppeld worden? Da`s toch bijna niet te doen, dan hebben ze nog een hele volksstam ambtenaren nodig om die wijzigingen bij te houden.
Plus, al die dreigementen - een BKR registratie??
Pas ook op voor het volgende een bedrijf wat zich voorwend als incasso bureau:
Geachte heer
Als bijlage treft u de gegevens van het CJIB aan waaruit blijkt op wiens naam de overtreding is uitgeschreven. Het staat onomstotelijk vast dat U de huurauto bij Connectcar te Haarlem gehuurd heeft. Het staat vast dat de verkeersovertreding door u is begaan alsmede dat u de ontvangen beschikkingen, gestuurd naar uw woonadres, opzettelijk niet betaalde als ook dat u de beschiking verzweeg. U bent daarom persoonlijk aansprakelijk voor het totale bedrag ad €299,15 en dient deze binnen twee weken na dagtekening te vergoeden aan HBO Advanced BV.
Als bijlage treft u een factuur aan conform de kosten van het dwangbevel.
In het vertrouwen u juist geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
HBO-Advanced
Advanced Services
Geachte heer
Als bijlage treft u de gegevens van het CJIB aan waaruit blijkt op wiens naam de overtreding is uitgeschreven. Het staat onomstotelijk vast dat U de huurauto bij Connectcar te Haarlem gehuurd heeft. Het staat vast dat de verkeersovertreding door u is begaan alsmede dat u de ontvangen beschikkingen, gestuurd naar uw woonadres, opzettelijk niet betaalde als ook dat u de beschiking verzweeg. U bent daarom persoonlijk aansprakelijk voor het totale bedrag ad €299,15 en dient deze binnen twee weken na dagtekening te vergoeden aan HBO Advanced BV.
Als bijlage treft u een factuur aan conform de kosten van het dwangbevel.
In het vertrouwen u juist geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
HBO-Advanced
Advanced Services
Laatst gewijzigd door Radar op 15 nov 2014 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link verwijderd
Reden: Commerciële link verwijderd
Vreemde mail. Mocht je daar intrappen is het wel heel erg met je gesteld.
En geld overmaken naar een advocaten"kantoor " ( hier ergens gevestigd ) vanwege een bekeuring? ... kansloos. Ik hoop niet dat daar een echte advocaat achter zit ...
En geld overmaken naar een advocaten"kantoor " ( hier ergens gevestigd ) vanwege een bekeuring? ... kansloos. Ik hoop niet dat daar een echte advocaat achter zit ...
Ja, en het centraal justitieel INCASSOBUREAU die in incassobureau/advocatenkantoor inschakelt om een vordering op te eisen?53078 schreef:Vreemde mail. Mocht je daar intrappen is het wel heel erg met je gesteld.
Ik zie trouwens dat ze ook bewindvoering en budgetplanning doen. Misschien wel handig voor de mensen die er toch in trappen.
-
- Contacteer:
Deze zou ik aangifte van doen - dit is regelrechte oplichting.drareg1 schreef:Pas ook op voor het volgende een bedrijf wat zich voorwend als incasso bureau:
Geachte heer
Of, als ze het over een bijlage hebben, een virus of malware .. bizar.
Helaas hadden we vorige week een echte brief van het CJIB. Maar heel modern, bij ons politiekorps kan je online de foto inzien, en meteen de boete via iDeal betalen. Was wel een mooie foto van de auto zo in het zonnetje op de dijk, en dat voor maar 37 euro..