LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OPLOSSING TEGEN TELEFOONTERREUR DOOR INCASSOBUREAU"S

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
jvn
Berichten: 221
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:55

OPLOSSING TEGEN TELEFOONTERREUR DOOR INCASSOBUREAU"S

Ongelezen bericht door jvn »

Bent u een gedupeerde van onterechte :!: aanmaningen door een incassobureau,
en word u telefonisch gestalkt : :idea:
De oplossing is simpel en goedkoop.
Koop in de speelgoedwinkel een voetbalfluitje ,leg dat naast uw telefoon.
Word u gebeld :neem op,luister eerst of het inderdaad uw stalker is,
haal diep adem ,en fluit dan een maal keihard door de telefoon.
Het is heel afdoende, echt die jongens bellen dan niet meer hoor :lol:
Laatst gewijzigd door jvn op 18 jan 2010 11:00, 3 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9789
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: OPLOSSING TEGEN TELEFOONTERREUR DOOR INCASSOBUREAU"S

Ongelezen bericht door kuklos »

Kuch, ja. Oplossing voor kleine kinderen, maar daarmee kom je er niet.
Het is beter om ze te zeggen dat je per brief de correspondentie aanvaard, maar niet telefonisch daar dit niet bewijsbaar is.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: OPLOSSING TEGEN TELEFOONTERREUR DOOR INCASSOBUREAU"S

Ongelezen bericht door renegade66 »

hahaha kuklos, en jij geloofd dat ze daar naar luisteren?
intrum bepaalt dat zelf wel zeiden ze tegen mij en zelfs via berichtgeving zeggen ze dat zij het recht hebben mij te bellen, geloof me volgende keer krijgen ze een fluittoon voor de rest van de dag te horen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: OPLOSSING TEGEN TELEFOONTERREUR DOOR INCASSOBUREAU"S

Ongelezen bericht door Chocomelk »

renegade66 schreef:hahaha kuklos, en jij geloofd dat ze daar naar luisteren?
intrum bepaalt dat zelf wel zeiden ze tegen mij en zelfs via berichtgeving zeggen ze dat zij het recht hebben mij te bellen, geloof me volgende keer krijgen ze een fluittoon voor de rest van de dag te horen.
Jou telefoon, jij hebt het recht om te bepalen met WIE je communiceerd.

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: OPLOSSING TEGEN TELEFOONTERREUR DOOR INCASSOBUREAU"S

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Lijkt me niet de beste manier om tot een oplossing te komen. Ik zou ze simpelweg meedelen dat je niets telefonisch doet. Ik zou wel eens willen weten in hoeveel procent van de incassozaken er daadwerkelijk sprake is van telefonisch stalking... In het grootste aantal zaken zal een open en eerlijke communicatie meer oplossen dan dit.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: OPLOSSING TEGEN TELEFOONTERREUR DOOR INCASSOBUREAU"S

Ongelezen bericht door renegade66 »

geloof me mark,

ik heb de nette manier, de brief manier, de klacht manier en de kwade manier geprobeerd, ze trekken zich er niets van aan en bellen zelfs in het weekend en 's avonds.
wie niet luisteren wil, moet maar voelen en in dit gevaal de oren dus.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: OPLOSSING TEGEN TELEFOONTERREUR DOOR INCASSOBUREAU"S

Ongelezen bericht door Chocomelk »

renegade66 schreef:geloof me mark,

ik heb de nette manier, de brief manier, de klacht manier en de kwade manier geprobeerd, ze trekken zich er niets van aan en bellen zelfs in het weekend en 's avonds.
wie niet luisteren wil, moet maar voelen en in dit gevaal de oren dus.
Je hebt groot gelijk, het is gewoon belachelijk.

kuklos
Berichten: 9789
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: OPLOSSING TEGEN TELEFOONTERREUR DOOR INCASSOBUREAU"S

Ongelezen bericht door kuklos »

@renegade66, nogmaals het is een oplossing die leuk lijkt op een schoolplein, maar het lost geen zak op.
Communiceer schriftelijk, en geef in deze schriftelijke communicatie aan dat je niet telefonisch lastig gevallen wil worden. En mocht je toch gebeld worden, vraag naar naam en functie en meld dat de je naar leidinggevende stapt.

Alles wat je telefonisch afspreekt heeft geen bewijswaarde tenzij het op band is opgenomen.

En als je 's avonds en in het weekend gebeld wordt, wanneer moet men dan bellen? Als je overdag werkt ben je thuis niet bereikbaar.

jvn
Berichten: 221
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:55

Re: OPLOSSING TEGEN TELEFOONTERREUR DOOR INCASSOBUREAU"S

Ongelezen bericht door jvn »

Werkt u zelf soms bij een incassobureau mijnheer Kuklos?
Als ex-gedupeerde van een onterechte incasso,wil ik u mededelen dat ik nog van een generatie ben die eerst spaart en dan koopt.
Dus wil ik uberhaupt niet lastig gevallen worden met een onterechte aanmaning,
door een dubieus en berucht bureau met een slechte reputatie.
Het bureau hoort zijn zaakjes op orde te hebben en vooraf te controleren of de aanmaning terecht is.
Het is niet de bedoeling dat ik dat achteraf ( gratis :!: ) moet gaan doen.
In feite zit ik hier dan de administratie te doen.
En daarbij :!: IK MOET HELEMAAL NIETS :!: Men heeft van mijn niets te willen!
Want ik heb geen schulden.
Als ik dan lees dat er mensen zijn die telefonisch gestalkt worden,wat bij wet verboden is! Dan mogen ze van mij als laatste redmiddel best door de telefoon fluiten.
Want als je op deze manier ook nog probeert om mensen tot een ONTERECHTE
betaling te dwingen ben je toch wel op een ziekelijke manier bezig met je werk.
Als men mensen onterecht lastig valt dan moet je daar ook de gevolgen van aanvaarden en niet zeuren.
Laatst gewijzigd door jvn op 17 jan 2010 19:31, 2 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9789
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: OPLOSSING TEGEN TELEFOONTERREUR DOOR INCASSOBUREAU"S

Ongelezen bericht door kuklos »

Werkt u zelf soms bij een incassobureau mijnheer Kuklos?
Nee natuurlijk werk ik daar niet. Maar jij opent een topic wat niks te maken heeft met een incassobureau, maar alles met een stel boeven.

jvn
Berichten: 221
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:55

Re: OPLOSSING TEGEN TELEFOONTERREUR DOOR INCASSOBUREAU"S

Ongelezen bericht door jvn »

kuklos schreef:
Werkt u zelf soms bij een incassobureau mijnheer Kuklos?
Nee natuurlijk werk ik daar niet. Maar jij opent een topic wat niks te maken heeft met een incassobureau, maar alles met een stel boeven.
Reactie jvn : boeven kunnen ook bij een incassobureau werken :!:

kuklos
Berichten: 9789
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: OPLOSSING TEGEN TELEFOONTERREUR DOOR INCASSOBUREAU"S

Ongelezen bericht door kuklos »

@jvn, je hebt dus te maken gehad met een stel boeven bij een dubieus bureau. Dan nog is dat fluitje niet de oplossing.
Ik zou me schriftelijk verweren en als ze blijven stalken naar de politie gaan.

jvn
Berichten: 221
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:55

Re: OPLOSSING TEGEN TELEFOONTERREUR DOOR INCASSOBUREAU"S

Ongelezen bericht door jvn »

Deurwaarder Mark schreef:Lijkt me niet de beste manier om tot een oplossing te komen. Ik zou ze simpelweg meedelen dat je niets telefonisch doet. Ik zou wel eens willen weten in hoeveel procent van de incassozaken er daadwerkelijk sprake is van telefonisch stalking... In het grootste aantal zaken zal een open en eerlijke communicatie meer oplossen dan dit.
reactie;jvn: Al zou het maar een slachtoffer zijn van telefoonterreur,dan nog mogen ze zich verweren.Het zal je maar overkomen :!:
Een open en eerlijke communicatie, daar ben ik ook een voorstander van maar dat is alleen mogelijk als beide partijen daar aan mee werken.
Als een incassobueau nergens op wil reageren,tja.......

jvn
Berichten: 221
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:55

Re: OPLOSSING TEGEN TELEFOONTERREUR DOOR INCASSOBUREAU"S

Ongelezen bericht door jvn »

kuklos schreef:@jvn, je hebt dus te maken gehad met een stel boeven bij een dubieus bureau. Dan nog is dat fluitje niet de oplossing.
Ik zou me schriftelijk verweren en als ze blijven stalken naar de politie gaan.
De politie neemt geen aangifte meer aan voor incassoproblemen,dat is tegenwoordig een zaak tussen de klant en de incassant ( civiele zaak )

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: OPLOSSING TEGEN TELEFOONTERREUR DOOR INCASSOBUREAU"S

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste JVN,
,wil ik u mededelen dat ik nog van een generatie ben die eerst koopt en dan spaart
Want ik heb geen schulden.
Bedie quotes van JVN zijn met elkaar in tegenspraak. Als je eerst koopt en dan spaart , ben je dus aan het lenen, en heb je dus schulden... :mrgreen:

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: OPLOSSING TEGEN TELEFOONTERREUR DOOR INCASSOBUREAU"S

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

@ jvn: met een goede en eerlijke communicatie bedoel ik inderdaad ook van beide kanten. Ook (of juist) een incassobureau dient zich aan de fatsoennormen te houden. Gelukkig zijn er ook genoeg die de schuldenaren wel met respect behandelen, ook al lijkt dat soms wel eens anders omdat de markt verpest wordt door een aantal grote schreeuwers.

jvn
Berichten: 221
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:55

Re: OPLOSSING TEGEN TELEFOONTERREUR DOOR INCASSOBUREAU"S

Ongelezen bericht door jvn »

seagoing racer2 schreef:Beste JVN,
,wil ik u mededelen dat ik nog van een generatie ben die eerst koopt en dan spaart
Want ik heb geen schulden.
Bedie quotes van JVN zijn met elkaar in tegenspraak. Als je eerst koopt en dan spaart , ben je dus aan het lenen, en heb je dus schulden... :mrgreen:
reactie;jvn;

Dat vind ik een hele goede van jou :!: Bedankt :!: Ik heb de tikfout gecorrigeerd.

jvn
Berichten: 221
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:55

Re: OPLOSSING TEGEN TELEFOONTERREUR DOOR INCASSOBUREAU"S

Ongelezen bericht door jvn »

Deurwaarder Mark schreef:@ jvn: met een goede en eerlijke communicatie bedoel ik inderdaad ook van beide kanten. Ook (of juist) een incassobureau dient zich aan de fatsoennormen te houden. Gelukkig zijn er ook genoeg die de schuldenaren wel met respect behandelen, ook al lijkt dat soms wel eens anders omdat de markt verpest wordt door een aantal grote schreeuwers.
Ben ik helmaal mee eens! Trouwens ,ik ben van mening dat ook de klant zich aan de fatsoensnormen moet houden,maar als men er toe over gaat om te treiteren in plaats van te incasseren,ja dan kan ik mij voor stellen dat mensen anders gaan reageren.Uiteindelijk zijn we allemaal maar mens,toch :?:

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: OPLOSSING TEGEN TELEFOONTERREUR DOOR INCASSOBUREAU"S

Ongelezen bericht door renegade66 »

net wat ik al eerder zei, ik heb alles al geprobeerd om telefonisch niet meer lastig gevallen te worden door i.j, als je er iets van zegt word je gewoon uitgelachen en duidelijk gemaakt dat zij dit zelf uitmaken, als je naar de naam vraagt krijg je die niet of ze geven een andere naam op. en ze bellen op mijn mobiel met een geheim nummer, dus je weet nooit wie het is. en in mijn geval kan dit gewoon een heel belangrijk telefoontje zijn, dus ik moet wel opnemen.

en nee, de juten doen er echt helemaal niets aan. die zijn liever lui dan moe, en het is in dit geval een civiele zaak. maar owhee, als wij dit doen, dan staan die sukkels er wel voor je deur.

de burger is altijd de mindere, wij moeten alles maar over ons heen laten gaan. want bedrijven hebben geld, dus macht hier in nederland.

Miranda63
Berichten: 109
Lid geworden op: 28 nov 2009 13:00

Re: OPLOSSING TEGEN TELEFOONTERREUR DOOR INCASSOBUREAU"S

Ongelezen bericht door Miranda63 »

je kan ook gewoon ophangen he als je hoort dat hun het zijn :mrgreen: of ze keihard uitlachen, heb ik ook wel eens gedaan en dan staan die troela's met hun mond vol tanden :lol:

ik heb me ook wel eens laten verleiden tot schelden maar dat lucht even op en daarna zit ik me te schamen dat ze me zover hebben gekregen :oops:

Gesloten